Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:15:11 GMT

مناطق در معرض خطر سیلاب در استان کرمان شناسایی شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۹۶۰۳

مناطق در معرض خطر سیلاب در استان کرمان شناسایی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد فدایی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان بیان داشت: استان خوزستان به خودروهای سنگین از جمله کمپرسی و لودر نیاز شدید دارد که باید کمک کنیم تا این نیاز برطرف شود.

وی افزود: طی دو هفته گذشته مصوبه‌ای در خصوص ساخت و ساز در بستر رودخانه در شهرها و نحوه حفاظت از آن توسط شهرداری‌ها و فرمانداران بیان شد و مقرر شد تا این مکان‌ها شناسایی و برنامه‌های پیشنهادی ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندارد کرمان گفت: رئیس جمهور شب گذشته دستورالعملی مشابه مصوبه قبلی ما ابلاغ کردند که در این خصوص استان کرمان باید ظرف یک هفته آینده گزارشات موجود را به تهران ارسال کند.

فدایی تصریح کرد: به دستور رئیس جمهور باید وضعیت ۷۲ شهر استان کرمان مشخص و معلوم شود که چند درصد از ساختمان‌های مهم در معرض سیل قرار دارند همچنین لیست سختمان‌های در معرض سیل را ارائه کنند.

استاندار کرمان یادآور شد: طی چند روز گذشته مشکلاتی در شهرستان‌های زرند و راور داشتیم همچنین امروز هم گزارشاتی از آسیب به قنوات زرند در پی بارندگی‌های اخیر داشتیم که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی به وضعیت مسیرهایی که در گذشته رودخانه بودند و اکنون در آن ساخت و ساز انجام گرفته اشاره کرد و افزود: این مسیرها مهمتر از بقیه نقاط هستند که باید در نظر گرفته شود و به آن‌ها توجه ویژه کرد.

فدایی در خصوص آثار باستانی بیان داشت: اماکن تاریخی و ساختمان‌های خاص مانند بیمارستان‌ها باید جزو ساختمان‌های مهم آورده شوند.

وی افزود: فرمانداران و شهرداران باید لیست ساختمان‌ها و تعداد واحدهای مسکونی در معرض خطر سیل را شناسایی و مشخص کنند و گزارش آن تا شنبه به استانداری ارائه شود.

کد خبر 4587376

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، معاون عمرانی استاندار همدان در این نشست بر ضرورت برگزاری مستمر جلسات با دستگاه‌های متولی و مشخص کردن وظایف هر دستگاه تاکید کرد و گفت: از شرکت‌های دانش بنیان برای تحقیق بررسی و ارائه خدمات جایگزین برای تفکیک زباله دعوت شده است تا طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند

یوسفیان افزود: تفکیک زباله از مبدأ از جمله طرح‌هایی مهم است که با وجود اقدامات و فرهنگ سازی‌های لازم و داشتن صرف اقتصادی، متأسفانه هنوز در کشور محقق نشده است.

او تصریح کرد: مشارکت پایین مردم در همراهی این مهم به تاکید کارشناسان، نیازمند بررسی علمی است.

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: در خصوص زباله‌های الکترونیکی هماهنگی‌های برای واگذاری پیمانکاری برای بازیافت و جمع آوری آن در استان انجام شده است که اطلاعات تکمیلی در جلسات بعد ارائه خواهد شد

در پایان این نشست مشاور طرح مدیریت پسماند ناحیه شمال شرقی استان با ارائه گزارش در خصوص تحقیقات و اقدامات انجام شده پرداخت.

دیگر خبرها

  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • طغیان سیلاب در بخش اندوهجرد کرمان
  • بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم
  • بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود