Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@11:19:53 GMT

تنوع فرهنگی یک ظرفیت برای کرج است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۷۳۹۲

تنوع فرهنگی یک ظرفیت برای کرج است

البرز- سردار یوسف مولایی با بیان اینکه در روز فرهنگی کرج باید یادآور ۵ هزار و ۲۵۰ شهید سرافراز دفاع مقدس در استان البرز باشیم، گفت: برای ایجاد همبستگی فرهنگی در شهر نباید تنها بر پایه قومیت ویک فرهنگ اختصاصی حرکت کرد بلکه باید بر اساس فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار یوسف مولایی فرمانده سپاه استان البرز پیش از ظهر  چهارشنبه در مراسم روز فرهنگی کرج که درباغ لاله های پارک شهید چمران  برگزار شد، اظهار کرد: این روزها شاهد حضور مردم برای بازدید از باغ لاله ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مناسبت گرامیداشت ۲۱ فروردین و روز فرهنگی کرج گفت: فرهنگ همانند اکسیژن و هوا برای جامعه است به گونه ای که وجود آن در یک شهر مانند هوا عنصری اساسی است.

فرمانده سپاه استان البرز به آسایش و آرامش به عنوان دو عنصر مهم در یک شهر اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم این دو را با هر وسیله، امکان و اتفاق خوشی در شهر برای شهروندان رقم بزنیم اقدامی بسیار ارزشمند ‌خواهد بود.

وی اضافه کرد: ‌یک نمونه از اقدامات خوب در جشنواره باغ لاله های کرج اقدامات بصری انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: فرهنگ ایرانی از دو عنصر تشکیل شده است که بر پایه فرهنگ اسلامیت و ایرانیت استوار است و اینها دو مورد جدانشدنی است.

سردار مولایی با تاکید بر اینکه در شهر کرج فرهنگ های متفاوتی وجود دارد که یک ظرفیت برای شهر است، تصریح کرد: بر این اساس ایجاد زندگی مسالمت آمیز در سایه اتحاد و همبستگی قومیت های مختلف در این شهر نیازمند ایجاد شرایط لازم توسط مدیریت شهری کرج است.

 فرمانده سپاه استان البرز گفت:  راه ایجاد همبستگی فرهنگی در شهر نباید تنها بر پایه یک قومیت ویک  فرهنگ  اختصاصی باشد بلکه باید محورهای اساسی که همان پایبندی به فرهنگ های اسلامی و ایرانی است مدنظر قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه امروز باید یادآور ۵ هزار و ۲۵۰ شهید سرافراز دفاع مقدس البرز باشیم گفت: ما در البرز شهدایی همچون پناهی، بهنام محمدی، شهید فهمیده، کلهر، شرع پسند، کیانپورو ده ها شهید شاخص دیگررا داریم که هنر جنگیدن و شهادت را به ما آموختند که ارج نهادن به مقام این عزیزان را عهده دار هستیم.

‌سردار مولایی در پایان گفت: این عزیزان پرپر شدند تا ما امروز با آسودگی خاطر این زیبایی ها را در باغ لاله ها تماشا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز روز فرهنگی کرج سردار مولایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل لرستان برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان گفت:ایده‌پردازی و ارائه ی راهکار برای تحقق شعار سال در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته و تا یک هفته آینده دستگاه‌های اجرایی استان طرح‌های خود را در حوزه‌های مختلف برای تحقق این شعار اعلام کنند.
 فرهاد زیویار در شورای فرهنگ عمومی لرستان با تأکید بر استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی در تحقق شعار سال افزود:یکی از راه‌های جلب مشارکت مردم در جهش تولید، اطلاع‌رسانی است. 
استاندار لرستان با اشاره به اینکه شعار سال ۱۴۰۳ همانند یک دهه گذشته حول محور «اقتصاد» نامگذاری شد،گفت: امسال نقش مردم در مسیر ارتقای جایگاه اقتصادی کشور، پر رنگ‌تر از گذشته ترسیم شد و معیشت آنها بیش از پیش مورد تأکید قرار گرفته شده است. 
زیویار با اشاره به اینکه هرگاه مردم در میدان حضور داشته باشند هیچ خدشه‌ای در اساس کشور وارد نخواهد شد ، افزود:استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل استان و شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار امسال اثرگذار خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال
  • روایتی هنری از تنوع قومیتی
  • پیام اداره کل فرهنگ کرمان به تهیه کننده «نون خ»
  • پیام اداره کل فرهنگ کرمان به تهیه کننده "نون خ"
  • تنوع خوراک‌های بهاری در کرمانشاه
  • پیام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به تهیه کننده سریال «نون خ»
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ با احیای ۱۹ مرغداری در البرز
  • واحدهای دامداری سبک و سنگین در البرز احیا می‌شود
  • نابودی ۱۳ زبان و گویش ایرانی را جدی بگیرید!
  • استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل لرستان برای تحقق شعار سال