Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@08:52:02 GMT

سهام آسیایی نزدیک به رکورد ۸ ماهه مکث کرد/دلار تضعیف شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۷۲۰۰

سهام آسیایی نزدیک به رکورد ۸ ماهه مکث کرد/دلار تضعیف شد

با چرخش بانک مرکزی اروپا به سوی نرخ بهره پایین و تورم کمتر از انتظار آمریکا، سهام آسیایی نزدیک به رکوردهای ۸ ماهه باقی ماند و دلار هم افت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، با چرخش بانک مرکزی اروپا به سوی نرخ بهره پایین و تورم کمتر از انتظار آمریکا، پیش‌بینی می‌شود نرخ بهره مدت طولانی‌تری پایین بماند، به این ترتیب سهام آسیایی نزدیک به رکوردهای ۸ ماهه باقی ماند و دلار افت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پوند انگلیس پس از اینکه اتحادیه اروپا توافق کرد وقت بیشتری به برگزیت بدهد (تا پایان اکتبر)، تغییر چندانی نکرد. با این توافق، خطر خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بدون توافق تجاری، کاهش یافت.

در معاملات امروز (پنجشنبه ۲۲ فروردین ۹۸) ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران با تهدیدهای رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدای این هفته در مورد وضع تعرفه بر واردات کالاهای اروپایی، تضعیف شد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن پس از ۴ روز رشد متوالی، از حرکت صعودی باز ایستاد و ۰.۳ درصد افت کرد، ولی همچنان در بالاترین سطح خود از آگوست گذشته باقی ماند.

در ژاپن، شاخص بورس نیکی، با تقویت ین، ۰.۲ درصد افت کرد.

شین اولیور، اقتصاددانان ارشد ای‌ام‌پی می‌گوید: نگرانی بزرگ سال گذشته سرمایه‌گذاران بازار سهام، این بود که بانک‌های مرکزی در حال حرکت به سوی افزایش نرخ بهره بودند، اما حالا این وضعیت معکوس شده است.

چهارشنبه شب، ماریو دراقی، رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که این بانک حاضر است افزایش نرخ بهره‌ای که قبلاً انجام داده است را معکوس کند و با هشدار در مورد روند کند شدن اقتصاد جهان، گفت که این بانک مشوق‌های مالی بیشتری برای تقویت اقتصاد اروپا به کار خواهد گرفت.

در بازار ارز، شاخص دلار برای چهارمین روز متوالی افت کرد و تا ۹۶.۹۳۱ واحد پایین آمد.

در برابر ین، نرخ برابری دلار، پس از سه روز افت متوالی، امروز در ۱۱۱.۰۴ متوقف شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست

به گزارش جام جم آنلاین، موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم در گزارشی اعلام کرد که هزینه نظامی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۶.۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن، به بالاترین سطح رسیده است.

این موسسه در گزارش جدید خود نوشت: هزینه نظامی جهان برای نهمین سال متوالی افزایش پیدا کرد و با ۲۴۴۳ میلیارد دلار، به بالاترین سطح رسید.

همچنین هزینه نظامی در هر پنج منطقه جغرافیایی که این موسسه آن را تعریف کرده نیز افزایش یافته است.

آمریکا با سهم ۳۷ درصدی مجموع و همچنین هزینه ۹۱۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ در حوزه نظامی، همچنان از این حیث رکورددار است. چین نیز با سهم ۱۲ درصدی و هزینه‌کرد ۲۹۶ میلیارد دلاری به همراه روسیه با سهم ۴.۵ درصدی و هزینه ۱۰۹ میلیارد دلاری در سال گذشته، در رتبه دوم و سوم قرار دارند؛ ارقام از افزایش ۲۴ درصدی هزینه نظامی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ حکایت دارد.

براساس اعلام این موسسه، اوکراین از حیث هزینه نظامی در سال ۲۰۲۳ در رتبه هشتم کشورهای پرهزینه قرار گرفت. هزینه‌های نظامی این کشور در سال گذشته مقایسه با سال پیش از آن، با ۵۱ درصد افزایش به ۶۴.۸ میلیارد دلار رسید؛ این رقم ۵۸ درصد مجموع هزینه‌های دولت کی‌یف را شامل می‌شود.

منطقه خاورمیانه نیز شاهد افزایش ۹ درصدی هزینه نظامی بود به طوری که هزینه نظامی رژمی صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه، با افزایش ۲۴ درصدی به ۲۷.۵ میلیارد دلار رسید.

دیگر خبرها

  • دلار حواله به ۴۱ هزار تومان نزدیک شد
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • سفر 11 ماهه هوادار مغول منچستریونایتد با دوچرخه برای تماشای بازی تیم محبوب
  • افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ریلی میان چین و اروپا طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴
  • حملات داس رکورد جدید زدند
  • نزدیک ۲.۸ میلیارد دلار تامین ارز در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
  • فنلاند: روسیه قصد تضعیف ما از طریق مهاجران را دارد
  • فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک