Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@23:33:50 GMT

بولتون همکاران اقتصادی ایران را به تعقیب قضایی تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۶۴۸۹

بولتون همکاران اقتصادی ایران را به تعقیب قضایی تهدید کرد

مشاور امنیت ملی آمریکا با استناد به قرارگیری نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا، گفت شرکت‌ها و افراد اروپایی همکار با ایران می‌توانند تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا روز چهارشنبه با دفاع از تصمیم این کشور برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا، شرکت‌ها و افراد اروپایی همکار با ایران را به پیگرد قضایی تهدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولتون که با برنامه رادیویی به میزبانی «هو هویت» در مورد سیاست خارجی دولت کنونی آمریکا صحبت می‌کرد، در مورد اظهارات «جیمز استاوریدس» ژنرال بازنشسته آمریکایی که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را «یکی از خطرناک‌ترین افراد در جهان» توصیف کرده، گفت: «فکر می‌کنم ارزیابی دریاسالار استاوریدس کاملا درست باشد. این افراد را دست کم نگیرید. سپاه پاسداران را دست کم نگیرید. به خصوص، نیروی قدس را که [سردار] سلیمانی فرمانده آن است و در سرتاسر عراق و سوریه ویرانی به بار آورده را دست کم نگیرید.»

وی سپس تصمیم آمریکا در مورد سپاه را کاملا درست توصیف کرد و سپس به تهدید همکاران اقتصادی ایران پرداخت: «این تصمیم، تجارت با سپاه یا هر کدام از بخش‌های آن را قابل مجازات با حبس ۲۰ ساله می‌کند و در زمینه امکان ورود افراد مرتبط با سپاه و وابستگان به آن به ایالات متحده هم آثار عظیمی خواهد داشت... این پیامی واقعی در خاورمیانه است. این پیامی به متحدان ما در اروپاست. و هعرکسی که بخواهد با سپاه تجارت کند، باید به ۲۰ سال حبس فکر کند.»

پیش از این هم گزارش شده بود که هدف اصلی آمریکا از این تصمیم تازه علیه ایران، تشدید فشار اقتصادی و هراساندن طرف‌های خارجی از همکاری اقتصادی با ایران است. بولتون در اظهاراتی که تایید این گمانه است، گفت: «آثار این قرارگیری نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی بسیار عظیم خواهد بود. فکر می‌کنیم که این اقدام همراه با تحریم‌هایی که رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ پس از خروج از توافق هسته‌ای تأسف‌آور با ایران در ماه می پارسال اعمال کرد، به فشار حداکثری که تلاش می‌کنیم به رژیم تهران اعمال کنیم تا رفتارش را تغییر دهد، کمک می‌کند.»

وی در بخش دیگری از مصاحبه، «جان کری» وزیر خارجه دولت سابق آمریکا را به تلاش برای ترغیب ایران به ماندن در توافق هسته‌ای به امید شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ متهم کرد و گفت: «کسانی مانند جان کری وزیر خارجه پیشین و دیگران دارند به رژیم ایران می‌گویند کاری که باید انجام دهد این است که تا سال ۲۰۲۰ منتظر بمانند، چون دونالد ترامپ شکست می‌خورد. این چیزی است که جان کری دارد می‌گوید. این چیزی است که او به اروپایی‌ها می‌گوید. این چیزی است که او دارد به ایرانی‌ها می‌گوید.»

بولتون با اشاره به وعده نامزدهای دموکرات برای بازگشت به توافق هسته‌ای، حساب کردن روی این وعده و پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات را، «قماری شکست‌خورده» توصیف کرد.

روز دوشنبه وزارت خارجه آمریکا با وجود هشدار کارشناسان متعدد در این کشور، رسما پیشنهاد کرد نام سپاه پاسداران در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» قرار گیرد. در این تصمیم، شورای عالی امنیت ملی ایران مقر مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه را که بر اساس گزارش‌های متعدد در حمایت از گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده در سوریه و عراق نقش مهمی ایفا کرده، در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که این اتحادیه در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را «تروریستی» اعلام کند.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بارها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپا باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست.»

وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیزهایی است که قابل تحریم باشد.

بورل همچنین تاکید کرد: در پی پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله‌ای که ایران با پهپاد و موشک انجام داده است، به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قدرت دیپلماتیک دارد و هدفش کاهش تنش در منطقه از طریق روابط خود با تل‌آویو و کشورهای عضو، به ویژه آلمان، و متحدان بین‌المللی آن مانند واشنگتن است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درپی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران خواستار تحریم کشورمان و قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح «تروریسم» اتحادیه اروپا شد.

روابط عمومی کل سپاه بامداد روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • تعقیب سرباز روسی توسط پهپاد انتحاری اوکراینی ؛ نتیجه را ببینید
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • وزیر صهیونیست: جنگ منطقه‌ای بعید نیست
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • وزیر رژیم صهیونیستی: جنگ منطقه‌ای بعید نیست