Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید صالح محمود رباطی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۹ با بیان این خبر اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی شامل عناوینی چون گیاهان آپارتمانی، گل‌های فصلی، گیاهان گوشتی، سبزی کاری، آلووراء، بنفشه آفریقایی، پرورش توت فرنگی، دانه‌های روغنی، هرس سبز، قارچ دکمه‌ای، پرورش گوجه گیلاسی، روش‌های مبارزه بیولوژیک و کنترل سفید بالک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این کلاس‌ها علاوه بر مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه در اماکن عمومی از جمله پایگاه‌های بسیج و بهداشت، سرای محلات، مساجد و مدارس نیز برگزار می‌شود.

رباطی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در همین راستا با تماس تلفنی از طریق شماره‌های ۵۵۸۵۲۱۲۱( مرکز شریعتی) و ۵۵۴۶۰۸۷۷ (مرکز شهربانو) و یا مراجعه حضوری عبدل آباد خیابان ماهان داخل بوستان شریعتی جنب سرای محله شریعتی شمالی، بزرگراه شهید چراغی بوستان بزرگ ولایت بوستان بانوان شهربانو به این مراکز سوالات خود را مطرح کنند.

کد خبر 4587852

منبع: مهر

کلیدواژه: توت فرنگی گل و گیاه توسعه فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های معماری ایرانی - اسلامی در بوستان‌های پایتخت

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان‌ها در حاشیه بازدید خبرنگاران از بوستان علی محمد بختیاری (باغ ایرانی) اظهار کرد: چندین سال است که تلاش کرده‌ایم طرح‌هایی که برای بوستان‌های شهر تهران اجرایی می‌کنیم برگرفته از معماری ایرانی - اسلامی باشد. بر همین اساس حدود ۹ بوستان با این طراحی در شهر تهران اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: از جمله بوستان‌هایی که در تهران با معماری ایرانی - اسلامی اجرایی شده است می‌توان به بوستان ملک در منطقه یک، بوستان دامپزشکی در منطقه ۱۱، باغ سلیمانیه در منطقه ۱۴ و بوستان علی محمد مختاری اشاره کرد.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: در دوران قدیم نیز در کشور ما در ابنیه مختلف همچون مساجد از این معماری استفاده می‌شده و طرح‌های زیبایی اجرایی شده است. قطعا پس از این نیز در اجرای بوستان‌ها از این طراحی استفاده خواهد شد.

مختاری درخصوص کاشت لاله‌ها در بوستان علی محمد مختاری نیز گفت: هر سال در این بوستان در طرحی به نام باغ لاله‌ها کاشت رنگ‌های مختلف این لاله‌ها انجام می‌شود که در سال گذشته هفده رنگ و امسال ۳۷ رنگ از لاله‌ها در این بوستان کاشته شده و در مجموع ۲۵۰ هزار شاخه لاله کاشته شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در ۵۰ میدان شهر تهران نیز لاله‌ها کاشته شده است و مردم هم از این طرح استقبال کرده‌اند. به شکلی که از همه نقاط استان تهران و حتی از شهرستان‌ها بویژه در ایام نوروز از این بوستان و لاله‌های کاشته شده بازدید کرده‌اند.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه حدود دو ماه این لاله‌ها در این بوستان ماندگاری دارند افزود: اگر هوا گرم شود این لاله‌ها خزان می‌کنند و مجددا از پیاز آنها برای سال‌های بعد استفاده خواهد شد.

مختاری در تشریح توسعه فضای سبز و افزایش و گسترش فضای سبز در شهر تهران تصریح کرد: برابر دستور شهردار تهران در مناطق کم برخوردار در حوزه فضای سبز همچون مناطق ۷، ۱۰، ۱۱، ۱۷ و ۱۹ با هدف افزایش سرانه فضای سبز با توجه به وجود بافت فشرده مسکونی از حساب مخصوص اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز و قطع درختان در جهت تملک و احداث بوستان‌ها اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: ۶۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای تملک لکه‌های مشجع هزینه شد که برای احداث بوستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این بوستان‌ها به زودی پس از طراحی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت و به این ترتیب توزیع عادلانه فضای سبز در شهر تهران محقق خواهد شد.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاشت هل در گلدان به آسان ترین روش در خانه
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • تعریف کمپوست
  • نواخته شدن زنگ تحرک در ۲۲ بوستان پایتخت
  • اجرای طرح‌های معماری ایرانی - اسلامی در بوستان‌های پایتخت
  • کاشت ۲۵۰۰۰۰ شاخه گل لاله در باغ ایرانی
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • تولید ماهانه ۲۵ هزار گیاه زینتی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ رشد ۵ برابری درآمدها در دو سال
  • گیاهی از خانوادۀ «آناناس» که ممکن است «پرنده و گوسفند» بخورد! (+عکس)
  • کاشت ۲۵ هزار بوته گل زنبق در منطقه ۹ اصفهان