Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:35:31 GMT

فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین گوگل در استرالیا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۸۰۷۰

فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین گوگل در استرالیا آغاز شد

تهران- ایرنا- شرکت آلفابت که مالک گوگل است، خدمات تحویل هوایی خود را در شهر کانبرا پایتخت استرالیا آغاز کرد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری گاردین، شرکت وینگ که یکی از شرکت‌های تابع آلفابت است با دریافت تاییدیه اداره امنیت هوانوردی غیرنظامی استرالیا، خدمات تحویل هوایی کالاها را با استفاده از یک برنامه موبایل، در استرالیا به صورت رسمی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت آلفابت از سال 2014 میلادی فناوری‌های هوایی مورد استفاده برای ارائه این خدمات را در کشور استرالیا مورد آزمایش قرار داده است. در طول 18 ماه گذشته این شرکت با کسب و کارهای محلی برای تحویل غذا، نوشیدنی، قهوه و اقلام دارویی به عنوان راهکاری برای آزمایش فناوری‌های هوایی خود، همکاری داشته و توانسته است بیش از 3000 قلم کالا را با موفقیت تحویل دهد.
اکنون اداره امنیت هوانوردی غیرنظامی استرالیا پس از بررسی سیستم‌های مدیریت ترافیک هوایی، فرآیندهای آموزش راهبران هواپیماهای بدون سرنشین و عملیات نگهداری تجهیزات،‌ به طور رسمی مجوز فعالیت وینگ را صادر کرد. البته این مجوز دارای محدودیت‌هایی است. برای مثال هواپیماهای گوگل حق پرواز بر فراز راه‌های اصلی را ندارند و باید همواره در فاصله مشخصی از شهروندان روی سطح زمین قرار داشته باشند.
برای شروع، این خدمت جدید در مناطقی از حومه کانبرا ارائه شده است و شهروندان ساکن این مناطق می‌توانند خریدهای روزانه خود را با استفاده از نرم‌افزار موبایل وینگ سفارش دهند و ظرف چند دقیقه دریافت کنند.
علمی**9259**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي گوگل آلفا وينگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان (فیلم)
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه
  • برنامه جدید هوش مصنوعی شرکت آلفابت، Bellwether، توانایی پیش‌بینی بلایای طبیعی را دارد