Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات گلستان گفت: امسال حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار لارو در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید مرجانی تولید شود. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی شیلات گلستان، سیدجواد قدس‌علوی اظهارداشت: هدف از احداث مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید مرجانی تکثیر و پرورش پنج گونه از ماهیان با ارزش شامل فیل‌ماهی، قره‌برون، چالباش، شیپ و ازون‌برون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منبع تامین آب این مرکز از رودخانه‌های زرین‌گل و فاضل‌آباد و همچنین چهار حلقه چاه عمیق و سه آب‌بندان است.

مدیرکل شیلات استان با بیان اینکه این مجموعه مجهز به سیستم برگشت آب است، ادامه داد: از جمله فعالیت‌های مهم این مرکز افزایش وزن بچه ماهیان گونه‌های نادر از جمله فیل‌ماهی، شیپ، قره برون تا وزن پنج گرم برای بازسازی ذخایر دریای خزر و رهاسازی در رودخانه‌های حاشیه جنوب شرقی دریای خزر(گرگانرود و قره‌سو) و مولدسازی گونه فیل‌ماهی در سنین مختلف برای تکثیر مصنوعی است.

2600 قطعه ماهی خاویاری قاچاق در مازندران کشف شدبزرگترین مجتمع ماهیان خاویاری در استان گلستان احداث می‌شودتصویب 37 طرح پرورش ماهیان خاویاری در بنیاد علوی

وی درباره همکاری علمی این مرکز در زمینه تولید دانش گفت: همچنین این مرکز همکاری لازم با مراکز دانشگاهی و تحقیقات برای اجرای پروژه‌های علمی کاربردی و تامین کادر کارشناسی و دانش فنی لازم برای احداث و راه‌اندازی مراکز تکثیر و پرورش را در سطح استان گلستان دارد.

اسماعیل جباری، رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید مرجانی با اشاره به تکثیر موفق گونه قره‌برون در این مرکز گفت: عملیات تکثیر این گونه در دو مرحله انجام شد که در مرحله نخست این تکثیر هشت قطعه ماده و ده قطعه نر با وزن تخم استحصالی 36 کیلوگرم با موفقیت صورت گرفت.

وی افزود: همچنین در مرحله دوم تکثیر مصنوعی با دو قطعه مولد قره برون ماده و پنج قطعه مولد نر با استحصال 12 کیلوگرم تخم انجام گرفت که پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیون و 300 هزار لارو ماهیان خاویاری تولید شود.

انتهای پیام/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه با کمک عسل، گیاه آلوئه ورا را در خانه تکثیر و پرورش دهیم؟ (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روش تکثیر گیاه آگلونما (فیلم) راز‌های پر برگ شدن گیاه پتوس (فیلم) خواص این گیاه تا 30 برابر قوی تر از سیر و لیمو است (فیلم)

دیگر خبرها

  • کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد 
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است/ تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز
  • سرشماری بهاره قرقاول در گلستان آغاز شد
  • تامین ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز در مرکز مبادله 
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • پخت ماهی خاویاری به سبک آشپز آذربایجانی (فیلم)
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون
  • چگونه با کمک عسل، گیاه آلوئه ورا را در خانه تکثیر و پرورش دهیم؟ (فیلم)