Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@11:49:11 GMT

تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر جراحی پلاستیک

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۴۰۲۳

تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر جراحی پلاستیک

سال به سال بر تعداد متقاضیان جراحی‌های پلاستیک افزوده می‌شود و یکی از دلایل اصلی این روند صعودی رسانه‌های اجتماعی است. یک نظرسنجی انجام شده توسط آکادمی جراحی زیبایی امریکا نشان می‌دهد جراحی‌های پلاستیک برای بهبود تصویر شخص در رسانه‌های اجتماعی به بیش از 30 درصد افزایش یافته است.  گرفتن عکس‌های سلفی در افزایش تمایل افراد برای انجام جراحی‌ها به طور چشمگیری نقش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرآیند نخست در سال 2013 به ثبت رسید که در طول سال 2014 هم ادامه پیدا کرد که در سال 2015 نیز به طرز چشمگیری زیاد شد.  ظهور دستگاه‌های مونوپاد (پایه عکاسی برای تلفن همراه) که به افراد اجازه می‌دهد انواع عکس‌های سلفی را از خود بگیرند نیز منجر به افزایش درخواست جراحی‌های زیبایی شده است، چراکه افراد با گرفتن عکس‌هایی از صورت خود یا حتی بدن تمایل به داشتن صورتی بی‌نقص و اندامی متناسب پیدا کرده‌اند و سعی دارند با انجام عمل‌های زیبایی، چهره و اندام بی‌نقص تری را از خود به نمایش بگذارند. اسنپ چت نیز یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسانی است که با امکانات قابل توجه در سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، آنچه باعث محبوبیت روزافزون این برنامه پیام‌رسانی در سطح دنیا شده پشتیبانی از فیلترهای تصویر‌برداری متنوع آن است. فیلترهای محبوبی که با دادن ویژگی‌های خاص به چهره به فرد احساس زیبا بودن می‌دهد، بنابراین افراد به تبعیت از فیلترهای این برنامه به‌دنبال جراحی‌هایی برای تغییر چهره خود به‌طور دائمی هستند، بنابراین موج‌های جدید تکنولوژی بر روند جراحی‌های پلاستیک تأثیرگذار هستند. هرکدام از عمل‌های زیبایی به فرد ظاهر تازه‌ای می‌دهد، اما با این حال مهم است بدانید جراحی‌های پلاستیک برای همه مناسب نیست و تلاش برای بهبود ظاهر خود به دلایل غلط و واهی می‌تواند به یک تجربه غیرقابل تحمل تبدیل شود. رتبه نخست در بیشترین تعداد عمل‌های زیبایی انجام شده در سطح بین‌‌المللی، متعلق به امریکاست. بر اساس گزارش انجمن جراحان پلاستیک این کشور، عمل‌های زیبایی در امریکا نسبت به سال 2000 میلادی 132درصد افزایش یافته است. امریکا به‌همراه کشورهای برزیل، ژاپن، ایتالیا، مکزیک، روسیه، هند، ترکیه، آلمان و فرانسه به ترتیب 10 کشوری هستند که در سال 2016 میلادی بیشترین عمل‌های زیبایی در آنها انجام گرفته است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جراحی علمداری به آمار ویزیت پزشکان در مراکز تحت پوشش این اداره طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۷۳ هزار و ۹۰۷ ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک به ثبت رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن ۱.۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیش از هشت هزار و ۲۳۰ عمل جراحی نیز در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان به ثبت رسید.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان  ادامه داد: خدمات پاراکلینیک سرپایی مراکز درمانی سال گذشته به یک میلیون ۱۹۳ هزار و ۱۵۷ مورد رسید که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشت.


جراحی علمداری با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۴ تخت فعال، ۲۲ تخت ویژدر بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان فعال بود، گفت: ۷۱.۳ درصد تخت‌های بیمارستان‌های این استان اشغال بود که نسبت به مدت مشابه قبل ۴.۷ درصد افزایش دارد.

وی افزود: تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان در سال گذشته به ۱۷ هزار و ۸۴۱ نفر رسید که افزایش ۱.۲۹ درصدی داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: زایمان‌های انجام شده در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی این استان نیز در این مدت به سه هزار و ۸۳۴ نفر رسید، اما این آمار نسبت به مدت مشابه قبل ۹ درصد کاهش داشت.

جراحی به سیر نزولی زاد و ولد اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در راستای برنامه‌های تبلیغی افزایش جمعیت، برگزاری دوره‌های آموزشی، نجوم رصدی، باغ کاوشگران، برگزاری مسابقات فرهنگی و برنامه‌های مشابه را در دستور کار دارد.


هم اکنون ۵۹۴ هزار و ۸۸۷ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی استان زنجان هستند.

دیگر خبرها

  • جراحی زیبایی کامران نجف‌زاده؛ از عمل بینی تا کاشت مو!
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • افزایش آمار این عمل زیبایی ۳۰۰ میلیونی!
  • از صفر تا صد جراحی‌های چاقی
  • ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان
  • چطور با بوتاکس کردن میگرن را درمان کنیم؟
  • درمان میگرن با تزریق بوتاکس
  • مهم‌تر از «پهپاد» و «موشک» چیست؟