Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@15:13:41 GMT

افزایش تعداد گوسفندهای کشور +جدول

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۵۶۲۹

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشور، در اسفندماه سال گذشته ٥. ٤٨ میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله، ۱۸.۱ میلیون رأس بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرکز آمار ایران نتایج آمارگیری اندازه‌گیری تغییرات ماهانه تعداد دام سبک در اسفند ماه سال ۹۷ را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج آمارگیری اندازه‌گیری تغییرات ماهانه تعداد دام سبک در اسفند ١٣٩٧ نشان می‌دهد که تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشور، در اسفندماه سال گذشته ٥. ٤٨ میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله ۱۸.۱ میلیون رأس بوده که نسبت به مهرماه همان سال، به ترتیب ٦. ٢٨ و ٤. ٢٤ درصد افزایش یافته است.

یافته‌های این طرح آمارگیری بیانگر این موضوع است که در اسفندماه سال گذشته، تعداد ۳.۳ میلیون رأس بره و ۱.۴ میلیون رأس بزغاله در بهره‌برداری‌های پرورش دهنده دام سبک کشور متولد شده است.

مقایسه تعداد دام سبک مولد با تعداد دام زاییده شده در نیمه سال دوم سال ١٣٩٧ حاکی از آن است که در ماه‌های آتی، روند زایش دام‌های مولد در بهره‌برداری‌ها با کاهش مواجه خواهد شد.

 

منبع: مهر

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم

ابراهیمی رئیس اداره محیط زیست ارسنجان اظهار کرد: سایت پرورش گوزن زرد شهرستان ارسنجان سال ۱۳۹۰ با ۷ راس گوزن در مساحتی به اندازه ۳۰۰ هکتار شروع به کار کرد.

او گفت: آمار این گونه ارزشمند تاکنون به ۱۱۸ راس رسیده که مرهون تلاش‌های محیط بانان است.

رئیس اداره محیط زیست ارسنجان ادامه داد: سرکشی به موقع، علوفه و بازدید از آبشخور‌ها و پایش سایت از جمله عواملی است که در رشد گوزن زرد ایرانی موثر بوده است.

رئیس اداره محیط زیست ارسنجان بیان کرد: تاکنون ۲۶ راس به سایت‌های استان خوزستان و داخل استان فارس منتقل شده است.

ابراهیمی افزود: احیای نسل این گونه باارزش و رها سازی به زیست گاه‌های اصلی خود از اهداف پرورش گوزن زرد ایرانی در شهرستان ارسنجان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • افزایش تعداد بازداشت‌شدگان مدعی فروش سئوالات کنکور سراسری
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی