Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@16:31:45 GMT

خطر سيلاب فعلاً کوشک حميديه را تهديد نمي‎کند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۰۹۱۳

خطر سيلاب فعلاً کوشک حميديه را تهديد نمي‎کند

خبرگزاري آريا- معاون ميراث فرهنگي مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان گفت: باتوجه به ميزان فعلي دبي رودخانه در حميديه، در حال حاضر خطر جدي‎اي اثر تاريخي کوشک حميديه را تهديد نمي‎کند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان، محمدحسين ارسطوزاده سه‎شنبه 20 فرودين‎ماه 97 در بازديد از مناطق سيل‎زده دشت‎آزادگان، حميديه و سوسنگرد اظهار کرد: پس از وقوع سيلاب‎هاي اخير در سطح استان خوزستان، همه امکانات شهرستان و استان در قالب ستاد بحران و باحضور مردم در تلاش براي به حداقل رسانيدن آسيب‎ها به زيرساخت‎هاي شهري و روستايي و حفاظت از جان و مال مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بيان اين‎که در همين راستا، حفاظت از ميراث فرهنگي منطقه نيز در دستورکار مسئولان ميراث فرهنگي استان است افزود: همکاران ما در منطقه تا بدين‎جا در ستادهاي بحران ضمن کمک‎رساني به مردم تمام سعي و تلاش خود را براي حفاظت از آثار تاريخي به عمل آورده‎اند.
معاون ميراث فرهنگي مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان ادامه داد: باتوجه به جاري شدن سيلاب در شهرستان حميديه و همجواري کوشک تاريخي اين شهرستان با رودخانه، نگراني از وضعيت آن وجود دارد. البته اثر يادشده در سطحي بالاتر از شهر واقع و احداث شده که اين موضوع باعث عدم آسيب رسيدن به اين بناي تاريخي درحال حاضر شده است.
وي گفت: باوجود اين، همچون ديگر مناطق ساحلي شهرستان حميديه با احداث خاکريز و آب‎بند در حاشيه و مواضع احتمالي ورود آب رودخانه، فعلاً از هجوم رودخانه به درون محوطه جلوگيري شده است.
ارسطوزاده با بيان اين‎که اگر دبي رودخانه بيش از ميزان کنوني نباشد خطر جدي‎اي اثر ياد شده را تهديد نمي‎کند تأکيد کرد: مقاوم‎‎سازي‎هاي اخير در بنا نيز باعث استحکام بيش از پيش آن شده است.
او احيا محوطه و بناي کوشک حميديه را از جمله اقداماتي عنوان کرد که در دستورکار اداره‎کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان قرار دارد و افزود: برآورد خسارات واردشده به بنا در اين سيلاب و بارندگي‎هاي سال گذشته نيز محاسبه و به مراجع گزارش شده است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خطر سيلاب کوشک حميديه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  رییس میراث فرهنگی سیرجان گفت: براساس برآورد کارشناسان بارندگی های  اخیر بیش از صد میلیارد ریال به آثار ثبت شده میراث فرهنگی در این شهرستان خسارت وارد کرده و خسارت ها به بناهای تاریخی مانند یخدان های محمودآباد، بازار قدیمی سیرجان و برخی آثار باستانی بیشتر بوده است .
محمد کارآمدافزود:  بخشی از یخدان تاریخی محمودآباد سادات به‌ علت شدت بارندگی‌های اخیر فروریخت که این بنای تاریخی 300 سال قدمت دارد و علاوه بر یخدان محمود آباد ، سه مغازۀ بازار تاریخی شهر سیرجان و قسمتی از کاروانسرای گدار از سمت مسیر کرمان به سیرجان نیز خسارت دیده است.

دیگر خبرها

  • خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده