Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد کشور گفت: 300 دانشجوی بسیجی دانشگاه آزاد برای کمک به سیل زدگان در پلدختر مشغول شدند و هشت تیم از اساتید و متخصصین حوزه بحران های طبیعی به بررسی علمی سیل پرداخته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که چند روزی است به پلدختر سفر کرده است، در گفت و گو با سفیرافلاک اظهار داشت: دانشگاه آزاد در این حادثه با تغییر رویکرد و با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر این که نهادها به کمک مردم بیایند، وارد صحنه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در حال حاضر 300 نفر از دانشجویان بسیجی برای کمک رسانی به پلدختر آمده اند و طی 2 روز گذشته در پاکسازی منطقه نقش جدی داشته‌اند.

به گفته وی مدیران استانها در کنار دانشجویان حضور داشته و با مسائل مردم و دانشجویان آشنا شدند تا بتوانند حمایت های لازم را انجام دهند.

طهرانچی با اشاره به این که 450 دانشجوی پلدختر در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند، افزود: برای این ترم دانشجویان با رئیس دانشگاه آزاد واحد استان لرستان برنامه‌ریزی می‌شود تا به صورت دوره فشرده این ترم را در آینده نزدیک با یک برنامه، برگزار کنیم.

وی بیان کرد: خانواده های دانشجویان دانشگاه آزاد که در این حادثه صدمه دیدند از لحاظ مالی توان پرداخت شهریه را ندارند که پیشنهادی تنظیم می‌شود تا دانشجویان نگران شهریه نباشند.

رئیس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه در این زمینه یک برنامه جدی در نظر گرفته‌ایم و برای ترم‌های آینده نیز شرایط خاصی ایجاد خواهیم کرد، افزود: تخفیفات ویژه‌ای به دانشجویان مناطق سیل زده پرداخت می‌شود و به گونه ای عمل می شود که دانشجویان در این راستا مشکلی نداشته باشند.

طهرانچی خانواده دانشگاه آزاد و دانشجویان این دانشگاه را حدود 2میلیون نفر برشمرد و گفت: دانشگاه برای بهبود شرایط این دانشجویان نقش آفرینی خواهد کرد و برنامه‌ریزی لازم را تحت عنوان بازسازی را در نطر دارد.

وی به دیگر خدمات دانشگاه آزاد به مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: آشپرخانه‌های دانشگاه آزاد روزانه حدود 3000 پرس غذا برای مردم سیل زده طبخ می‌کنند و علاوه بر این، کمک‌های غیر نقدی نیز در حال جمع آوری است.

طهرانچی از حضور هشت تیم برای بررسی علمی حادثه سیل خبر داد و افزود: هم اکنون اساتید و متخصصین فن در حوزه سیل و بحران طبیعی فراخوان داده شده و بررسی کاملا علمی نسبت به حادثه ای که صورت گرفته را انجام میدهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در نشست بررسی مطالبات دانشگاهیان از مجلس دوازدهم که با حضور نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده توسعه شهر‌های کشور مرهون خدمات بی شائبه دانشگاه آزاد اسلامی است و شهر گلبهار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با ارائه توضیحاتی درباره زمین ۲۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گلبهار و خواستار همکاری بیشتر استانداری، کمیسیون ماده صد و معاونت عمران استانداری برای احیای حق مسلم اساتید و کارکنان دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با انتقاد از نظام توزیع منابع در کشور، ساختار توزیع منابع و امکانات را مناسب ندانست و گفت: به عنوان نمونه هزینه غذای دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به مراتب پایین‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این فضا، دانشجویان این دانشگاه هیچ سهمی از آنچه با عنوان جیره غذایی است برای آنها وجود ندارد.

مرادی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی برای ترمیم خوابگاه و مسائل رفاه دانشجویان، اردو‌های جهادی و راهیان نور از اعتبارات دولتی سهمی دریافت نمی‌کند، افزود: اردو‌های جهادی و راهیان نور که یکی از بهترین و منظم‌ترین اردو‌هایی است که هر ساله برگزار می‌شود و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش رزمندگان و مردم شریف کشور در دفاع از حقانیت و تمامیت ارضی دارد از اعتبارات دولتی بی بهره‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به‌عنوان قطب فرهنگی غرب مشهد در مناسبت‌های مختلف نقش ایفا کرده و منشاء خدمات فراوانی در این باره بوده است. با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از بازوان پرتوان آموزش عالی سهم ۱۹ درصدی در تولید علم کشور را دارد؛ اما از حمایت‌های دولت، امکانات و اعتبارات پژوهشی و آموزشی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • دانشجویان دانشگاه آزاد از دیدار صمیمی با رهبر انقلاب می‌گویند