Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@05:20:41 GMT

آغاز برداشت گندم از مزارع جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۹۶۴۱

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید برخوری رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خوداتکایی محصول استراتژیک گندم در سال زراعی ۹۸-۹۷ برنامه اجرایی در سطح سی و چهارهزار ۵۰۰ هکتار و تولید ۱۷۰ هزارتن هدف گذاری گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنا بر استقبال کشاورزان، عملیات اجرایی کاشت در سطح ۴۰ هزار و ۵۰۰ هکتار با استفاده از ۹ هزار و ۳۰۰ تن بذر اصلاح شده ارقام چمران، چمران ۲، مهرگان، برات، باژ، افق و سیروان به پایان رسید.

برخوری بیان کرد: به منظور افزایش راندمان مصرف آب، سطحی معادل ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع به سیستم آبیاری تحت فشار تیپ مجهز گردید.

وی در ادامه گفت: با تلاش و مشارکت کشاورزان منطقه، تغذیه گیاهی با استفاده از کود‌های پایه مورد نیاز، کود‌های سرک ازته و سطح قابل توجهی نیز به صورت کود آبیاری و محلول پاشی انواع کود‌های ریز مغذی محقق گردید.

وی اظهار کرد: علاوه بر این برنامه پایش عوامل خسارت زای زنده در طول فصل داشت توسط شبکه مراقبت و مشارکت موثر کشاورزان به نحو مطلوب انجام و همچنان ادامه دارد.

رییس سازمان در ادامه گفت: برابر پیگیری‌های مستمر انجام شده جلب موافقت اداره کل غله استان علاوه بر سیلوی جیرفت و کارخانه‌های آرد منطقه مراکز خرید در شهرستان فاریاب و رودبار جنوب راه اندازی و در شهرستان قلعه گنج نیز در دست پیگیری می‌باشد.

وی افزود: برای محموله‌هایی که به کارخانه‌های آرد و سیلو تحویل می‌گردد علاوه بر قیمت محصول به ازای هر کیلو گرم ۴۰۰ ریال کرایه حمل پرداخت می‌گردد.

وی بیان کرد: برابر گزارش‌های واصله عملیات برداشت در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۹۷ در شهرستان قلعه گنج به صورت محدود انجام و به دلیل بارندگی متوقف، اما از تاریخ ۱۶ فروردین ۹۸ بطور رسمی آغاز گردید.

وی پیش بینی کرد: با توجه به نزول رحمت الهی و کیفیت عملیات بهزراعی، از سطح اجرا شده بیش از ۱۸۵ هزار تن تولید و بیش از ۱۵۰ هزارتن به مراکز خرید تحویل گردد.

وی از کشاورزان درخواست کرد: برای تحویل و تخلیه محصول با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی مطابق سامانه نسبت به دریافت معرفی نامه اقدام و در غیر این صورت امکان ثبت مجدد و صدور معرفی نامه در محل مراکز خرید میسر نمی‌باشد.

انتهای پیام /س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد ۱۶ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان برای مقابله با علفهای هرز سمپاشی شده است.

سعیدیان افزود: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان پنج هزار و 500 هکتار و گندم دیم ۴۵ هزارهکتار است که تا به امروز حدود چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع گندم آبی و حدود ۱۱ هزار هکتار از گندم دیم علیه علفهای هرز سم پاشی شده است.

راهکاری مناسب برای افزایش تولید محصول گندم....

تأیید،کارشناس مسئول حفظ نباتات جهادکشاورزی شهرستان مهاباد هم به کشاورزان توصیه کرد، با توجه به اینکه در چندسال اخیر از دو سم توفوردی و گرانستار بیشتر استفاده شده است، برای استفاده بهتر از سمهای دیگری که تأیید شده سازمان حفظ نباتات هستند استفاده کنند.

وی افزود: مرحله پنجه زنی تا گره دوم ساقه بهترین زمان مبارزه با علفهای هرز است.

 مبارزه با آفت ها که از چالش های مهم بخش کشاورزی است کمک بزرگی است به توسعه کشاورزی پایدار و تضمین امنیت غذایی می کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • خوکفایی در گندم علاوه بر تامین امنیت غذایی، اهرم موازنه قوا در روابط بین الملل است
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد