Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)‌‌ افزایش روند استفاده از پلاستیک های مهندسی در اتحادیه اروپا موجب هشدار کارشناسان در خصوص بحران انباشت ضایعات آن در سال های آینده شده است.

انجمن بازیافت کنندگان پلاستیک اروپا موسوم به پی آر ای‌(PRE)، در تازه ترین مقاله راهبردی خود درباره بازیافت قطعات پلاستیک های فنی عنوان کرد: با رشد دیجیتالیزه شدن و سرعت گرفتن حرکت به سوی تولیدات سبک تر، تقاضا برای پلاستیک های دارای کاربردهای فنی و مهندسی به طور فزاینده ای رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین روند سبب شده است که این دسته از محصولات به سومین گروه پر استفاده بعد از پلاستیک های طراحی شده برای بسته بندی و ساخت و ساز تبدیل شوند.

پلاستیک های مهندسی در حال حاضر ۱۶ درصد از کل تقاضای پلاستیک اتحادیه اروپا را به خود اختصاص می دهند. این گروه از مواد به دلایلی چند از قبیل وزن کمتر، پایداری و امنیت بیشتر آن ها به طور گسترده ای در صنایع اتوموبیل سازی و قطعات الکتریکی و الکترونیکی مورد استفاده اند.

بر اساس آمارهای انجمن بازیافت کنندگان پلاستیک اروپا، انتظار می رود اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۰۰ میلادی، ۴۶ درصد ضایعات پلاستیکی بیشتر در بخش قطعات الکتریکی و الکترونیکی تولید کند.

این انجمن البته یادآورد شد: نرخ بازیافت این محصولات در قاره سبز اما با وجود تاسیسات در مقیاس صنعتی و فناوری های موجود همچنان پایین می ماند.

 

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت:رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی به دفترچه کنکور ۱۴۰۳ به عنوان اولین رشته مقطع دکتری تخصصی (phd) به رشته های دانشگاه اضافه شد.
دکتر عباس خاشعی سیوکی افزود:یکی از اولویت‌های کشور اهمیت به حل بحران آب است و با توجه به ماموریت ویژه دانشگاه تربت‌حیدریه در امر کشاورزی، پژوهشگران و اساتید متخصص دانشگاه تربت‌حیدریه توان علمی خود را در رفع این بحران بکار گرفته‌اند.
او گفت:مقطع دکترای مهندسی آب- آبیاری و زهکشی که به تصویب شورای گسترش آموزش عالی وزارت رسیده است دریچه‌ای برای توسعه علم و تحقیقات بیشتر در منطقه شرق کشور فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود