Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،براساس بند الف ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، برای جبران عقب‌ماندگی استان‌های مرزی و درگیر جنگ تحمیلی شامل خوزستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان غربی مزایایی در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها افزایش حقوق کارمندان دولت و پرداخت فوق‌العاده مناطق جنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب‌الله وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت : روانسر، پاوه، جوانرود، ثلاث‌باباجانی سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، گیلان‌غرب، سومار و اسلام آبادغرب براساس اعلام ستاد کل نیرو‌های مسلح، به عنوان مناطق عملیاتی معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه این قانون براساس ضوابط کشوری و لشکری اعلام می‌شود، گفت: از یکم فروردین‌ماه سال ۹۶ باید حقوق کارکنان مناطق جنگی ۸۴ دستگاه اجرایی استان ۲۰ تا ۲۵ درصدی افزایش یابد.

آنگونه که وفایی می‌گوید، افزایش حقوق برای کارکنان تخصصی رسمی، قراردادی و پیمانی تمامی دستگاه‌ها ۲۵ درصد و برای غیرتخصصی نیز حداقل ۲۰ درصد اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: این قانون برای بازنشستگان که قبل از سال ۹۶ و سال‌ها قبل بازنشسته شده‌اند اجرا نمی‌شود، طبق بخشنامه فقط برای کارکنان شاغل پیش‌بینی شده، البته شامل برای بازنشستگان سال ۹۶ و ۹۷ هم می‌شود.

براساس بند «ث» ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، سازمان اداری و استخدامی و نیز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مکلف هستند اعتبارات لازم برای افزایش اعمال سقف فوق‌العاده پیش بینی شده برای کارکنان مشاغل در مناطق جنگی از سال اول اجرایی این قانون (ابتدای سال ۹۶) را لحاظ کنند که وفایی با اشاره به این بند، گفت: امسال بعد از توزیع منابع سال ۹۸ نخستین اولویت سازمان برنامه و بودجه استان پرداخت دیون کارکنان دولت است.

وی اجرای قانون را یک وظیفه دانست و افزود: این قانون برای کسانی که رابطه استخدامی با دولت ندارند اعمال نمی‌شود، مانند شرکتی‌ها نظارت براجرای حسن قانون هم از سوی معانت توسعه سازمان مدیریت برنامه‌ریزی رصد می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

جبران عقب‌ماندگی استان‌های مرزی و درگیر جنگ تحمیلی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است

داوود منظور  رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان برنامه جلسات هماهنگی بودجه را با همه دستگاه‌ها آغاز کرده است، اظهار داشت: سهم همه دستگاه‌ها اعم از خدماتی و زیربنایی در تحقق این رشد را مشخص می‌کنیم و برنامه جدید تهیه و به رئیس جمهور تقدیم می‌شود.

وی افزود: آنچه به عنوان قانون بودجه امسال ابلاغ شده نظرات دولت را به صورت حداکثری تأمین کرده و امروز آیین نامه اجرایی مهم قانون بودجه یعنی حقوق و دستمزد کارکنان دولت تصویب شد. قانون بودجه امسال فاقد کسری و قابل تأمین است؛ کسری بودجه پنهان در قانون بودجه ۱۴۰۳ عملا وجود ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره تأمین ارز واردات خودرو نیز گفت: بعضا ممکن است من در یک محفل کارشناسی نظر خود را بگویم، اما دولت موظف به اجرای قانون است ثبت سفارش واردات خودرو بر اساس مصوبه دولت در حال انجام است و وزارت صمت میزان ثبت سفارش‌ها را اعلام می‌کند.

منظور ادامه داد: امروز فرزین رئیس کل بانک مرکزی در جلسه گزارشی درباره تأمین ارز طی سال ۱۴۰۲ را ارائه کرد که بر اساس این گزارش میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به ۱۴۰۱ داشته و بیشترین میزان تخصیص ارز درباره خودرو و قطعات آن بوده است.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ را به خوبی به لحاظ بودجه و تأمین مالی پشت سر گذاشتیم و در این رابطه ۲۱۰۰ همت منابع دولت تجهیز شد که رشد ۴۰ درصدی نسبت به ۱۴۰۱ داشت بنابراین شاهد تحول در حوزه تأمین منابع مالی دولت بودیم.

وی یادآورشد: ۱۶۲۰ همت تأمین اعتبارت جاری و ۳۰۳ همت بودجه عمرانی بود که هر دو نسبت به سال قبل از آن رشد داشته اند و سهم درآمد‌های پایدار دولت و رشد آن بیش از سایر منابع بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: ۵۷ درصد رشد در درآمد‌های دولت داشتیم و سهم فروش نفت و املاک ۱۷ درصد بود لذا دولت به سمت تأمین منابع مالی پایدار غیر تورمی و با تأکید بر درآمد‌های مولد در کشور می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • حداکثر پرداختی کارکنان دولت تعیین شد
  • خبر مهم درباره حقوق ۱۴۰۳ کارکنان دولت/ سقف حقوق ماهانه کارمندان دولت مشخص شد
  • خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداخت‌ها
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین‌نامه دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد/ آئین‌نامۀ حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • منظور: آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد