Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:25:07 GMT

نقاط آسیب پذیر استان کرمان در برابر سیلاب شناسایی شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۹۱۰۷

نقاط آسیب پذیر استان کرمان در برابر سیلاب شناسایی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد فدایی ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیران و کارکنان بنیاد مسکن استان کرمان به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: بنیاد مسکن نهادی است که ۹ روز بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد و این امر نشان دهنده اهمیت موضوع است.

وی با اشاره به اینکه برای سال‌های آینده به نیازهای استان توجه و برنامه ریزی لازم انجام شود، افزود: حدود ۶۰ درصد از مسکن روستاها مقاوم سازی شده‌اند و ۴۰ درصد دیگر شامل ۱۰۰ هزار واحد در روستاها و تعداد بیشتری در شهرها باید مقاوم سازی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدایی در ادامه با اشاره به اینکه هدف ما این است که خانواده‌ها توانمند شوند، افزود: در بازدیدهایی که از همه مناطق استان صورت گرفته است تقریباً اولین تقاضای مردم مسکن است.

استاندار کرمان ضمن گلایه از بانک‌ها گفت: بخشی از مشکلات به وجود آمده ناشی از کارشکنی بانک‌ها و بخش دیگر از آن عدم دلسوزی است.

وی در خصوص کمبود شعب بانکی در بعضی مناطق گفت: باید لیستی از مناطق دچار کمبود شعب و باجه تهیه شود.

فدایی با اشاره به دستور صادر شده از جانب رئیس جمهور برای بررسی حریم رودخانه‌ها گفت: نقاط آسیب پذیر در روستاها و شهرها مشخص شود چرا که قطعاً باید در ساخت و سازهای جدید توجه لازم را به این مطلب داشته باشیم و از اولویت‌های اول است.

کد خبر 4587341

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال اعلام شده است

بر اساس آمار‌های موجود میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ برابر با ۳۲/۱ سال بوده است. 

بر اساس این گزارش میانگین سن پدر، برای نقاط شهری برابر با ۳۲/۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹/۹ سال است. در سال ۱۴۰۲ در بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران با رقم ۳۴/۵ سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۷/۱ سال است.

همچنین بر اساس گزارش این مرکز میانگین سن مادر نیز در اولین فرزندآوری در کل کشور در این مدت برابر با ۲۷/۳ سال بوده است. 

در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸/۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴/۴ سال است. بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری، در بین استان‌ها مربوط به استان تهران با ۳۰/۸ سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۲/۷ سال است.

منبع: مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • میانگین سن پدر‌ها و مادر‌ها در اولین فرزندآوری ۳۲ و ۲۷ سال
  • آسیب سیلاب به پل ورودی شهر راور
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال اعلام شده است
  • وقوع سیلاب در نقاط مختلف شهریزد
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند
  • کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
  • تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد