Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بسیاری از زیرساخت‌های پرورش ماهی در لرستان بر اثر سیلاب آسیب‌های جدی دیده است. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، نبی‌الله خون میرزایی در بازدید از مناطق سیل‌زده و مزارع پرورش ماهی لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه لرستان قطب تولید ماهیان سرد آبی در کشور است حلقه‌های پیش از تولید و پس از تولید ماهیان به‌خصوص سرد آبی در استان لرستان بسیار حلقه‌های قدرتمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه در اثر بارش‌های اخیر و سیل بی‌سابقه در استان، بسیاری از زیرساخت‌های پرورش ماهی در لرستان آسیب‌های جدی دیده است که به علت آسیب‌های جدی و بسیار فراوان به زیرساخت‌های شیلاتی و آبزی‌پروری استان و تداوم آسیب‌های سیل اخیر در حوزه کشاورزی و شیلاتی، برآورد آسیب سیل اخیر در حوزه شیلات و تمامی زیر بخش‌های کشاورزی رو به افزایش است.

18 قایق تندرو و صیادی شیلات استان بوشهر برای یاری رسانی به سیل‌زدگان آماده است412 مزرعه پرورش ماهیان سرد آبی در سیلاب لرستان دچار خسارت شدافزایش 18 درصدی صید ماهیان استخوانی در آب‌های گلستان؛ فصل صید تا 22 فروردین تمدید شد

رئیس سازمان شیلات ایران عنوان کرد: با خروج وضعیت استان از حالت بحرانی و رسیدن به آرامش نسبی، بازدیدهای گسترده در آینده بسیار نزدیک و پس از ارزیابی میدانی خسارات وارده به مزارع شیلاتی استان و تصمیمات اتخاذشده توسط هیئت‌وزیران و بررسی موضوع در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و صحن علنی مجلس جمع‌بندی‌های آتی در دست اقدام بوده و با توجه به اینکه خسارات در تولید و زیرساخت‌های استان بسیار بالا بوده است هدف مجموعه دولت این است که تولیدکنندگان دوباره توانمند شوند و همچون گذشته فعالیت‌های تولیدی خود را با آرامش و جدیت ادامه بدهند.

انتهای پیام/ن

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان

جباری گفت: طی ماه‌های گذشته بیش از ۲۲۰۰۰ قطعه ماهی در "قفس پرورش ماهی" رهاسازی شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ روز آینده، بیش از ۳۰ تن ماهی از این قفس برداشت شود.

او افزود: پرورش ماهی در قفس در راستای توسعه آبزی‌پروری و رونق اقتصاد استان با رویکرد اقتصاد دریا محور و افزایش تولید ماهی در گلستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس باعث کاهش فشار صید بی رویه از دریا و حفظ ذخایر آبزیان و سلامت اکوسیستم‌های دریایی می‌شود و این امر به حفظ ذخایر طبیعی آبزیان دریایی کمک می‌کند.
جباری گفت: پرورش ماهی در قفس می‌تواند برای افراد بومی زیادی در استان گلستان اشتغال ایجاد کند و همچنین این امر باعث تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" می‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: استان گلستان یکی از استان‌های مستعد و پیشرو در زمینه پرورش ماهی در قفس است.

در حال حاضر ۷۵ قفس در پهنه آبی استان مستقر است و پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۸۰ تن ماهیدر این قفس‌ها تولید شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تلاش بامدادی پرسنل امور برق شهرستان راسک و سرباز جهت اصلاح شبکه های برق آسیب دیده ناشی از سیلاب
  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • استفاده از آب چاهک برای پرورش ماهی در نیمروز
  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • خسارت باران به زیرساخت‌های انرژی در قشم
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل