Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: حفاظت از شهروندان و بناهای تاریخی مستلزم مدیریتی منسجم و البته پیش‌بینی بحران‌های احتمالی است.

در روزهایی که تمام‌ مردم ایران دغدغه چگونگی سپری کردن تعطیلات نوروزی را داشتند با شرایط متفاوتی که شاید خیلی دور از انتظار مسئولین و مردم بود مواجه شدند .

سیلاب هایی که متاسفانه استان‌های خراسان شمالی، فارس، گلستان، لرستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، کردستان، چهارمحال بختیاری و خوزستان را درگیر کرده است می‌تواند زنگ خطری برای دیگر استان‌های کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگ خطری که بیش از هرچیزی بناهای تاریخی و ارزشمند جای جای ایران از جمله شهر میراث جهانی یزد را تهدید می‌کند.

«هادی هادی‌نسب در گفت وگو با ایسنا با بیان این‌که حفاظت از بناهای تاریخی و جان مردم مستلزم مدیریتی منسجم و با برنامه است، اظهار کرد: با توجه به شرایط و وضعیت موجود، نیروهای اداره کل مدیریت بحران به همراه دستگاهای امدادی به‌صورت شبانه‌روزی پای کار بودند تا کم‌ترین مشکل و خسارت به سطح شهر و شهروندان وارد شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان ها، افزود: این جلسات برای آمادگی دستگاه‌ها و مدیریت مطلوب حوادث قبل، حین و بعد از وقوع برگزار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه اطلاعیه‌ای مبنی بر آماده باش کامل تمامی مدیران، معاونان و حداقل یک نفر در هر قسمت به صورت تمام وقت و شبانه روزی در محل کار تا زمان عادی شدن اوضاع صادر شد، گفت: این افراد باید نسبت به پیگیری موارد مرتبط، انجام امور، اعزام تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات به محل‌های اعلام شده توسط ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان اقدام کنند.

وی، استقرار اکیپ های ویژه، ماشین‌آلات سبک و سنگین شهرداری و دستگاهای امدادی در نقاط حادثه‌خیز را یکی دیگر از اقدامات انجام شده متناسب با شرایط موجود عنوان کرد و افزود: در این راستا مکاتبات لازم برای جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و سامان دهی سیل بندهای استان با دستگاهای متولی امر هم به‌عمل آمده و در حال انجام عملیات هستند.

هادی نسب، صدور اخطاریه و اطلاعیه های لازم در خصوص رعایت مسائل ایمنی توسط مردم شریف استان را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی مدیریت بحران دانست و خاطرنشان کرد: افراد در چنین مواقعی از قرارگیری در حاشیه رودخانه ها و اتراق در بستر رودخانه‌ها و مسیل ها خودداری کنند و محتاطتر باشند تا مشکلی بوجود نیاید.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بناي تاريخي منطقه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898425

دیگر خبرها

  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • توصیه‌های ایمنی پزشکی قانونی به شهروندان هنگام صاعقه
  • سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیاردی بخش خصوصی در بناهای تاریخی
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد