Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@18:51:26 GMT

هنر باید مردم را به سمت ارزش‌های الهی دعوت کند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۷۹۱۴

هنر باید مردم را به سمت ارزش‌های الهی دعوت کند

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: دین اسلام هنری را می‌خواهد که در خدمت ایده‌های پاک و صحیح مردم قرار گیرد تا آن‌ها را به سمت ارزش‌های الهی دعوت کرده و انسان سازی کند و با خلق اثرهنری زیبا بتواند در خدمت این ارزش‌ها گام بردارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی که با حضور منتقد و فیلمساز سینما در هنرستان هنرهای زیبا برگزار شد، ضمن گرامیداشت بزرگداشت شهادت شهید آوینی و تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: خداوند را شاکریم که دشمنان انقلاب را احمق خلق کرده است و با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که نظام سلطه که در رأس آن آمریکا وجود دارد، روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و تصمیم‌های احمقانه این نظام هم نتیجه ضعف حاکمان آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه‌هایی که در کشور وجود دارد، امری طبیعی است، گفت: مردم ایران با وجود اختلاف سلیقه‌ها قدرشناس فرزندان خدوم خود هستند؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهادهای تأثیرگذار و مقدس است که به برکت انقلاب شکل گرفته و در طی این ۴۰ سال در همه صحنه‌ها یار و مددکار مردم کشور بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در دنیا هر موقع ضاربی به حقوق مظلومان تجاوز می‌کرد یکی از نیروهای پیشتاز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که نیروی خدوم و مدافع حقوق مردم بوده است.

وی رییس جمهور آمریکا را احمق و ایجاد کننده تروریسم دانست و گفت: آمریکا و روسای جمهور آمریکا پرچم دار تروریسم در دنیا هستند؛ امروز در دنیا هیچکس حرف‌های آمریکا را باور نمی‌کند.

حجت‌الاسلام انصاری تأکید کرد: امروز در جمع فرهیختگان اصفهان و در بزرگداشت شهید آوینی که از پاسداران انقلاب بوده‌اند و روز شهادت وی به نام هفته هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شده است، اعلام می‌کنیم که همه مردم پاسدار و پرچم دار انقلاب اسلامی و حریم انسانیت هستند و این تصمیمات احمقانه هیچ تأثیری در اراده ملت ایران ندارد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه هنر نعمت خوبی است که خداوند در وجود انسان قرار داده و هر فردی از این هنر در یک مسیر استفاده می‌کند، افزود: نظام مقدس انقلاب اسلامی تحولات خوبی را در عرصه فرهنگ و هنر در کشور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه در نظام دینی، الهی و ارزشی از هنر به عنوان یک نعمت در خدمت ارزش‌های الهی استفاده می‌شود، اظهار کرد: سهم انقلاب در حوزه هنر بسیار بالا است و اگر دقت کنیم در همه زمینه‌های هنری شاهد تأثیر انقلاب اسلامی در حرکت هنر در مسیر ارزش‌های الهی هستیم.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: شهیدآوینی و افراد همانند وی در کشور نشان دادند که هنر باارزش‌های الهی منافاتی ندارد و نیاز است که این دو مقوله در کنار هم باشند.

وی اضافه کرد: شهید آوینی از ضریب هوشی بسیار بالایی برخوردار بود و به دلیل نعمت الهی که در وجودش داشت، با برخورداری از ذوق و استعداد ویژه این نعمت الهی را در خدمت انقلاب اسلامی قرار داد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر در تاریخ انقلاب شکوه مند ایران سیر کنیم شاهدیم که نقش هنر و هنرمندان هم در پیشبرد دفاع مقدس و هم برای حفظ دفاع از ارزش‌های مقدس بسیار مؤثر بوده است و یکی از چهره‌های برتر این حوزه شهید آوینی است و توجه به روایت این شهید نشان می‌دهد که با کمترین امکانات و با روح بلند و ایده پاک و هدف مقدس در این حوزه فعال بودند که ارزش‌های دفاع مقدس را ماندگار کرد.

وی با تأکید به اینکه بخشی از مانایی ارزش‌های دفاع مقدس به دلیل خلق هنر این شهید بزرگوار است، افزود: همین اتفاقات موجب شد که روز شهادت این شهید را به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی معرفی کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: دین اسلام هنری را می‌خواهد که در خدمت ایده‌های پاک و صحیح مردم قرار گیرد تا آن‌ها را به سمت ارزش‌های الهی دعوت کرده و انسان سازی کند و با خلق اثرهنری زیبا بتواند در خدمت این ارزش‌ها گام بردارد.

انصاری تصریح کرد: روز شهادت این شهید و همه شهدای فرهنگ و هنر بهترین فرصت است که ما از مسیر و مرام و راه طی شده آن‌ها الگو برداریم تا بتوانیم به وظایف انسانی خودمان عمل کنیم و این یک تکلیف بزرگ است و امروز ایران به این نوع روحیه نیازمند است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جایزه شهید آوینی حجت الاسلام انصاری هفته هنر انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم آزاده جانباز داود نظام اسلامی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت خادم الشهدا شهید محمد سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن امکان آسیب رساندن به این انقلاب و نظام را ندارد، اظهار کرد: چرا که خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شهید محمد سلیمانی یکی از جوانان فعال در عرصه انقلاب بود، افزود: افرادی چون شهید سلیمانی ضمن جانفشانی با خدا معامله کردند و چراغ راه شدند لذا آرامش امروزمان را از برکت خون شهدا داریم.

امیر اسلامی پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور را مدیون رشادت و دلیرمردی شهدا و جانبازانی دانست که آینده کشور را به نفع شخصی خود ترجیح دادند، ادامه داد: عزت و سربلندی ایران در زمان دفاع مقدس با حداقل امکانات نظامی به دست آمد.

وی با اشاره به اینکه ابرقدرت‌ها گفته‌اند شما دست از سیستم دفاعی موشکی تان بردارید تا با شما مذاکره کنیم، گفت: اگر ما از نظر تسلیحات نظامی قوی نبودیم امروز چگونه می‌توانستیم جواب گستاخی اسرائیل و ابرقدرت‌ها را بدهیم.

امیر سلامی اضافه کرد: اسرائیل کودک کش آنقدر گستاخ شده که جوانان و دانشمندان هسته‌ای چون احمدی روشن، علی محمدی ما را چه در قلب تهران چه در سوریه به شهادت می‌رساند و با بی شرمی تمام مسؤولیت ترور آنان را بر عهده می‌گیرد.

رئیس شورای ایثارگران قرارگاه اجرایی گام دوم انقلاب اظهار کرد: اگر درایت و آینده نگری رهبر انقلاب نبود چگونه می‌توانستیم جواب ابرقدرت‌ها یی که برای حمله به کشور ما لحظه‌ای درنگ نداشتند می‌دادیم.

وی به شب عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اشاره کرد و ادامه داد: این اقتدار و قدرت موشکی ایران یک هشدار به کشورهای ابر قدرت و یک نقطه امن برای جهان اسلام و کشورهای اطراف ایران ایجاد کرد.

امیر سلامی با بیان اینکه دنیا اعلام کرد که ایران سالگرد چهل سالگی خود را جشن نخواهد گرفت، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تیر خلاص بر پیکره استکبار وارد کرد و بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ نمودند که همگان امروز دور اندیشی، هوش، جسارت حضرت آقا را مشاهده می‌کنیم.

گفتنی است، شهید محمد سلیمانی ۸/ ۱/ ۱۳۶۶ در شهرستان رودسر و در خانواده‌ای متدین و عاشق اهل بیت (ع) متولدشد و ۱۳۸۹/۱/۶ در سن ۲۳ سالگی در میشداغ به عنوان مسؤول تدارکات یگان اعزامی بسیج به شهادت رسید، محل دفن این شهید گرانقدر در گلزار شهدا رودسر می‌باشد.

کد خبر 6088230

دیگر خبرها

  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است