Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:33:31 GMT

علی‌رغم فشار آمریکا، ایران سه ماهواره پرتاب خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۶۱۱۰

علی‌رغم فشار آمریکا، ایران سه ماهواره پرتاب خواهد کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد علی‌رغم فشار و اقدامات آمریکا، تهران قصد دارد سه ماهواره را در مدار قرار دهد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی که برای شرکت در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی (WISIS) به ژنو سفر کرده است، در گفت‌وگو با رویترز تأکید کرد که ایران همچنان به برنامه خود برای پرتاب سه ماهواره در سال جاری پایبند است و اتهامات آمریکا مبنی بر این‌که چنین فعالیتی پوششی برای دیگر برنامه‌هاست را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری جهرمی با رد هرگونه ادعا درباره برنامه ماهواره‌ای ایران گفت: «فعالیت‌های ماهواره‌ای ایران یک برنامه مستقل است و یک برنامه پوششی محسوب نمی‌شود.»

وی ادامه داد: ماهواره‌برهایی که برای حمل ماهواره‌ها تولید و توسعه پیداکرده‌اند، پوششی برای دیگر فعالیت‌ها نیستند.

بنا بر اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آذری جهرمی در خاتمه تأکید کرد برنامه ماهواره‌ای ایران برای مقاصد صلح‌آمیز مانند کمک به مدیریت منابع آب و حفاظت از محیط‌زیست در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عیسی زارع پور، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از برنامه‌های امسال تلاش برای منظومه سازی است تا بتوانیم ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی متعددی را به شکل منظومه در فضای کشور داشته باشیم.

وی در ادامه از جمله کار‌های مشترک وزارت ارتباطات و دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته را هوشمندسازی خدمات دانست و افزود: پارسال پنجره واحد خدمات دانشگاه‌ها فعال شد که ۲۶۰ دانشگاه به آن متصل شدند و این کار در ارزیابی اتحادیه جهانی مخابرات منتخب شد که مایه افتخار است.

زارع پور با اشاره به اینکه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در سال قبل نیز مورد قدردانی قرار گرفته بود، افزود: امسال مسیر هوشمندسازی خدمات دولت را دنبال می‌کنیم و سال گذشته ۷۰ درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارایه شد که ۱۲ درصد از آن بصورت هوشمند درآمد و تلاش می‌کنیم امسال این میزان به ۳۰ درصد برسد.

وزیر ارتباطات در مورد تعهد اپراتور‌های ارتباطی برای افزایش کیفیت اینترنت خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی را برای افزایش سرعت اینترنتِ اپراتور‌ها مشخص کرده‌ایم که براساس آن شاخص‌ها، اپراتور‌ها باید سرعت اینترنت را افزایش دهند و به اهداف مشخص‌شده برسند.

وی با بیان اینکه روز گذشته نتایجی از مراجع جهانی منتشر شد که نشان می‌داد نسبت به سه ماه قبل حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد سرعت اینترنت کشور افزایش پیدا کرده است، افزود: این روند ادامه دارد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته ان شاءالله امسال نسبت به سال قبل سرعت اینترنت همراه تا ۵۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

آقای زارع پور اظهار کرد: پیش خوانی طراحی شده که مردم بتوانند به‌صورت شفاف گزارش‌های ماهانه میانگین سرعت اینترنت را دریافت کنند.

در ادامه وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه تولید گوشی با وزارت صمت است، گفت: برای تولید گوشی ایرانی یک برنامه‌ای را با همکارانمان در وزارت صمت دنبال می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • ناسا در مورد برنامه فضایی چین به عنوان «پوششی برای پنهان‌ کردن اهداف نظامی» هشدار داد
  • آذری جهرمی: جنگ طلب نیستم، اما در صورت اعلام جهاد از سوی رهبری، لباس سربازی خواهم پوشید
  • آذری جهرمی: این یک رجزخوانی نیست، هشدار است /جنگ طلب نیستم اما در صورت اعلام جهاد از سوی رهبری، لباس سربازی خواهم پوشید
  • آذری‌جهرمی: درباره تمامیت ارضی ایران، اختلاف نظر و دیدگاه‌ها کنار خواهد رفت/ دشمن با همبستگی ملی ایرانیان، سیلی محکمی خواهد خورد
  • کنایه حسام الدین آشنا به فعال شدن مجدد گشت ارشاد /آذری جهرمی: تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟
  • واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • واکنش آذری جهرمی ، به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم