Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: تا به امروز مبلغی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مجموع ارزش ریالی کمک‌های مردم استان مرکزی به کمیته امداد به منظور سیل‌زدگان بوده است. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به خسارات وارده بر سیل‌زدگان استان مرکزی اظهار داشت: بخشی از اقدامات ما در استان مرکزی صرف رسیدگی به امور مددجویان استان که درگیر خسارات وارده به منزل و تعمیرات آن هستند شده، خانه‌های حدود 225 خانوار در سطح استان مرکزی به سبب بارندگی و کلنگی بودن دچار تخریب 100 درصدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برآوردهای اولیه با هماهنگی بنیاد مسکن در حال انجام بوده، حدود 2 هزار و 500 خانه هم نیاز به تعمیرات داشته در واقع بیش از 2 هزار و 700 نفر از مددجویان در استان مرکزی دچار سیل شده که منزل آنها از 10 تا 100 درصد دچار خسارت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: به سبب غیرقابل سکونت بودن منازل تعدادی از مددجویان، خانه‌هایی برای آنها اجاره کرده و اقدامات اولیه‌ای برای آنها انجام شده تا وضعیت آنها یک مقدار عادی شود.

موسی‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر با کمک بنیاد مسکن مشغول برآورد خسارات وارده بوده و بعد از آن این موضوع در کمیته مدیریت بحران شهرستان تصویب و در ادامه نیز به استان ارجاع و بقیه مراحل قانونی خود را می‌گذراند تا وارد فاز اجرا شویم.

وی بیان کرد: مقداری کمک از تهران دریافت کرده‌ایم که در حال توزیع آن در بین نیازمندان دچار آسیب از بارندگی‌های اخیر هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اضافه کرد: طبق قانون، کمیته امداد و هلال احمر مسئول جمع‌آوری کمک‌ها بوده و دستگاه‌های دیگر نیز که کمک‌رسانی داشته طبق هماهنگی‌های انجام‌ شده سعی می‌شود با نظم بیشتری کمک‌ها را توزیع کنند.

موسی‌نژاد افزود: تا به امروز مبلغی حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان مجموع ارزش تومان کمک‌های مردم استان مرکزی به کمیته امداد به منظور سیل‌زدگان بوده است که از این مقدار 258 میلیون تومان آن به صورت نقدی و مابقی نیز کالا بوده است.

خسارت 55 میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به جاده‌های استان مرکزیگزارش تسنیم از کمک‌های جامعه ورزشی استان مرکزی به مناطق سیل‌زده؛ 900 میلیون کمک جمع‌آوری شدخسارت 345 میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی استان مرکزی

وی بیان کرد: تا به امروز حدود 15 کامیون از کمک‌های مردمی به استان لرستان ارسال شده و در تلاش هستیم که کمک‌ها را هر چه سریع‌تر به دست سیل‌زدگان برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی عنوان کرد: مردم بهتر است مانند قبل کمک‌های خود را از طریق دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی به مناطق سیل‌زده بفرستند.

موسی‌نژاد افزود: با توجه به کمک‌های مردم تقریبا در آنجا کمبودی وجود ندارد اما نکته مهمی که از این به بعد باید به آن توجه کرد و دارای حساسیت بالایی بوده، بحث لوازم منزل آنها است، زیرا تمام وسایل آنها زیر آب مانده و از بین رفته است، بنابراین مردم می‌توانند یا این کالاها را تهیه کنند یا به صورت نقدی این هموطنان را یاری کنند.

وی ادامه داد: در بحث مواد خوراکی نیز اگر قرار بر ارسال این مواد باشد براساس شیوه‌نامه‌ای که به شهرستان‌های خود اعلام کرده‌ایم خیران بهتر است اقلامی را اختصاص دهند که حداقل 6 ماه مدت زمان مصرف داشته باشد.

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: خیران و افرادی که درصدد کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند بهتر است کمک‌های خود را از طریق شماره حساب 0101355670005، شماره کارت 603799940088، کد دستوری#086*8877* و یا سایت کمیته امداد ارسال کنند.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه استان در مراسم واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان گفت: امروز مجموعاً ۳۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در سراسر کشور به مددجویان کمیته امداد تحویل داده می‌شود که سهم قم از این تعداد ۸۰ واحد است.

حجت الاسلام مهری گفت: از مجموع ۸۰ واحدی که در قم به بهره برداری رسید، ۳۴ واحد در سلفچگان، ۲۵ واحد در روستا‌ها و ۲۱ واحد در پردیسان ساخته شده است.

وی با اشاره به هزینه ۴۰ میلیارد تومانی کمیته امداد امام خمینی استان برای ساخت این واحد‌ها گفت: برای ساخت هر واحد، ۲۸۰ میلیون تومان آورده توسط متقاضیان تامین شده و مابقی تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیران به پروژه‌ها تزریق شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • امداد رسانی پلیس سیستان و بلوچستان به سیل زدگان جنوب استان
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • عملیات امداد هوایی برای نجات سیل‌زدگان در عمان + فیلم
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • (ویدئو) عملیات امداد هوایی برای نجات سیل‌زدگان در عمان
  • واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان
  • واگذاری بیش از هزار واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم
  • تعداد حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسید