Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فیلم های «یوم الدین»، «یا مال خودت یا ولش کن» و «غروب» در بخش «نمایش‌های ویژه ، بهترین کشورها» سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آید.

پیش از این چهار فیلم «زن مبارز» ساخته بندیکت ارلینگسون از ایسلند، «کیک» ساخته عاصم عباسی از پاکستان، «گناهکار» ساخته گوستاو مولر از دانمارک و «قبرهای بی نام و نشان» ساخته ریتی پان از کامبوج از این بخش معرفی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یوم الدین» (Yomeddine) اولین فیلم بلند ابوبکر شوقی فیلمساز مصری است که در جشنواره کن جایزه فرانسوا شله و در جشنواره‌های کارتاژ و والادولید نیز جوایزی دریافت کرده است. این فیلم همچنین در جشنواره‌های ژنو، پالم اسپرینگز، سائوپائولو و کلیولند حضور داشته است. 

«یوم الدین» فیلم معرفی شده به نود و یکمین دوره اسکار از سوی کشور مصر برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی زبان بوده است. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مرد جذامی که تا به حال از منطقه ای که در آن زندگی می کند بیرون نرفته، همراه با پسری برای جستجوی ریشه هایش سفری در مصر را  آغاز می کند. در این سفر جهان را غم انگیز می یابد. 

«یا مال خودت یا ولش کن» (Take It or Leave It) اولین ساخته لینا تریشکینا از استونی است که در جشنواره های تالین، ورشو و پالم اسپرینگز شرکت داشته است. همچنین این فیلم از سوی کشور استونی به نود و یکمین دوره اسکار برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی زبان معرفی شده است. 

این فیلم درباره اریک جوان سی ساله استونیایی است که در شرکتی فنلاندی کار می‌کند. یک روز دوست سابقش با او تماس می‌گیرد و فرزندش را به او می سپارد. مدتی بعد دوست بازمی‌گردد تا فرزندش را باز پس بگیرد و ... 

«غروب»  (Sunset)دومین اثر بلند سینمایی لاسلو نمش از مجارستان است. این فیلم در بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم ونیز جایزه فیپرشی را دریافت کرده و در جشنواره های فیلم لندن، پالم اسپرینگز، تورونتو، بوسان و استکهلم حضور داشته است.

«غروب» در سال 2018 از سوی کشور مجارستان برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی زبان به اسکار ارائه شده است. 

این فیلم روایتگر دوره ای تاریخی است که آشفتگی سیاسی در بین مردم شدت گرفته و بیننده شاهد غروب و زوال فروشگاهی بزرگ و تمدنی اروپایی است که نشانه هایی از جنگ و نا آرامی در سراسر جهان را به همراه دارد. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در سال 1913 در بوداپست پیش از آغاز جنگ اول جهانی، بانویی به نام ایریس لی تر امیدوار است برای کار در کلاه فروشی «لی تر»، فروشگاهی که سابق در اختیار خانواده او بوده است، استخدام شود. 

در این بخش 10 فیلم خارجی به نمایش می آید.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

 

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غروب جشنواره جهانی صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»

پویانمایی «در سایه سرو» جایزه بخش آثار انیمیشن با عنوان «جوزفه ماستری» بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کورتی دا سوگنی» کشور ایتالیا را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، این پویانمایی ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی که تاکنون حضور درخشانی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته، از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی در حالی به پایان رسید که امسال صاحبان بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه، تقاضای حضور در این جشنواره را داشتند و از این میان ۶۴ فیلم از ۱۹ کشور جهان به مرحله پایانی رسید.

بر همین اساس، بیشترین نماینده را کشورهای ایتالیا با ۱۸ فیلم کوتاه، پس از آن فرانسه با ۹ فیلم، اسپانیا با ۷ فیلم، ایران با ۶ فیلم و آلمان با ۴ فیلم به خود اختصاص دادند.

جایزه رویاهای شیرین «سوگنی دو رو» به بهترین فیلم‌های کوتاه داستانی غیراروپایی، جایزه رویاهای اروپایی «سوگنی» به بهترین فیلم‌ کوتاه داستانی اروپایی غیرایتالیایی، جایزه «جوزفه ماستری» به بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، جایزه بهترین فیلم کوتاه ایتالیایی، جایزه بخش دانشجویی، جایزه منتقدان نوجوان، جایزه «ایوانو مارسکوتی» به بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه و جایزه «سیاره سبز» به بهترین فیلم محیط زیستی، این دوره از جشنواره تعلق گرفت.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی از ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (۱۶ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴) در شهر راونا کشور ایتالیا برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • جشنواره فیلم کن ۱۳ فیلم را بر فهرست فیلم‌هایش افزود