Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های زنجان گفت: اگر بتوانیم در سه ماهه اول دارایی‌ها را به نقدینگی تبدیل کنیم می‌توان گفت که ۵۰ درصد از زیان انباشت سال‌های قبل جبران شده و در حال جبران است. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سعید امیدی امروز در جلسه شورای همیاری شهرداری‌های استان زنجان با بیان این که سازمان همیاری شهرداری‌ها یک زیان انباشت سنگین از سال‌های قبل و از بخش‌های مختلف داشت اظهار داشت: در حال حاضر سه شرکت زیر مجموعه این سازمان قابلیت درآمدزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات شهرداری تبریز در لایروبی مسیل‌ها کافی نیستشهرداری به‌عنوان معین اقتصادی مشهد مقدس انتخاب شده استاستاندار زنجان: اعتقادی به انحلال سازمان همیاری شهرداری‌ها ندارم

وی افزود: چالش‌های متعددی سازمان را تهدید کرده است از جمله آنها بدهی شرکت‌های در شرف انحلال، بدهی بابت صورت وضعیت پیمانکاران پروژه‌های عمرانی، بدهی بابت مالیات عملکرد تکلیفی، بدهی بابت صورت وضعیت طرح توسعه فرودگاه زنجان و سایر موارد است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های زنجان با اشاره به موضوع چابک سازی این سازمان گفت: از یک سو موضوع درآمدزایی سازمان و نقدینگی محدودیت جدی وجود دارد و از طرفی نیروها باید با شرایط مناسبی تعدیل می‌شدند که این امر در نهایت سبب شد تعداد نیروها از 108 نفر به 79 کاهش یافت و 29 نفر از نیروها تعدیل شدند که 10 نفر مربوط به برگرداندن غار کتله خور به میراث فرهنگی بود.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعات منابع و حقوق احیا شده واحدها و شرکت‌های تابعه سازمان است، منابع و دارایی‌هایی از دست سازمان خارج شده بود که با برنامه ریزی‌هایی انجام شده باعث شد به شرایط نسبی مناسب برسیم.

به گفته امیدی منابع و حقوق سازمان که احیا شدند حدود 26 میلیارد تومان برآورد شده است که بخشی تحقق یافته است و بخشی نیز در حال تحقق است.

وی با بیان این که محدودیت‌هایی در سازمان وجود داشت، اظهار داشت: عمدتا از توانمندی شهرداران در این زمینه استفاده شده است و در نهایت کاهش میزان بدهی‌ها در سازمان اتفاق افتاده که از سال‌های دور و نزدیک بر روی هم انباشته شده بود که بخشی از آن در سال 97 پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های زنجان با اشاره به اینکه اگر بتوان در سه ماهه اول دارایی‌ها را به نقدیگی تبدیل کنیم می‌توان گفت که 50 درصد از زیان انباشت سال‌های قبل جبران شده و در حال جبران است، عنوان کرد: برنامه اولیه برای حل مشکلات این سازممان سه ساله بود که در حال حاضر پیش بینی می‌شود در مدت یک سال پرونده مشکلات سازمان بسته شود.

وی تعهدات سازمان به بیرون را یکی دیگر از مسائل عنوان کرد و گفت: این چالش‌ها ابعاد مختلفی دارد که مدیریت این تعهدات انرژی‌بر بود و در حال حاضر سه شرکت زیر نظر این سازمان فعال است و قابلیت درآمدزایی دارد که یکی از پروژه‌ها موسوم به فودکورت‌ها در گاوازنگ بود که یک مجتمع خدماتی گردشگری است.

به گفته امیدی در این پروژه مصالح بهینه استفاده شده و نحوه اجرا و انتخاب اکیپ‌های عملیاتی صرفه جویی قابل توجهی صورت گرفته است به طوری که برای رسیدن به 50 درصد اولیه پیشرفت فیزیکی 35 میلیارد ریال هزینه شده بود در حالی که تکمیل 50 درصد باقی مانده در سال 97 هزینه نهایی 16 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه بازنگری در طرح گردشگری گاوازنگ به عنوان یک چالش مهم سنواتی و طرح نیمه تمام استان است، تصریح کرد: با رفع موانع حقوقی و قانونی موجود و هموار کردن فضا برای ادامه مسیر کنونی در بستر قوانین وزرات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی که نیازمند تصمیم روشن نهادهای نظارتی، تسریع در صدور سند برای قطعات 14 گانه و تعیین تکلیف تفاهم نامه‌ها با افراد می‌توان این طرح را به نتیجه مطلوب رساند.

به گفته امیدی توافق با شهرداری زنجان جهت واگذاری و یا مشارکت در تکمیل طرح باید صورت گیرد تا با تجربه مشابه موفق باراجین قزوین و ظرفیت بالای اجرایی و قانونی در شهرداری، انجام توافق با شهرداری با رعایت الزامات حقوقی، تعیین تکلیف تعهدات و انتقال همه کارکنان مرتبط با طرح به شهرداری صورت گیرد و این طرح نیز به موفقیت برسد.

شهردار زنجان نیز در این جلسه گفت: شهرداری زنجان سهام دار عمده سازمان همیاری شهرداری‌هاست و اگر عضوی از سازمان قصد فروش سهام داشته باشد شهرداری زنجان خریدار است.

مسیح‌الله معصومی با بیان اینکه سازمان همیاری که تحویل گرفته شده دارای مشکلات حقوقی و مالی فراوان بود اظهار داشت: بهم گسیختگی فراوانی در اقدامات اداری، عمرانی و املاک این سازمان وجود داشت و از چرخش این سازمان متعجب بودم زیرا با این که املاکی فروخته شده بود اما منابع پرداخت نشده بود یا این که نیرو به کار گرفته شده حقوق پرداخت نشده بود.

وی با اشاره به اینکه در مدت یک سال در سازمان همیاری شهرداری ها تلاش هایی توسط مسئولان انجام شده است، گفت: پیشنهاداتی برای این سازمان دارم از جمله اینکه این سازمان چندین سال است که وجود دارد و اجازه دهیم یک سال دیگر سازمان به جلو پیش رود.

شهردار زنجان افزود: اگر کسی فروشنده سهام سازمان همیاری شهرداری ها باشد شهرداری زنجان خریدار سهام است زیرا قسمت عمده سهام یعنی 40 درصد متعلق به شهرداری زنجان و شهرداری به دنبال افزایش سهام بیش از 50 درصدی است.

معاون هماهنگی امور استانداری زنجان نیز در این جلسه با بیان این که سالی که گذشت سالی ویژه بود، اظهار داشت: به واسطه تغییر رویکردهای جدید که قرار بود اتفاق بیافتد این امر تا حدودی در استان ایجاد شد زیرا که سازمان بر اساس سابق اداره می شود و از طرفی باید فشار مطالبات تعدیل می یافت.

مهرداد سلطانی خاطرنشان کرد: اعضای هیئت مدیره سعی بر هدایت سازمان در جهت رسیدن به اهداف داشت و مهمترین رویکردهای این سازمان در یک سال، سه رویکرد اصلی و حرکت بر مدار قانون و ضوابط بود هرچند که در گذشته نیز این روند حاکم بود.

وی به شفاف‌سازی رویکردها اشاره کرد و گفت: تمام فرایندها بر پایه شفاف‌سازی است و در رویکرد بعدی هدف اصلاح ساختارها در دو بخش مخصوصا منابع انسانی است.

به گفته سلطانی با توجه به رویکرد چابک سازی، این سازمان نه تنها به این مجموعه کسی اضافه نشده بلکه تعدیل نیرو نیز انجام شده است و برای نیروهای تعدیل شده نیز شرایط مناسبی ایجاد شده است.

وی گفت: حل و فصل پرونده های حقوقی نیز یکی از نتایج اقدامات انجام گرفته سازمان همیاری شهرداری ها در سال 97 بود و اتمام برخی کارهای روی زمین مانده از جمله مهمترین آنها بود.

انتهای پیام/ح

R41375/P/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدی بعد از ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از تعداد ۲ هزار و ٨١ عملیات صورت‌گرفته در سال گذشته، تعداد ۷۷۲ مورد عملیات اطفا حریق، ۷۸۴ مورد عملیات امداد و نجات و مابقی شامل تست ساختمانی و استقرار خودرو و آموزش بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر با اشاره به فراوانی عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر، تصریح کرد: در سالی که گذشت فراوانی این عملیات‌ها به‌ترتیب مربوط به گیر کردن افراد در آسانسور به تعداد ۲۳۲ مورد، جانوران موذی و حیوانات ۲۲۸ مورد، آتش‌سوزی ضایعات به تعداد ۲۱۸ مورد، آتش‌سوزی منازل مسکونی به تعداد ۱۷۳ مورد و حبس نفرات به تعداد ۱۱۶ مورد بود که از این آمار ۸۲ مصدوم و ۱۷ فوتی گزارش شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر با تاکید بر اینکه در بخش آموزش ۱۶ هزار و ۶۸۱ نفر آموزش دیدند، ادامه داد: این آموزش‌ها در ۱۶ دستگاه اجرایی، ۹۶ مرکز آموزشی، ۳۰ مسجد و موکب و همچنین به ۱۳ مرکز درمانی ارائه شده است

وی گفت: در بخش پیشگیری، در مجموع هزار و ۸۰۳ مورد شامل تاییدیه ایمنی، شناسایی مکان‌های ناایمن، ارائه پایان کار و شناسنامه ایمنی ساختمان و تست جعبه F بوده و ۱۷۳ مورد کارشناسی حریق صورت گرفته است.

کد خبر 6081372

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود
  • فراخوان برای واگذاری هزار دستگاه تاکسی برقی در تهران از هفته آینده
  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • تولید مسکن در سقز به جد رصد و تسهیلگری شود
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • مطالعات طرح‌ جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • خبرهای جدید از طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت