Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو شامگاه چهارشنبه در کارگروه تخصصی گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: با برگزاری جشنواره کوچ عشایر استان اردبیل قابلیت‌های مختلف عشایر و برنامه‌هایی همچون اسب سواری، فرهنگ غنی و موسیقی‌های سنتی عشایر معرفی خواهند شد.

وی افزود: برای انعکاس ظرفیت‌های گردشگری استان باید از تمامی ظرفیت و بسترهای موجود به بهترین شکل ممکن سود جست و برنامه‌ریزی‌ها را به این سمت و سو سوق داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل یادآور شد: برنامه‌های مرتبط با توسعه گردشگری استان مطابق با افق ۱۴۰۰ و با برش سالانه تدوین شده و می‌بایست برنامه‌ها همسو با این اقدامات پیش رود.

به گفته بهنام‌جو یکی دیگر از مهمترین کمبودهای موجود در استان اردبیل عدم بهره‌مندی از هتل‌های پنج ستاره بوده و آغاز عملیات عمرانی برای احداث این قبیل هتل‌ها در استان می‌تواند ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل را بهبود بخشد.

وی از تلاش برای تکمیل پروژه‌های گردشگری شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و یادآور شد: تکمیل و بهبود مناطق مختلف گردشگری استان به همراه معرفی هدفمند و مناسب این قبیل مکان‌ها در افزایش میانگین مسافرت‌های داخلی مفید واقع خواهد شد.

استاندار اردبیل در ادامه بر ضرورت بهره‌مندی از جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی برای معرفی صنایع دستی استان تاکید کرد و افزود: اردبیل با بهره‌مندی از آب و هوای خاص، فرهنگ غنی، مناطق دیدنی، آبگرم‌های معدنی متعدد و متفاوت و جاذبه‌های تاریخی می‌تواند به عنوان مقصد گردشگری بسیاری از مسافران داخلی و خارجی تعیین شود و دستیابی به این مهم نیازمند ارتقای پتانسیل‌های گردشگری و تلاش برای افزایش ماندگاری مسافران خواهد بود.

کد خبر 4587772

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری اردبیل اکبر بهنام جو کوچ عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

در سال مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» سامانه روستا بازار در اردبیل رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل عصر چهارشنبه در مراسم راه‌اندازی این سامانه، اظهار داشت: بخش عظیمی از تولیدات استان مربوط به روستاییان و عشایر است که با راه‌اندازی این سامانه تلاش شده تا فروش و عرضه محصولات کشاورزان در حوزه‌های مختلف رونق بیشتری بگیرد.

شاهپور آذروند تصریح کرد: بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید شده و 80 نوع صنایع دستی توسط کشاورزان و عشایر عرضه می‌شود که در قالب سامانه روستا بازار امکان ارائه و عرضه آنها به شکل مطلوب فراهم است.

وی گفت: عمده روستاییان و عشایر در بازاریابی و فروش محصول با مشکلاتی روبه‌رو هستند که با بهره‌گیری از ظرفیت روستا بازار و سامانه الکترونیکی تلاش بر این است تا فروش محصولات شکل روان‌تری به خود گرفته و امکان عرضه متنوع محصولات و فروش آنها به صورت آنلاین فراهم آید.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل افزود: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که امکان خرید و فروش آسان محصولات بدون واسطه فراهم آمده و روستاییان و عشایر توانمند می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند.

آذروند در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 850 روستا و مناطق عشایری در استان با متصل شدن به این سامانه می‌توانند خدمات رایگانی را به روستاییان و عشایر ارائه کنند تا آنها محصولات تولید شده خود را اعم از زراعی، باغی، دامی، صنایع دستی و سایر محصولات هنری و فرهنگی به هموطنان عرضه کنند.

وی به برگزاری یازدهمین جشنواره کوچ عشایر به صورت بین‌المللی در بیله‌سوار اشاره کرد و ادامه داد: فردا و پس فردا این جشنواره بین‌المللی با حضور 10 استان عشایرنشین کشور و سه کشور خارجی برگزار می‌شود تا برای دومین سال شاهد میزبانی بیله‌سوار از جشنواره عشایر کشورهای مختلف باشیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل اضافه کرد: در این جشنواره سعی شده تا توانمندی‌های عشایر به ویژه تولیدات، آداب و رسوم، سایر ظرفیت‌های عشایر شاهسون و سایر عشایر ساکن در کشورمان و کشورهای همسایه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته و امکان عرضه محصولات متنوع نیز فراهم آید.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی