Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم علایی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، کلیه تجهیزات مورد استفاده در شهربازی و زمین بازی موجود در استان را مشمول مقررات استاندارد اجباری اعلام کرد و گفت: با توجه به آغاز فصل بهره برداری از این تجهیزات و مراکز، نظارت و بازرسی از آنها آغاز شده است.
وی بیان کرد: استانداردسازی این تجهیزات و مراکز از طریق سامانه نظارتی به صورت مستمر پایش شده و عملیات نظارت بر آنها از طریق شرکت های تخصصی مستقر در استان دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 80 درصد تجهیزات و زمین های بازی در استان به خصوص در شهر اردبیل استانداردسازی شده و به آنها گواهی ایمنی اعطا شده است.
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل همچنین از انجام بیش از 300 مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی از اماکن شهربازی در استان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: پارسال تعداد 28 دستگاه نصب شده شهرهای بازی استان به دلیل عدم اخذ تاییدیه استاندارد با همکاری شهرداری های استان ، پلمب شد.
علایی همچنین از شهرداری های استان خواست تا بدون کسب استاندارد و گواهی ایمنی، از فعالسازی دستگاه ها و تجهیزات زمین های بازی جلوگیری کنند.
وی افزود: مسئولیت هر گونه اتفاق ناگوار در تجهیزات و مراکز شهربازی غیرایمن بر عهده شهرداران و بهره برداران آنهاست و از مردم نیز می خواهیم که از تجهیزات و زمین بازی ایمن سازی شده استفاده کرده و گواهی ایمنی معتبر را از این مراکز مطالبه کنند.
وی همچنین گفت: گواهی ایمنی اعطا شده به تجهیزات شهربازی ها یک ساله بوده و شروع فعالیت در سال جدید نیازمند اخذ دوباره گواهی ایمنی جدید است.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل اضافه کرد: مالکان و بهره برداران تجهیزات شهربازی موظف هستند که گواهی ایمنی معتبر را در معرض دید مردم قرار دهند و مطابق با استانداردهای تعریف شده از این تجهیزات استفاده کرده و متصدیان آموزش دیده و دارای دانش فنی لازم را به کارگیری کنند.
وی خواستار استاندارد سازی تجهیزات بازی و تفریحی نصب شده در شهربازی های سرپوشیده و داخل پاساژها و مراکز خرید شد و اعلام کرد: دستگاه های مجوز دهنده این گونه مراکز باید برای استانداردسازی تجهیزات با اداره کل استاندارد همکاری کنند چرا که استفاده از این تجهیزات بدون گواهی ایمنی تخلف محسوب می شود.
1905/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان اردبیل استاندارد بازی زمین شهرداری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی کالا و خدمات در اردبیل زیر ذره‌بین کارشناسان اداره کل استاندارد

ایسنا/اردبیل  ارزیابی و نظارت بر کالا و ارائه خدمات در اردبیل توسط کارشناسان اداره کل استاندارد در حال انجام است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل، همزمان با اجرای طرح ویژه عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران در استانهای کشور، کارشناسان این اداره کل با حضور در مراکز و میادین میوه و تره بار، هتل ها، هتل آپارتمان ها، فرودگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای، مراکز پذیرایی، مراکز اقامتی بین راهی و رستوران ها، پایانه های مسافربری، مراکز فروش شیرینی و خدمات قالیشویی نسبت به ارزیابی این مراکز بر اساس چک لیست استاندارد های ملی مربوط با تاکید بر رعایت موارد ایمنی ، بهداشت و سلامت عمومی اقدام نموده اند.

در این ارزیابی مواردی همچون اعتبار کارت های بهداشت، شارژ بودن کپسول آتش نشانی، مجهز بودن به جعبه کمک های اولیه، جداسازی انبار از محل عرضه و ... بررسی شده است.

لازم به یادآوری است طرح ویژه عیدانه از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در سراسر کشور انجام خواهد گرفت.

همچنین درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانیhttps://۱۵۱۷.inso.gov.ir این امکان را برای شهروندان فراهم کرده تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا در حوزه‌های مختلف ارسال نمایند. همچنین شماره تلفن ۱۵۱۷ آماده دریافت نظرات هم استانی های عزیز می باشد. یادآوری می شود با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر نشان ملی استاندارد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توان از اصالت و اعتبار پروانه استاندارد کالا اطمینان حاصل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون دام‌های سبک در زرند
  • مجتمع‌های تجاری محدوده مرکزی شهر تبریز ایمن سازی می‌شوند
  • دوربرگردان ایمن در تقاطع اورکت حاجی محور بندرترکمن به آق قلا احداث می شود 
  • ۴۷نقطه پرتصادف راه های گلستان در سال ۱۴۰۳ ایمن سازی می شود
  • ۴۷ نقطه پرتصادف راه‌های گلستان در سال ۱۴۰۳ ایمن سازی می‌شود
  • فعالیت شهربازی کرمان با تجهیزات جدید
  • ارزیابی کالا و خدمات در اردبیل زیر ذره‌بین کارشناسان اداره کل استاندارد
  • بازرسی از هزار و ۱۰۰ زمین بازی و تجهیزات تفریحی در البرز
  • فعالیت ایمن در مراکز مجاز گردشگری دریایی استان بوشهر تداوم دارد
  • وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است