Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه از فاجعه‌آمیز شدن وضعیت انسانی و مرگ ۲۳۰ کودک به‌خاطر فقدان دارو و مواد غذایی در اردوگاه پناهجویان "الحول" در منطقه تحت کنترل ائتلاف بین‌المللی به‌سرکردگی آمریکا در شمال شرق سوریه خبر داد. ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو،  امروز نوشت: "ویکتور کوپچیشین" رئیس مرکز آشتی نیروهای متخاصم در سوریه که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد، اعلام کرد، وضعیت انسانی در اردوگاه پناهجویان "الحول" که در منطقه تحت کنترل ائتلاف بین‌المللی به‌سرکردگی آمریکا در شمال شرق سوریه قرار دارد، به‌شدت وخیم شده و دیگر به حد فاجعه‌آمیز رسیده است و بر اساس گزارشات رسیده از سوی ساکنین آن، روزانه 10 الی 20 نفر، از جمله کودکان، در این اردوگاه جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام نظامی روس در جمع خبرنگاران با اعلام این مسئله، افزود: «طی چند هفته گذشته فقدان دارو، کمک‌های پزشکی و کمبود شدید مواد غذایی و شرایط غیرانسانی زندگی در اردوگاه الحول، منجر به مرگ تعداد زیادی از کودکان شده و رقم کلی کودکانی که به‌تازگی در "الحول" جان خود را از دست داده‌اند، به 230 نفر رسیده است».

سرهنگ کوپچیشین از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا تدابیر لازم برای ارائه کمک‌های انسانی فوری به پناهجویان این اردوگاه اتخاذ کرده و شرایط زندگی برای کودکان ساکن آن را که یکی از بزرگترین اردوگاه‌ها در شرق رود فرات و در کل خاک سوریه است بهتر کنند.

رئیس مرکز روسی آشتی طرفین متخاصم در سوریه همچنین یادآور شد که در مجموع به‌منظور جلوگیری از فاجعه انسانی و برای بازگشت و اسکان موقت پناهجویان از منطقه التنف که اردوگاه الرکبان در آنجا قرار دارد، کریدور انسانی همچنان دایر بوده و برای انتقال پناهجویان کاروان‌های اتوبوس ویژه فراهم شده است.

توافق بین کُردهای سوری و ائتلاف آمریکایی برای خروج داعش از شرق فراتپیشروی "قسد" در شرق فرات؛ تسلیم‌شدن جمعی داعشی‌هاافزایش حضور نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه

به‌گفته وی، دولت سوریه تأمین امنیت انتقال پناهجویان داوطلب و تسهیل اقدامات برای دریافت اسناد شناسایی آنها را تضمین کرده و در عین حال مراکزی برای اسکان موقت و سپس انتقال آنها به مناطق مسکونی قبلی خود تدارک دیده است.

انتهای پیام/*

R1445/P36446/S8,89,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات سوریه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات سوریه آخرین تحولات سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ بایدن با تکرار برخی ادعاها افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفتگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بیشتر بخوانید؛ بایدن ممنوعیت ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را تمدید کرد

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد».

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1227611 برچسب‌ها جوبایدن

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است/ قبل و بعد از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است
  • شبی که ایران چشم صهیونیست‌ها را کور کرد / جزئیات ضربه به پایگاه سری رژیم صهیونیستی در حمله غرور آمیز ایران +عکس و نقشه
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است