Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیأت مدیره خانه سینما با تاکید دوباره بر همراهی با سیل زدگان کشور گفت: باید بسیج شویم تا با فرستادن مقدار زیادی اسباب بازی برای کودکان این مناطق به آن‌ها بگوییم که زندگی همچنان ادامه دارد. 

همایون اسعدیان درباره برنامه ۲۳ فروردین ماه خانه سینما در مقابل سینما «آزادی» برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای ارسال به مردم سیل زده در گفت‌و گویی با ایسنا بیان کرد: ما در چند سال گذشته تجربه بلایای متعددی را داشته‌ایم که در برخی موارد مثل زلزله آذربایجان، خانه سینما فعالیت‌هایی انجام داد و خودش با همراهی برخی دوستان مسئولیت‌هایی را پذیرفت، اما در این زمینه متوجه مشکلاتی هم شدیم که بهتر دیدیم نهادهای مدنی و صنفی خیلی وارد مسائل اجرایی نشوند چون شایعاتی هم به وجود می‌آید، ضمن اینکه قدرت اجرایی آنها هم کمتر می‌شود، در حالیکه برخی نهادها در چنین مواقعی کاملاً مسئولیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در عین حال معتقد است: البته این را باید اعلام کنم که متاسفانه در شرایطی هستیم که مردم خیلی به نهادهای رسمی اعتمادی ندارند، در حالی که در نهایت وظیفه آنهاست است که سرویس‌های لازم را به سیل زدگان بدهند اما الان قرار نیست در این شرایط بنشینیم و بحث کنیم که آیا وظیفه حاکمیت است یا همراهی مردم باید وجود داشته باشد؟! چون دیدن تصاویر از شرایط سخت مردم سیل زده دیگر هموطنان را تشویق می‌کند که همراهی و همدلی کنند و ما هم به عنوان خانه سینما تا جایی که در توان داریم، این کمک‌ها را انجام می‌دهیم.

رئیس هیات مدیره خانه سینما خاطرنشان کرد: این بار فکر کردیم از دوستان هنرمند خواهش کنیم همراهی کنند اما به عنوان خانه سینما مسئولیت اجرایی را دیگر نپذیریم بنابراین از جمعیت هلال احمر خواهش کردیم کنار ما قرار بگیرند تا با همراهی شهرداری تهران؛ کمکهای نقدی و غیر نقدی که روز جمعه جمع‌آوری شود به هلال احمر تحویل داده شود و ما (خانه سینما) هیچ نقشی از جهت توزیع و اختصاص آن به مناطق سیل‌زده نخواهیم داشت. قطعاً آنها (هلال احمر) بهتر می‌دانند که الان در مناطق سیل زده چه چیزهایی مورد احتیاج است و چگونه کمک‌ها را استفاده و هزینه کنند.

اسعدیان با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی اقتصادی مملکت و تحریم‌ها نیاز به همراهی وجود دارد، ادامه داد: روز گذشته با حبیب احمدزاده که در مناطق سیل‌زده جنوب حضور دارد، صحبت می‌کردم و نکته‌ای گفت که دیدم بعضی وقتها حواس‌مان به چه چیزهایی نیست. خواهش او از ما این بود که اسباب بازی و عروسک بفرستیم چون آنجا بچه های زیادی هستند که به رویاسازی و امید به آینده و..... نیاز دارند و باید بازی کنند، یعنی بحث غذا و پوشک نیست بلکه عروسک می‌خواهند و ما قصد داریم این کار را خودمان در خانه سینما انجام بدهیم و مستقیم به دست حبیب احمدزاده برسانیم.

رئیس هیات مدیره خانه سینما در پایان گفت: ما باید حواسمان باشد که مردمان مناطق سیل‌زده در این شرایط دچار اختلالات روحی نباشند و خواهش می‌کنم همه این بار بسیج شویم و مقدار زیادی اسباب بازی برای آنها بفرستیم تا بگوییم زندگی ادامه دارد. امیدوارم یک قدم کوچک بتوانیم در این جهت برداریم.

به گزارش ایسنا،اهالی خانه سینما برای جمع‌آوری کمک‌ها به سیل‌زدگان از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه ۲۳ فروردین‌ماه در مقابل سینما آزادی تهران حضور دارند و بر اساس همین فراخوان از هنرمندان و مردم هم دعوت به حضور و همراهی کرده‌اند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همایون اسعدیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه های هلال یک مرکزی همگانی برای آموزش  تلقی می شود

 

عباس احدپور، مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:خانه هلال یک مرکزی همگانی  برای آموزش  تلقی می شود که بیشتر در مناطق روستایی در حال شکل گیری است.

او ادامه داد:این مراکز در مناطق حادثه خیز شکل می گیرد تا افراد بتوانند هنگام وقوع حوادث به کمک ساده ترین ابزار  از خود مراقب کنند. 

مدیر کل دفتر توسعه خانه های هلال جمعیت هلال احمر گفت: در سراسر کشور۷ هزار و ۷۵۰ خانه هلال تاسیس شده است و در ایام عید در کنار سازمان جوانان و امداد بحث اطلاعات به گردشگران را به عهده گرفته اند تا عموم شهروندانی که سفر می کنند بتوانند مناطق بهتری را راهنمایی کنند.

او تصریح کرد:در مواقع حادثه خودشان به عنوان گروه ضربت اولی تلقی می شوند٬ امدادرسانی می کنند تا تیم اصلی امداد و نجات حضور پیدا کنند. در این بین  تیم های  خانه هلال پشتیبان تیم های اصلی و عملیاتی امداد و نجات  هستند.

خانه های هلال چه میزان کمک کننده هستند؟

احدپور گفت:به طور مثال همین سیل سیستان بلوچستان نمایانگر نوع عملکرد این گونه تیم ها تا به الان بوده اند. مسئولان خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم بودند تا بتوانند گستردگی و میزان حادثه و اطلاع رسانی سریع و به موقع را  به دوستان امداد استان برسانند که ما شاهد  تاثیر گذار بودن آن ها بودیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • خانه های هلال یک مرکزی همگانی برای آموزش  تلقی می شود
  • رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن خواستار تحویل خودروی نجات به این شهرستان شد
  • هلال احمر واکسیناسیون حجاج زنجانی را آغاز کرد
  • تصادف زنجیره‌ای در محور کرمانشاه به اسلام آباد غرب با یک فوتی
  • ۱ فوتی و ۲ مصدوم در برخورد زنجیره ای محور کرمانشاه به حسن آباد
  • ارسال کمک‌های هلال احمر کاشان به خوزستان
  • وصیت نامه کودک غزه ای: اسباب بازی هایم را به دوستانم بدهید
  • ارسال بیش از ۴ هزار تخته پتو به مناطق سیل زده خوزستان
  • امدادرسانی به ۱۷۳ نفر در سیل لرستان
  • آبگرفتگی بیش از ۵۰۰ خانه مسکونی در استان در سیل دیروز