Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@09:08:20 GMT

هتل ۵ ستاره در اردبیل ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۲۲۳۳

هتل ۵ ستاره در اردبیل ایجاد می‌شود

استاندار اردبیل گفت: هتل ۵ ستاره در اردبیل توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شود. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر بهنامجو عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی اردبیل اظهار داشت: توسعه گردشگری استان اولویت اساسی است و به همین منظور هتل 5 ستاره در اردبیل ایجاد می‌شود و ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که تمامی شهرستان‌های اردبیل ظرفیت بالایی در این زمینه دارند گفت: انتظار می‌رود با برنامه ریزی مناسب این ظرفیت‌ها استفاده شود تا تحول خوبی در این زمینه ایجاد شود.

‌حفاظت از آثار تاریخی یزد در سایه گردشگری مغفول نماندمشکلات زیرساختی مناطق گردشگری استان اردبیل برطرف می‌شودفوتبال جهان| تاثیر نایب‌قهرمانی جام جهانی 2018 بر توسعه گردشگری کرواسی

استاندار اردبیل با اشاره به حضور گردشگران خارجی از کشور آذربایجان بیان کرد:‌ باید زیرساخت‌های لازم در منطقه فراهم شود که در این زمینه نیاز است اقدامات خوبی داشته باشیم.

بهنامجو تصریح کرد: در حال حاضر تلاش برای برگزاری جشنواره تولیدات صدای و سیمای کشور در اردبیل انجام می‌شود  و این جشنواره فرصت خوبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان است که از طریق شبکه‌های داخلی و خارجی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اولویت اساسی است که در این زمینه اقدامات خوبی در استان انجام یافته و تلاش بر مضاف‌سازی این برنامه‌ها ادامه دارد.

بهنامجو از اجرای برنامه‌ها در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد‌: در این ایام اقدامات خوبی انجام یافته و انتظار می‌رود آسیب‌شناسی دقیقی از تعطیلات انجام شود و برای سال آینده برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

افزایش 18 درصدی گردشگران خارجی در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز گفت: در ایام تعطیلات نوروزی حضور گردشگران  خارجی در اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش یافته است.

 نادر فلاحی بیان کرد:  زیرساخت‌های حضور گردشگران خارجی در منطقه انجام یافته است و بیشترین تعداد گردشگران خارجی در اردبیل مربوط به آذربایجان است که از گمرک بیله‌سوار وارد اردبیل شده‌اند.

وی از کاهش 15 درصدی گردشگران نوروزی در تعطیلات امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این امر مربوط به اتفاقات نخست سال از جمله سیل نیز بود که سبب کاهش مسافران از جمله در اردبیل شد.

بهنامجو بیان کرد: یکی از اولویت‌های اساسی ما فراهم‌سازی زیرساخت‌های گردشگران خارجی و داخلی است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام یافته تا خدمات‌رسانی مناسب به گردشگران انجام شود.

وی از افتتاح چند پروژه گردشگری خبر داد  وبیان کرد: این پروژه‌ها با حمایت بخش خصوصی و مسئولان استانی انجام می‌شود که تحول عظیم در بخش گردشگری ایجاد می‌کند.

استاندار اردبیل از اجرای طرح زمستان بیدار در سال گذشته خبر داد و بیان کرد:‌ این طرح امسال بهتر و منظم‌تر برگزار می‌شود تا دستاورد خوبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای انجمن فرهنگی قلم هورامان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: احداث دهکده گردشگری می‌تواند اقدامی ماندگار در راستای تقویت فعالیت‌های انجمن قلم و نیز الگویی برای مشارکت مردم در رونق اقتصادی منطقه باشد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد، اظهار داشت: این ظرفیت‌ها می‌تواند پتانسیلی برای برگزاری رویدادی بین‌المللی در راستای معرفی فرهنگ و تاریخ این منطقه باشد.

استاندار کردستان با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در سطح استان و منطقه هورامان، اظهار کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های عمرانی تمام سعی و تلاش مجموعه این است که پروژه‌های نیمه تمام سالیان گذشته که بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان است به اتمام برسد.

زارعی کوشا با اشاره به برخی از فعالیت‌های حوزه توسعه روستایی، خاطر نشان کرد: در راستای طرح‌های محرومیت زدایی و توسعه عدالت اجتماعی در روستاها در طول دو سال گذشته، بیش از ۳۷۵ کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم احداث شده است.

وی به نقش گردشگری در توسعه کردستان گریزی زد و گفت: توسعه استان نیازمند تسهیل حضور گردشگران داخلی و خارجی است و در همین راستا مراسم اربعین در باشماق مریوان سال گذشته در جذب گردشگران و معرفی نقاط گردشگری و جاذبه‌های استان نقش حائز اهمیتی داشته کما اینکه آمار قابل توجه گردشگران در نوروز امسال بیانگر این ادعا است.

استاندار کردستان تصریح کرد: طبق اعلام نهادهای مسؤول کردستان جزو سه استان اول کشور در ورود مسافران نوروزی بوده و این می‌تواند به عنوان یک پدیده کم نظیر و امید بخش در حوزه گردشگری استان باشد.

زارعی کوشا ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری تمامی تمهیدات برای جذب سرمایه گذار و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است و امیدواریم در سال آتی شاهد حضور هرچه بیشتر هموطنان در کردستان باشیم.

وی در پایان با اشاره بر لزوم توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای برای معرفی فرهنگ هورامان، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در جریان اطلاع رسانی دارند و در همین راستا با توسعه زیرساخت‌های رسانه‌ای و ایجاد تلویزیون اینترنتی هورامان می‌توانیم فرهنگ و اصالت هورامان را به تمام مردم دنیا معرفی کنیم.

در پایان این نشست هم اندیشی، اعضای انجمن فرهنگی قلم هورامان ضمن بیان ایده، درخواست‌ها و مطالبات خود به بحث و تبادل نظر در این باره پرداختند.

کد خبر 6081441

دیگر خبرها

  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • سردار آزمون به تیم برنده رفت (عکس)
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • نقش ویژه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان برای افزایش ماندگاری گردشگر در اصفهان
  • سال گذشته ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند