Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:24:35 GMT

پیکر نویسنده مهابادی در زادگاهش به خاک سپرده شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۷۸۶۸

پیکر نویسنده مهابادی در زادگاهش به خاک سپرده شد

مهاباد - ایرنا - پیکر مرحوم «سید احمد حسنی فرد» نویسنده، شاعر و محقق مهابادی با حضور شمار زیادی از علاقه مندان به فرهنگ، ادب و هنر عصر روز چهارشنبه پس از تشییع در قطعه شاعران و هنرمندان این شهرستان به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: یک کتاب دیوان اشعار با عنوان «ملا مارف کوکه‌ای» از این فرهنگی بازنشسته مهابادی به یادگار مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قادر مرادی اظهار داشت: علاوه بر آن از این نویسنده هشت اثر دیگر از جمله «لباس در کوردستان»، «الفبای کردی»، «گردآوری امثال و حکم کردی» و .... نیز در دست چاپ است.
به گزارش ایرنا، سید احمد حسنی فرد پس از 65 سال فعالیت در زمینه نویسندگی، شعر و تحقیق صبح روز چهارشنبه 21 فروردین ماه در تبریز به علت کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت و در زادگاهش مهاباد به خاک سپرده شد.
«سید احمد حسنی فرد» در سال 1319 در مهاباد به دنیا آمد، وی سال 1356 در دانشگاه تهران مدرک کارشناسی جامعه شناسی را دریافت کرد و مدت 30 سال به عنوان دبیر جامعه شناسی در آموزش و پرورش مهاباد خدمت کرد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9903/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تشيع جنازه نويسنده مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد

کتاب دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن اثر سجاد حیدریان نویسنده کرمانشاهیصفحه آرایی آن را «هستی مرادی» و طراحی جلد آن را «فاطمه یزدانی‌فر» انجام داده، مشتمل بر ۶ داستان با نام‌های سمعک، تانک و قو، باغ مردگان، گزارش، قبرستان داستانک و دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن، است.

در بین ۶ داستان کوتاه این کتاب با درونمایه و مضمون‌های مختلف از جمله اجتماعی، عاشقانه و روانشناختی، چند ویژگی مشترک وجود دارد؛ مانند ویژگی‌های شخصیتی کاراکترها. نام کتاب از داستان آخر مجموعه گرفته شده که قسمت‌هایی از تجربه واقعی زندگی خود نویسنده و قسمت‌هایی از آن ساخته ذهن نویسنده است.

کاراکتر‌های داستان‌ها با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند و موقعیت‌هایی که پیش رویشان قرار می‌گیرد، شدیدا یاس و ناامیدی را در خود احساس می‌کنند و در تلاش هستند که شرایط و زندگی فعلی خود را حفظ کنند. این کتاب با هدف رساندن مفهوم قسمت‌های تراژدی و غمناک زندگی و زیستن و همچنین تاثیری که بر روی روح و روان و شخصیت انسان می‌گذارد با زبانی ساده از نگاه شخصی نویسنده و تجربه‌های او در طول زندگی نوشته شده است.

سجاد حیدریان متولد سال ۱۳۷۸، زاده کرمانشاه و دارای مدرک لیسانس رایانه است که اولین اثر خود را به چاپ رسانده است. چند سال سابقه حضور در تئاتر دارد. عضو انجمن سینمای جوانان، نویسندگی، کارگردانی، صدابرداری و تدوین‌گری سینما را هم در کارنامه دارد و در عین حال کارگردان ۲ فیلم مستند "لودولوژی" و فیلم کوتاه داستانی "برش پیتزا" است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه
  • قاتلان مرد مهابادی دستگیر شدند / ۳ مرد را به رگبار بستند
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • ببینید | حاج محسن مرادی مولودی خوانی شبکه دو سیما حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی
  • تشییع و خاکسپاری پیکر پدر شهید احمد سامع در شهرضا
  • پیکر مادر دو شهید والامقام در ارومیه تشییع می‌شود