Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@16:21:54 GMT

طرح ساماندهی رودخانه ها و تالاب های خوزستان اجرا خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۳۸۰۵

طرح ساماندهی رودخانه ها و تالاب های خوزستان اجرا خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پاپی زاده امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پس از وقوع سیلاب سال ۹۵ تأمین اعتبار در راستای احداث سیل بند جدید در دزفول در دستور کار قرار گرفت. در حال حاضر اعتبار این مهم تأمین و پیمانکار نیز تجهیز کارگاه کرده اما تا زمان برطرف شدن شرایط سیلابی رودخانه امکان آغاز احداث سیل بند وجود ندارد چرا که این امر نیازمند اقداماتی همچون لایروبی و اصلاح مسیر آبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تلاش در راستای اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌ها و تالاب‌های استان خوزستان خبر داد و افزود: این طرح دربرگیرنده مباحثی همچون کنترل سیلاب از طریق لایروبی رودخانه‌ها، احداث سیل بندها و تأمین آب تالاب‌های استان است به این معنا که آب مازاد استان وارد تالاب‌ها شود که در این صورت خوزستان آب مازادی برای انتقال نخواهد داشت.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در خصوص تأمین اعتبار این طرح،. تصریح کرد: رئیس مجلس در این خصوص رایزنی‌هایی با رئیس جمهور انجام داد که مقرر شد تا دولت لایحه‌ای به مجلس ارسال کند تا ما بتوانیم اعتباری از طریق صندوق توسعه ملی یا دیگر منابع دولت برای اجرای طرح مذکور برداشت کنیم از سویی در صورت عدم ارسال این لایحه توسط دولت، از آنجایی که طبق پیگیری‌های انجام شده اعتبارات قابل توجهی از طریق صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات و اجرای طرح‌های متعدد در مناطق سیل زده در نظر گرفته شده، قطعاً این طرح نیز مشمول اعتبار مذکور خواهد شد.

پاپی زاده، نحوه مدیریت سیلاب‌های اخیر در دزفول را بسیار بهتر از سیلاب سال ۹۵ برشمرد و گفت: در سال ۹۵ بسیاری از روستاهای منطقه زاویه دزفول دچار خسارت‌های عمده شدند اما خوشبختانه در چند سیلاب اخیر با بسیج کلیه امکانات و همت تمامی مدیران، دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، ارتش، سپاه، بخش خصوصی و اهالی مناطق در معرض سیلاب شهرستان این بحران به خوبی مدیریت شد.

پرداخت خسارات سیلاب ۹۵

پاپی زاده از قطعی شدن پرداخت خسارات سیلاب سال ۹۵ در دزفول و دیگر شهرها خبر داد و گفت: در جریان سفر اخیر ریاست جمهوری به خوزستان مقرر شد از طریق منابعی همچون صندوق بیمه محصولات کشاورزی که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این صندوق تعلق داده شده و دیگر منابع در اختیار دولت این خسارات پرداخت شود؛ ضمن اینکه تمام تلاش ما این است تا خسارت‌های سیلاب‌های اخیر در سال ۹۷ و سال جاری نیز از طریق صندوق توسعه ملی تأمین شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بهره برداری از اولین اتوبان و کنارگذر دزفول تحت عنوان اتوبان شرقی از سه راه سیاه منصور تا چهارراه آوج ظرف سه ماه آینده، افزود: فاز بعدی این طرح که از چهارراه آوج آغاز و تا میانرود و هفت تپه ادامه دارد و موجب کاهش ۲۰ کیلومتری مسیر دزفول به اهواز خواهد شد نیز آغاز شده است.

پاپی زاده در خصوص طرح اتصال دزفول به شبکه ریلی نیز توضیح داد: برای نخستین بار مجوز اتصال دزفول به شبکه ریلی اخذ شده و بخش زیادی از فاز نخست این طرح با انجام اقداماتی همچون توجیهات فنی، اقتصادی، مطالعات، تأمین احجام و میخ کوبی نیز انجام شده اما سیلاب‌های اخیر موجب توقف موقت این طرح شده است.

وی از تداوم احداث طرح راه آهن دزفول پس از رفع شدن شرایط سیلابی خبر داد و گفت: فاز نخست این راه آهن که در جنوب شهر دزفول است ظرف سه ماه آینده تکمیل می‌شود.

انقلاب بهداشتی و درمانی در دزفول

وی در ادامه با اشاره به وقوع انقلاب بهداشتی و درمانی در دزفول طی سال‌های اخیر، عنوان کرد: تا پیش از این چهار بیمارستان در دزفول وجود داشت که دو بیمارستان افشار و یازهرا تعطیل شده بودند اما خوشبختانه از سال ۹۱ به بعد در راستای طرح توسعه متوازن، مجوز احداث هشت بیمارستان برای مناطق مختلف دزفول اخذ شد تا با این کار از سرریز بیماران غیرضروری به بیمارستان‌های دزفول جلوگیری شود و با این کار، بیمارستان‌های سطح شهر به سمت فعالیت‌های فوق تخصصی سوق یابند.

احداث بیمارستان در بخش‌های دزفول

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از این تعداد بیمارستان‌های در حال احداث، چهار بیمارستان به صورت درمان بستر در بخش‌های چهارگانه دزفول در حال احداث هستند، اظهار کرد: بیمارستان درمان بستر بخش چغامیش در روستای خیبر احداث و تجهیز شده و پس از تأمین نیروی انسانی بهره برداری خواهد شد.

پاپی زاده با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی بیمارستان بخش سردشت و پیشرفت ۸۰ درصدی بیمارستان بخش شهیون، افزود: بیمارستان بخش مرکزی دو بار تأمین اعتبار شده اما به دلیل اختلاف نظر مسئولان بخش در زمینه محل احداث تاکنون به نتیجه نرسیده اما در حال پیگیری است.

وی همچنین توضیح داد: این چهار بیمارستان هر کدام از ۱۰ تا ۱۵ تخت و بالغ بر ۵۰ نیروی انسانی از جمله پرستار، جراح عمومی و متخصص برخوردار خواهند بود.

پاپی زاده با اشاره به بازسازی و نوسازی تمامی بخش‌های بیمارستان بزرگ دزفول (گنجویان) طی چندسال اخیر، گفت: بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابه دزفول به عنوان بزرگترین بیمارستان خوزستان در حال احداث و پیشروی تا طبقه هفتم است. ۵۰ درصد از بودجه این بیمارستان که در کنار بیمارستان یازهرای دزفول در حال احداث است توسط دولت و ۵۰ درصد نیز توسط بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت تأمین شده است.

وی عنوان کرد: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان دزفول از مدتی پیش احداث و پیشرفته‌ترین تجهیزات نیز در آن نصب شده که به محض تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، به عنوان تنها بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان در خوزستان به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده مردم دزفول در مجلس با اشاره به پیگیری‌های انجام داده برای تأمین نیروی انسانی این بیمارستان، اضافه کرد: این بیمارستان دارای ۱۱۰ تخت و ۲۷ اتاق ال دی آر است.

بهره برداری از بیمارستان تأمین اجتماعی

پاپی زاده با اشاره به بهره برداری از بیمارستان تأمین اجتماعی دزفول در سال جاری، اشتغال مستقیم این بیمارستان را ۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: این هشت بیمارستان بالغ بر سه هزار اشتغال مستقیم و دائمی در حوزه درمان دزفول ایجاد خواهند کرد.

وی همچنین عنوان کرد: مراکز سوانح و سوختگی مستقر در بیمارستان گنجویان نیز در مرحله تأمین نیروی انسانی برای افتتاح است؛ ضمن اینکه دومین اورژانس این بیمارستان با بهره مندی از ۶۰ تخت و ظرفیت سه برابری نسبت به اورژانس نخست نیز در حال احداث است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در ادامه از افتتاح فاز دوم کارخانه فولاد طی دو ماه آینده خبر داد و گفت: کارخانه ۱۰ هزار تنی چغندر قند با سرمایه گذاری بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خاکبرداری شده است.

پاپی زاده توضیح داد: دزفول در راستای احداث طرح‌های بهداشتی، درمانی و صنعتی و همچنین میزان اشتغال در تمامی حوزه‌ها نسبت به سایر شهرستان‌های استان در شرایط قابل توجه و کم نظیری قرار دارد؛ ضمن اینکه میزان صنایع کوچک احداث شده در این شهرستان نیز نسبت به شهرهای کشور بسیار شایان توجه است.

وی در پایان رسانه‌ها را حلقه اتصال مردم و مسئولان و یکی از ارکان‌های اصلی جامعه مدنی عنوان کرد و گفت: خدمات رسانه‌ها باید منتهی به دست یافتن مردم به حقایق بیشتر و شفاف سازی باشد؛ ضمن اینکه لازم است رسانه‌ها در تمام ابعاد پایبند به عدالت، انصاف و نقد منصفانه باشند.

کد خبر 4587701

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه درباره احداث بیمارستان دامغان گفت: وزارت بهداشت پیگیر مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهوری به استان سمنان است و احداث بیمارستان نیز پیگیری می‌شود. - اخبار استانها -

داود منظور در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در دامغان، اظهار داشت: همکاران در وزارت بهداشت پیگیر هستند مصوبات دور اول در احداث بیمارستان‌های جدید بوده و قطعاً بیمارستان دامغان جزو این موارد است.

وی افزود: در این زمینه مقدمات آن فراهم شده و تخصیص زمین انجام شده است و امیدواریم امسال هم اعتبارت خوبی تخصیص یابد که با سرعت انجام شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان هر تخت 10 میلیارد تومان هزینه دارد و چون 960 تختخوابی طراحی‌شده است باید متناسب با آن حداقل 960 میلیارد تومان تخصیص یابد.

منظور گفت: ما هم تلاش می‌کنیم از محل منابع تخصیصی که برای وزارت بهداشت است این اعتبار را تأمین کنیم.

انتهای پیام/361/.

دیگر خبرها

  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد
  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • احداث بند های تاخیری بر روی سرشاخه های رودخانه ها
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است
  • جذب ۵ پزشک فوق تخصص در دزفول
  • بارندگی‌های اخیر جان تازه‌ای به تالاب‌های کرمانشاه بخشید