Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@18:35:57 GMT

سنگاپور در تسخیر ربات‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۶۶۶۴

سنگاپور در تسخیر ربات‌ها

یکی از سه آزمایشگاه بزرگ رباتیک جهان در سنگاپور قرار دارد؛ این کشور تصمیم دارد از این تکنولوژی پیشرفته در جهت توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر آینده خود و جهان بهره ببرد

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت این شهر هوشمند اهداف متفاوتی، از گسترش فیزیکی سیستم‌های موجود گرفته تا بهبود مدیریت و کنترل شهر را به کمک ربات‌ها دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سنگاپور کودکان در طول مقاطع تحصیلی ابتدائی با ربات‌ها آشنا می‌شوند و  برای استفاده از آن‌ها در آینده آموزش می‌بینند. 

در این شهر یک شعار ملی با عنوان "فن‌آوری آینده‌نگر" وجود دارد که بر اساس آن، به ربات‌ها و سیستم‌های خودکار همچون یک پیشرفت طبیعی از اکوسیستم هوشمند فعلی موجود در شهر نگریسته می‌شود. سیر تکاملی این دیدگاه را می‌توان به واسطه ربات‌های تحویلدار خودکار و اتوبوس‌های شاتل بدون راننده Easymile EZ10 مشاهده کرد.

Easymile EZ10 یک وسیله حمل و نقل الکتریکی است که یک نرم افزار داخلی منحصر به فرد بر اساس آخرین تکنولوژی رباتیک و هوش مصنوعی همراه با پروتکل‌های امنیتی دقیق و یک سیستم مدیریت ناوگان قوی ایجاد و سیستم‌ عامل‌های حمل و نقل را خودکارسازی کرده است. از سوی دیگر هتل‌های سنگاپور برای تمیز کردن اتاق‌ها و عرضه کالاها و لوازم از ربات‌های خدماتی استفاده می‌کنند. به علاوه یکی از سریع‌ترین صنایع روباتیک و اتوماسیون در سنگاپور  قرار دارد که مطابق استاندارد سطح جهانی بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی است. 


علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، یکی از جالب‌ترین موارد استفاده از ربات در این شهر به کار بردن این تکنولوژی پیشرفته در سوپرمارکت بزرگ و فوق پیشرفته  Habitat است که علی‌رغم شکل ظاهری که مشابه سایر سوپرمارکت‌های معمولی است، در تمامی مراحل از ربات‌ها بهره می‌گیرد. در این فروشگاه بدون صندوقدار، عنصر انسانی کاملا حذف شده و همه چیز از طریق برنامه گوشی هوشمند انجام می‌گیرد.

 مشتریان این سوپرمارکت در لابه لای قفسه‌ها گردش کرده، اقلام مورد نیاز خود را برداشته و پس از آن سبد خرید را در ایستگاه RoboCollect قرار می‌دهند. در این بخش ربات‌ها مسئولیت اسکن، بسته‌بندی و قرار دادن خریدها را در کیسه‌های قابل بازیافت برعهده دارند. پس از اتمام مراحل بسته‌بندی مشتریان با مراجعه به نقطه جمع‌آوری و اسکن یک کد QR تمامی خریدهای خود را از یک ربات تحویل می‌گیرند.

از طرفی برای افرادی با خریدهای کمتر از ۱۰ قلم جنس امکان خرید آیتم‌های مد نظر با استفاده از یک برنامه هوشمند قابل نصب روی گوشی همراه وجود دارد. ربات‌ها این اقلام را بسته‌بندی کرده و منتظر حضور فرد می‌مانند. هر ربات این فروشگاه امکان آماده سازی ۳۰۰ خرید در هر یک ساعت را داراست.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: برترین ها تازه های تکنولوژی تکنولوژی تکنولوژی نوین ربات سنگاپور شهر هوشمند شهر هوشمند هوشمند سازي شهرها هوشمندسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رباتی که روی سیارات می‌جهد

دانشجویان موسسه ETHزوریخ رباتی ابداع کرده اند که می تواند در محیط با گرانش اندک با جهیدن مانند انسان حرکت کند.

به گزارش مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این پروژه بخشی از طرحSpace Hopper با هدف خلق رباتی است که می تواند در شرایط گرانش اندک بجهد. یکی از جالب ترین ویژگی های این ربات قابلیت جهت یابی دقیق آن است که به وسیله حرکات هوشمندانه پاهای ربات بدون نیاز به فلای ویل(flywheel) یا چرخ طیار انجام می شود. با کمک این ویژگی کاوشگر می تواند روی پاهای خود فرود بیاید و در نتیجه ریسک جهش غیر قابل کنترل از بین می رود.

سیارک ها به دلیل سطح ناهموار و گرانش اندک خود نیازمند کاوشگرهایی هستند که سیستم پیشرانش نوین دارند. اسپیس هاپر یک پلتفرم سبک وزن است که به طور خاص برای حرکت در محیط گرانش کم مهندسی شده است. این ربات از قطعاتی مناسب فضا ساخته شده و وزن آن 5.2کیلوگرم است. دستگاه مذکور از 3 پا برای تنظیم مجدد بدنه حین پرواز و آماده شدن برای فرود در جای ژیروسکوپ یا فلای ویل استفاده می کند. این تیم از استراتژی های یادگیری تقویتی عمیق برای تنظیم حرکت پا برای جهت دهی مجدد استفاده کرد.

اسپیس هاپر می تواند بجهد و با استفاده از پاهایش برای حرکت دقیق بین مناطقی روی سطح بین زمین و آسمان وضعیت خود را تثبیت کند. به گفته محققان این امر زمینه را برای طیف وسیعی از فرصت های ماموریتی فراهم می کند. ربات مذکور از توانایی جهیدن استفاده می کند تا مسافت های طولانی را با بهره وری خارق العاده طی کند. ربات با توجه به قابلیت کنترل دقیق ارتفاع می تواند در خلا با چابکی مسیریابی کند و به طور دقیق به مقصد برسد.

ربات پس از رسیدن به مقصد به طور کنترل شده فرود می آید و از یک سیستم پیش رانش حساس برای فرود دقیق استفاده می کند. این قابلیت به کاوشگر امکان می دهد ماموریت های علمی را با دقت خارق العاده ای انجام دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سقوط شی فضایی مرموز در خانه یک مرد آمریکایی؛ داستان چیست؟ (+عکس) ربات‌های آینده می‌توانند اسکلت‌های انعطاف‌پذیر داشته باشند

دیگر خبرها

  • ایکس از کاربران جدید پول می‌گیرد
  • ایکس از کاربران جدید کارمزد می گیرد
  • یک داستان غافلگیرکننده؛ فلفل چگونه جهان را تسخیر کرد؟!
  • تیم ملی والیبال در تسخیر این باشگاه با هفت نماینده!
  • ربات سه‌پا سیارک‌ها را کاوش می‌کند
  • ربات سه پا سیارک‌ها را کاوش می‌کند
  • نبرد برای تسخیر اذهان افراد در اولویت دشمن و رسانه‌های استعماری است
  • تبدیل آب دریا به سوخت هیدروژنی در سنگاپور
  • تبدیل آب دریا به سوخت جایگزین در سنگاپور
  • رباتی که روی سیارات می‌جهد