Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@06:15:25 GMT

اعلام وضعیت اضطراری در نیویورک با شیوع سرخک

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۹۶۱۵

"بیل ده بلزیو"، شهردار نیویورک به دنبال شیوع سرخک در این شهر وضعیت اضطراری سلامت همگانی اعلام کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به افراد واکسینه نشده در مناطق تحت تاثیر سرخک در نیویورک دستور واکسینه شدن در برابر این ویروس داده شده و در صورت واکسینه نشدن این افراد با جریمه‌هایی تا مبلغ ۱۰۰۰ دلار مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس سرخک بسیار مسری است و می‌تواند عواقب جدی و حتی مرگبار در پی داشته باشد.   به گفته  بلزیو، از ماه اکتبر تاکنون ۲۸۵ مورد ابتلا به سرخک تایید شده و این در حالی است که این تعداد در سال ۲۰۱۷ میلادی تنها دو مورد بوده است.   به جز ۳۹ نفر تمامی این مبتلایان را کودکان تشکیل می‌دهند و از این میان ۲۱ نفر به بیمارستان منتقل شده و پنج نفر تحت مراقبت‌های شدید پزشکی هستند. تاکنون هیچ مورد مرگ و میر ناشی از سرخک گزارش نشده است.   بر اساس گزارش اداره بهداشت شهر نیویورک، شیوع سرخک در محله "بروکلین" نیویورک به دنبال بازگشت یک کودک واکسینه نشده به نیویورک که در سفرش به خارج از کشور به سرخک مبتلا شده بود، صورت گرفته است.    طبق اعلام  مقامات بهداشتی این نخستین باری است که در سال‌های اخیر نیویورک دستورالعمل واکسیناسیون اجباری را صادر کرده است.   در این شرایط سوابق بهداشتی تمامی شهروندان در حال بررسی بوده و افرادی که نتوانند ثابت کنند که در برابر سرخک واکسینه شده‌اند با جریمه‌های نقدی مواجه خواهند شد. با این حال اتحادیه آزادی‌های مدنی نیویورک با "شدید" خواندن این اقدامات، اعتراض خود را به این‌ تصمیمات نشان داده است.   مقامات بهداشتی نیز برخی اطلاعات غلطی را که نسبت به خطرناک بودن واکسیناسیون در حال منتشر شدن است، محکوم کرده‌اند.   بنا بر گزارش اسکای نیوز، طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده آمریکا، شیوع ویروس سرخک امسال (۲۰۱۹ میلادی) در سراسر ایالات متحده آمریکا به وقوع پیوسته است، به طوری که تاکنون ۴۶۵ مورد ابتلا به این بیماری در ۱۹ ایالت از این کشور گزارش شده است.   انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از عملکرد شستا و اتاق بازرگانی را تشریح کرد و گفت که این ۲ گزارش در جلسه علنی قرائت خواهد شد. - اخبار سیاسی -

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت بررسی تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی  «شستا»و عملکرد اتاق بازرگانی در مجلس ، اظهار کرد:اعضای کمیسیون اقتصادی در جلسه اخیر خود که در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد گزارش اولیه تقاضای تحقیق و تفحص از شستا و اتاق بازرگانی را مورد بررسی و استماع قرار دادند.

وی در همین راستا افزود: پیرو قرائت دو گزارش فوق، برخی سوالات از سوی نمایندگان مطرح شد، از این رو تصمیم گیری درباره این دو گزارش به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:  احتمالا گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در سال جدید همزمان با آغاز مجدد جلسات علنی مجلس قرائت خواهد شد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت قابل قبول هوای ۱۴ شهر خوزستان
  • وضعیت هوای تهران در نهم فروردین‌؛ هوا در شرایط قابل قبول است
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • هوای این شهر در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت
  • واکسینه شدن ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل
  • فیلم| بازیکنان فوتبال کاپشن خود را به کودکان دادند
  • ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل واکسینه شدند
  • پیش‌بینی وضعیت هوا در خوزستان
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس