Web Analytics Made Easy - Statcounter

معرفی سه فیلم دیگر بخش «مروری بر آثار سینمای آلمان» و افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر با نسخه‌ی مرمت شده‌ی فیلم «دیده‌بان» ابراهیم حاتمی‌کیا از جمله خبرهای جشنواره‌ی جهانی فجر است.

سه فیلم دیگر از آثاری که در بخش «مروری بر آثار سینمای آلمان» سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آیند، معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سه فیلم «الهه دریا»، «مرد یخی» و «آنچه ما را نابود نمی کند» از آثار متفاوت سینمای آلمان در بخش «مروری بر آثار سینمای آلمان» در سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آیند. تعداد فیلم های آلمانی جشنواره جهانی فیلم فجر ۶ اثر است.

معرفی سه فیلم سینمایی در بخش «مروری بر آثار سینمای آلمان»

«الهه دریا» (Styx) ساخته ولفگانگ فیشر (Wolfgang Fischer) تصویرگر زنی تنها است که در قایق کوچک خود و در میان آب‌های آزاد مشغول سفر است اما در این سفر او به گروهی پناهنده برخورد می کند که برای کمک رسانی به آنها با مقامات درگیر می‌شود.

نام فیلم برگرفته از نام الههای در اساطیر یونان است که به یاری زئوس برخاست تا خدایان را مجبور کنند که به نام او قسم بخورند. در حقیقت کمک زن قهرمان فیلم به پناهجویان، او را به الههای در آبهای بیکران تبدیل میکند.

«الهه دریا» در بخش رقابتی جشنوارههای متعددی چون هنگ کنگ، استانبول و استکهلم شرکت کرده و برنده جوایز کلیساهای جهانی، هاینر کارو و لیبل سینمای اروپا از جشنواره فیلم برلین، جایزه ویژه هیات داوران باتومی، بهترین فیلم جشنواره لوبلیانا، جایزه بهترین فیلمبرداری جوایز باواریا و سه جایزه فیلم اتریش بوده است. این فیلم نامزد دریافت ۶ جایزه از جمله بهترین فیلم ، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر زن یعنی سوزانه وولف (Susanne Wolff) از جوایز فیلم آلمان (لولا) شده است.

فیلم سینمایی «مرد یخی» (Iceman) ساخته فلیکس راندائو (Felix Randau) روایتگر زندگی قدیمی ترین مومیایی یافت شده در اروپا است که قدمت آن به پنج هزار و سیصد سال پیش می‌رسد.

این مومیایی در سال ۱۹۹۱ در اوتزتال در رشته کوههای آلپ یافت شد و اوتزی نام گرفت. ماجرای «مرد یخی» به نوعی داستان اولین پرونده قتل حل نشده در تاریخ بشریت است. فیلم در جشنواره لوکارنو و هامبورگ شرکت داشته و نامزد دو جایزه از جوایز فیلم آلمان (لولا) بوده است.

«آنچه ما را نابود نمیکند» (What Doesn’t Kill Us) روایتگر روابط روانپزشکی با بیماران خود است؛ روانپزشکی که به غیر از مشغولیاتی که با بیماران دارد خود نیز در مسایل شخصی و روابط خانوادگی محتاج مشاوره است. فیلم ساخته ساندرا نتلبک (SandraNettelbeck)، کارگردان آثاری به یاد ماندنی چون «اغلب مارتا» (۲۰۰۱) و «آخرین عشق آقای مورگان» (۲۰۱۳) است. این فیلم در جشنواره‌های کلن، هامبورگ و لوکارنو شرکت کرده است.

سه فیلم «بیست و پنج کیلومتر بر ساعت»، «از این سبزتر نمی‌شد، باغبان این را گفت و پرواز کرد» و «دروازه بان» دیگر آثار بخش «مروری بر آثار سینمای آلمان» است که پیش از این معرفی شده اند.

جشنواره جهانی فیلم فجر با «دیده‌بان» کلید می‌خورد / رونمایی از نسخه مرمت شده فیلم حاتمی‌کیا

فیلم سینمایی «دیده‌بان» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا به عنوان فیلم افتتاحیه سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزیده شد.

جشنواره با نمایش فیلم «دیده‌بان» در روز چهارشنبه ۲۸ فروردین‌ماه ساعت ۱۹ با حضور عوامل فیلم و سینماگران در سینما فلسطین افتتاح خواهد شد.

همچنین مراسم کوتاهی همراه نمایش این فیلم خواهد بود.

«دیده‌بان» نخستین فیلم دفاع مقدس است که در جشنواره‌های بین‌المللی حضور یافت و مورد توجه قرار گرفت.

این فیلم با حضور در هفتمین جشنواره فیلم فجر توانست نظر مثبت منتقدان و سینماگران را به خود جلب و جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین کارگردانی و همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم دوم (بخش فیلم‌های اول و دوم) را کسب کند.

همچنین پوستر بخش «فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با عکسی از فیلم «دیده بان» رونمایی شد.

عکاس فیلم «دیده‌بان» که از آثار ماندگار سینمای ایران به حساب می‌آید، مهریار مهدوی است.

سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با توجه به جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی پنج فیلم ماندگار سینمای ایران از دهه شصت را که مورد توجه منتقدان و مخاطبان سینما قرار داشته‌اند، با همکاری فیلمخانه ملی ایران مرمت کرده و در بخش «فیلم های کلاسیک مرمت شده» به نمایش درمی آورد.

«دونده» به کارگردانی امیر نادری، «دیده بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «طلسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ، «جاده‌های سرد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی آثار ایرانی بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر هستند.

بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» که علاقمندان بسیاری دارد از سه سال پیش به بخشهای جشنواره افزوده شد و ضمن تعامل با فیلمخانه‌ها و آرشیوهای فیلم معتبر ایران و دنیا، در کنار نمایش آثار کلاسیک جهان هر سال تعدادی فیلم ایرانی مرمت شده را هم رونمایی میکند.

در دوره‌های قبلی جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم‌های ایرانی «خانه خدا» ساخته جلال مقدم، «یک اتفاق ساده» ساخته سهراب شهیدثالث، «باد صبا» از آلبرت لاموریس، «گاو» ساخته داریوش مهرجویی، «ناخدا خورشید» ساخته ناصر تقوایی، «یا ضامن آهو» ساخته پرویز کیمیاوی، «اربعین» ساخته ناصر تقوایی، «امیرکبیر» اثر علی حاتمی و «بازمانده» به کارگردانی سیف‌الله داد به نمایش درآمدهاند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره جهانی فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌درجشنواره «sehsüchte» آلمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشاور رسانه فیلم، مهرشاد رنجبر که پیش از این با ساخت فیلم کوتاه «ناطق» جوایز داخلی و خارجی بسیاری را از آن خود کرده بود، این بار «چوپان» را روانه جشنواره‌های بین‌المللی می‌کند و در اولین گام در جشنواره آلمان حضور یافته است.

این جشنواره هر ساله در«BABELSBERG KONRAD WOLF » قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان برگزار می‌شود و به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره دانشجویی در اروپا بستری برای فیلمسازان جوان فراهم می‌کند تا آثار خود را از سراسر دنیا به نمایش در بیاورند.

پنجاه و سومین دوره جشنواره«sehsuchte» از ۲۵ تا ۲۸ آوریل (۶ تا ۹اردیبهشت) در موزه فیلم پوتسدام آلمان برگزار می‌شود.

«چوپان» روایتی است از دو ساعت مانده به اجرای بازبینی که گروه متوجه می‌شود، بازیگر نقش چوپان نمی‌تواند به اجرا برسد و میثم تلاش می‌کند تا به جای او روی صحنه برود.
نادر صادقی، سام دادخواه، رضا زمانی، مژگان رایگان، فرهنگ ادیانی، مهتاب ناظری، شیرین شجاعی، هادی افشین، هاشم ایمانی، فواد آزادی، میلاد دهقان، سارا امیری مقدم، فرهان فرهادی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مهرشاد رنجبر،تهیه‌کننده: مژگان رایگان، رضا فتح الهی‌پور، گروه کارگردانی: آرمان اسماعیلی، راوین طاهامی، علی باقری، مدیر فیلمبرداری: داوود ملک حسینی، تدوین: احسان واثقی، صدابردار: میثم حسنلو، صداگذار: رامین ابوالصدق، موسیقی: آریا گازر، طراح صحنه: حامد اصلانی، طراح لباس: مسیحا اصلانی، گریم: مونا طباطبایی، اصلاح رنگ: فربد جلالی، منشی صحنه: ارغوان نادعلی،عکاس: صحرا جمشیدی، مدیر تولید: امیر پیرصالحی، پخش بین‌الملل: مهرشاد رنجبر و مریم بختیاری مشاور رسانه: سمیرا افتخاری

صبا کریمی

دیگر خبرها

  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره فیلم  آلمان
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره آلمان
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌درجشنواره «sehsüchte» آلمان
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • یک قهرمان دیگر فوتبال آلمان درگذشت
  • درخواست آلمان از چین برای کمک به پایان جنگ اوکراین
  • ۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران