Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - شرکت چندملیتی خدمات مالی و بانکداری استاندارد چارترد 1.1 میلیارد دلار به مقامات آمریکا و انگلیس به خاطر انجام معاملات مالی غیر قانونی با ایران که مخالف با تحریم‌های آمریکا بوده می‌پردازد .


این جریمه یکی از سنگین ترین جرائمی است که برای تخلف از تحریم‌ها در نظر گرفته شده است. استاندارد چارترد در 2012 هم با تخلفی مشابه جریمه شده بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک بانکدار سابق استاندارد چارترد در شهر دبی امارات در یک دادگاه ایالتی نیویورک گناهکار شناخته شد، در حالی که مشتری ایرانی آن در واشنگتن متهم شد .

دادستان جسو لیو در واشنگتن گفت:« استاندارد چارترد عمداً با ایجاد دسترسی مطلوب ایرانی ها به اقتصاد آمریکا، یکپارچگی سیستم مالی ما را زیر سوال برد و به امنیت ملی کشور ضربه زد» .

تحقیقات در مورد معاملات بانکی استاندارد چارترد با نهادهای تحت کنترل ایران پنج سال پیش آغاز شد .

این بانک در 2012 برای انتقال غیرقانونی میلیون ها دلار از طریق سیستم مالی آمریکا و از طرف مشتریانی در ایران، سودان، لیبی و میانمار 667 میلیون دلار به مقامات آمریکا پرداخت کرد .

در 2014 ، 300 میلیون دیگر به موسسه خدمات مالی نیویورک پس از افشای کاستی‌هایی در سیستم‌های نظارتی بانک پرداخت کرد .

استاندارد چارترد اعلام کرد مسئولیت این تخلف را که پس از 2014 متوقف شده است، قبول میکند. این بانک همچنین اعلام کرد که در روند تحقیقات همکاری کرده است .

مقامات آمریکا 928 میلیون دلار از این جرائم را دریافت می‌کنند که نیمی از آن به نیویورک می رود .

پس از آنکه کارکنان بانک فهمیدند چندین مشتری از یک برنامه اینترنتی برای دسترسی به حسابهای دلار آمریکا از ایران استفاده کرده اند، مقامات بانک نتوانستند اقدامی برای اطمینان از بسته شدن این معاملات انحام دهند . پرداخت ها از ایران از طریق یک  فکس در شعبه دبی هم متوقف نشد و یک مدیر بانک به یک شرکت ایرانی گفت که چگونه با تغییر نام و باز کردن یک حساب جدید مانع از ردیابی خود شود .

استاندارد چارترد در توافق با وزارت دادگستری آمریکا و دادستانی منطقه منهتن، اتهام تخلف از تحریم‌ها و تقلب در مدارک تجارت نیویورک را قبول کرده است .

استاندارد چارترد در فوریه اعلام کرد 900 میلیون دلار برای جریمه احتمالی تخلف از تحریم‌های آمریکا و تجارت ارز خارجی کنار گذاشته است که شامل جریمه انگلیس هم می شود .

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تحریم ایران انگلیس پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک کانال تلگرامی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تداوم تحریم های خود علیه حماس اعلام کرد که کانال تلگرامی «غزه حالا» و موسس آن «مصطفی عیاش» را به اتهام اقدام به جمع‌آوری کمک مالی برای حماس، تحریم کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) روز چهارشنبه دو فرد و سه نهاد را به عنوان تسهیل کننده های مالی اصلی برای حماس تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: «در پی حمله تروریستی ۷ اکتبر ۲۰۲۳ که توسط حماس علیه اسرائیل انجام شد، نهاد موسوم به «غزه حالا » برای حمایت از حماس، تلاش‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی انجام داد. این نهاد و بنیانگذار آن به نام «مصطفی عیاش»، همچنین شرکت های القریشی اکزکیوتیو و اخیرا القریشی و مدیر این دو شرکت، آئوزما سلطانه برای جمع‌آوری کمک مالی برای حماس تلاش کردند.»

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: « وزارت خزانه داری همچنان متعهد به محدود کردن توانایی حماس برای تأمین مالی فعالیت های تروریستی خود، از جمله از طریق کارزارهای مجازی جمع آوری کمک های مالی است. آمریکا در هماهنگی نزدیک با شرکای انگلیسی خود، به استفاده از ابزارهای لازم برای مختل کردن توانایی حماس جهت کمک به حملات بیشتر ادامه خواهد داد.»

ایالات متحده آمریکا از زمان عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس می گوید که هیچ نقشی برای این گروه در آینده قائل نیست.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن نقشی برای حماس در آینده فلسطین و راهکار سیاسی مدنظر قائل است، گفت: «به هیچ وجه».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره حماس ادعا کرد: « حماس یک گروه تروریستی بی رحم است که حتی پیش از حمله فجیع ۷ اکتبر ۲۰۲۳ دست به حملات تروریستی زده بود. حماس هیچ حقی در مشارکت سیاسی ندارد زیرا دستانش به خون آلوده است.»

گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری حماس، ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

دیگر خبرها

  • آمریکا یک کانال تلگرامی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • جریمه ۲ هزار دلاری شجاع خلیل‌زاده
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد