Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:43:33 GMT

راههای گسترش ارتباطات بین ایران و ارمنستان بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۷۴۱۷

راههای گسترش ارتباطات بین ایران و ارمنستان بررسی شد

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات ارمنستان، راه‌های گسترش زمینه‌های ارتباطات بین دو کشور در حوزه‌های مختلف را بررسی کردند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی، صبح امروز چهارشنبه با وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات ارمنستان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آذری جهرمی که جوان‌ترین عضو کابینه دولت جمهوری اسلامی ایران است، در دیدار با هاکوپ آرشاکیان وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات ارمنستان که با 34 سال سن یکی از جوان‌ترین وزرای کابینه دولت ارمنستان و حاضر در اجلاس محسوب می‌شود، راه‌های گسترش زمینه‌های ارتباطات بین دو کشور را در حوزه‌های مختلف چون مخابرات، اتصال شبکه‌های جهانی، توسعه استارت آپ‌ها و تبادل یافته‌های علمی را بررسی کردند.
این دیدار در قالب دیدارهای دوجانبه وزیر ارتباطات با وزرای ارتباطات کشورهای عضو سازمان اتحادیه جهانی مخابرات (ITU)، در حاشیه اجلاس WSIS انجام شد.
آذری جهرمی که برای شرکت در اجلاس‌سران جامعه اطلاعاتی به ژنو رفته است، دیروز از انتخاب طرح شبکه علمی ایران به‌عنوان برترین طرح جامعه اطلاعاتی 2019 خبر داد.
عضو جوان کابینه دولت تدبیر و امید همچنین طی سخنرانی خود در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی، تحریم‌ها را یک اقدام تروریستی اقتصادی دانست و اظهار کرد: اقدامات یک‌جانبه اجباری که در مورد برخی کشورها انجام‌شده است، نمونه بارزی از نقض حقوق بشر و توسعه پایدار محسوب می‌شود.
وی از تمایل ایران برای همکاری با تمام جامعه بین‌المللی و به‌طور خاص همسایگان در منطقه در حوزه‌های مختلف برای تسهیل و توسعه ارتباطات کسب‌وکار گفت.
علمی**9207**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمی آموزشی وزیر ارتباطات اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن

به گزارش قدس آنلاین، یون سوک یئول رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در تماسی تلفنی با فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن بر گسترش روابط، همکاری‌های ۲ جانبه و سه جانبه با آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها در اطراف شبه جزیره کره و در منطقه اقیانوس «هند- آرام» تاکید کرد.

این گفت‌وگو بعد از آن انجام می‌شود که فومیو کیشیدا به تازگی با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده است.

نخست‌وزیر ژاپن در این تماس تلفنی بر گسترش همکاری‌های ۲جانبه و پرداختن به موضوعات مختلف بین‌المللی از راه تقویت همکاری‌های سه‌جانبه با واشنگتن تاکید کرد.

سران ۲ کشور همچنین توافق کردند که همکاری نزدیک خود در رابطه با مسائل کره‌شمالی توسعه دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد