Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@09:11:41 GMT

مسافران نوروزی مازندران بیشتر به سلامت خود اهمیت دادند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۶۵۳۶

مسافران نوروزی مازندران بیشتر به سلامت خود اهمیت دادند

یحیی صالح طبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این در حالی است که در تعطیلات نوروزی گذشته در همین بازه زمانی تعداد مراجعه به ایستگاههای سلامت نوروزی اورژانس مازندران 2 هزار و 841 نفر بود.
وی با اشاره به اینکه در 21 ایستگاه سلامت نوروزی اورژانس اندازه گیری رایگان فشارخون و قند افراد انجام می شد ، ادامه داد : اورژانس مازندران نوروز امسال سعی کرد ضمن افزایش تعداد ایستگاههای سلامت ، با پیاده کردن برنامه هایی زمینه استفاده بیشتر مسافران از این امکانات را فراهم کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اورژانس مازندران استقرار این ایستگاهها در نقاط شلوغ و مبادی ورودی شهرهای پرتردد و برپایی 2 ایستگاه سلامت سیار را یکی از این اقدامات برشمرد و گفت : این کار باعث شده تا مسافران با دیدن این ایستگاهها در ایام نوروز از مسائل سلامت و درمانی خود غافل نمانند و مکانی برای کنترل وجود داشته باشد .
وی اضافه کرد : بیشتر افرادی که به این ایستگاهها مراجعه کردند به بیماری دیابت و فشار خون مبتلا بودند و در هنگام مسافرت با مراجعه به این مکان ها روند بیماری خود را کنترل کردند .
صالح طبری گفت : علاوه بر این حین کنترل ، مبتلایان جدید به این بیماری ها نیز شناسایی شدند که کارشناسان بهداشتی اورژانس استان مازندران به آنها توصیه کردند برای پیگیری کارهای درمانی بیشتر به پزشکان متخصص و مراکز درمانی تخصصی مراجعه کنند.
وی افزود: در مدت اجرای طرح امداد نوروزی اورژانس مازندران ، هشت هزار و 657 ماموریت انجام داد که از این تعداد 6 هزار و 521 ماموریت غیر تصادفی و بقیه ماموریت تصادفی بود .
رئیس اورژانس مازندران با اعلام این که تعداد ماموریت های تصادفی نوروزی امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته ، گفت که بیشترین آمار بیماران غیر تصادفی مربوط به بیماران قلبی و تنفسی بود.
وی افزود : همچنین در این مدت چهار هزار و 753 نفر توسط اورژانس برای درمان های تخصصی به بیمارستان ها منتقل شدند .
2096/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان مازندران درمان فشار خون مراکز درمانی مسافران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع

گذشته از ۱۲هزار خانواده دیگر که در همین روزهای خوش بهاری و اول سال نو گرفتار بیمارستان و قطع عضو و مصدوم شدن عزیزان خود شدند و احیانا آواره داروخانه‌ها و دربه‌در دنبال دارو گشتن در همین چند روز هستند. از آن بدتر کمتر از یک هفته بعد از تعطیلات عید به بهانه تعطیلی یکی دو روزه عید فطر باز بیشتر از صد خانواده عزادار شدند.
اجازه دهید کمی بیشتر تامل کنیم؛ در ۱۰ سال گذشته یعنی از سال ۹۳ تا ۱۴۰۲ حدود ۱۰ هزار خانواده ایرانی در این ایام عزادار شدند و دیگر برای آنان عید نوروز خاطره خوشی نیست و هرسال داغ دلشان تازه می شود.
این آمار و ارقام را پلیس و هلال احمر داده است یعنی تلفات تصادفات در هنگام بروز حادثه پس باید آمار مجروحانی که بعدا در بیمارستان از شدت صدمات جان سپرده اند را به این ارقام اضافه کنیم.
اما این تلفت جاده ای به همین دو هفته خلاصه نمی شود. طبق آماری که پلیس راهور داده است در طول سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷هزار و ۱۷۷ نفر از هموطنان مان در تصادفات جاده ای کشته شده و ده ها هزار نفر دیگر مصدوم شده اند.
پلیس راهنمایی و رانندگی عامل بیشتر تصادفات را عوامل انسانی مثل سرعت بیش از حد مجاز، سبقت غیر مجاز یا خواب آلودگی رانندگان اعلام می کند. شکی نیست که عوامل انسانی بیشترین نقش را در بروز حادثه داشته اند اما آمار بالای تلفات به عوامل دیگری مرتبط است که کمتر ذهن تصمیم گیران جامعه را مشغول خودش می کند. شاید بیراه نباشد اگر بگوییم خودروهای موجود در ایران ضعیف ترین خوروها هستند و در واقع سرنشینان خودروها در ایران نا ایمن ترین خودروها را سوار می شوند.

در بحث خودروهای داخلی می توان گفت استانداردهای ایمنی اعمال شده از پایین‌ترین حد در دنیا برخوردار است به عنوان نمونه نه تنها پراید که حتی پرچمدار خوروسازی‌های داخلی مثل تارا و دنا بدنه بسیار ضعیفی دارند که حتی با فشار دست انسان تغییر شکل می‌دهند حتی جنس سقف این خوروها با مثلا پیکان ۳۰ سال قبل هم قابل مقایسه نیست چه برسد با خودروهای روز دنیا که حتما در کلیپ‌های فضای مجازی دیده‌اید اتومبیلی که یک کامیون یا تریلی آن را زیر گرفته و سرنشین آن به سلامت از بقایای آسیب دیده خودرو خارج می‌شود.

اکثر خودروهای خارجی موجود هم به خاطر سال‌ها ممنوعیت ورود خودروی خارجی از استانداردهای روز ایمنی دنیا فاصله دارند. کاش آماری از خودروهای کسانی که در تصادفات کشته یا مصدوم می‌شوند وجود داشت تا این امر برای مسئولان و تصمیم گیران هم واضح شود، برای مردم که هر روز پراید و ۲۰۶ و ۴۰۵ و تیبا و سمند و... مچاله شده در جاده‌ها را می‌بینند که واضح است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896493

دیگر خبرها

  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • ثبت بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان ثبت شد
  • خدمت‌رسانی۳۵پایگاه هلال احمر کردستان به مسافران نوروزی
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • امدادرسانی اورژانس هوایی کردستان به مادر باردار
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز