Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران هفت شهرستان جنوبی استان با حضور معاون عمرانی استاندار به میزبانی شهرستان جیرفت برگزار شد.

در این جلسه که اعضای ستاد حوادث شهرستان‌های جنوبی استان حضور داشتند معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به هشدار‌های سازمان هواشناسی در زمینه بارش باران و خطر طغیان رودخانه‌ها گفت:فرمانداران شهرستان‌های جنوبی استان کرمان همه امکانات و تجهیزات شهرستان خود را رصد و آمادگی خود را در جهت ورود به مواقع بحرانی را در صورت نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی آیت الهی با بیان اینکه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان تمامی موارد شهرستان‌های در معرض خطر سیلاب با حضور استاندار بررسی شده است افزود:نیرو‌های راهداری، هلال احمر، اورژانس، شهرداری‌ها و همه دستگاه‌های عضو ستاد حوادث نسبت به مسوولیت‌های خود توجیه هستند و با برنامه و مدیریت فرمانداران شهرستان‌ها آمادگی لازم را حفظ کنند.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به تقسیم جنوب استان به ۵ منطقه معین یکدیگر گفت:از تمام توان شهرستان‌ها برای کمک به مناطق پر خطر استفاده شود.

سعیدی مدیر کل بحران استانداری کرمان هم در این جلسه گفت:آبگرفتگی معابر یکی از مشکلات است که شهرداری‌ها موظف هستند طرحی برای جمع آوری آب‌های سطحی داشته باشند و فرمانداران برای این طرح تامین اعتبار کنند.

وی افزود:کلیه شهرداری ها، بایستی ظرف ۲ماه این طرح را انجام دهند.

عطار سرپرست فرمانداری جیرفت هم گفت: تمامی مناطق آسیب پذیر از سیل بازدید شده و در نشست ستاد بحران تقسیم بندی مسئولیتی دستگاه‌ها انجام شده است.

سرپرست فرماندار‌ی جیرفت افزود:۴دستگاه سنگین توسط راهداری جیرفت و شهرداری‌ها در سیل بند‌ها در حال فعالیت است و دهانه پل‌ها توسط اداره راهداری جیرفت که از ۷ ماه گذشته آغاز شده ادامه دارد و در حال شن برداری است.

وی بیان کرد:جانمایی و اسکان برای زمان حادثه برنامه ریزی شده است و اطلاع رسانی لازم به مردم و عشایر جیرفت صورت گرفته است.

عطاپور با بیان اینکه رودخانه شور دغدغه مهم شهر جیرفت به واسطه طغیان و بالا آمدن بستر رودخانه در پایین دست است لذا بایستی در بلندمدت برای سامان دهی بستر و حاشیه سه رودخانه هلیل، ملنتی و‌شور جیرفت برنامه تخصصی و اساسی در سطح اعتبار ات ملی و استانی چاره اندیشی شود.

حجتی فرماندار منوجان از نیاز ۱۰ رودخانه این شهرستان به لایه روبی خبر داد.

فرماندار فاریاب هم در این نشست با اشاره به نبود اداره هلال احمر در این شهرستان گفت: جمعیت هلال استان برای اسکان و تامین اقلام امدادی برای این شهرستان چاره اندیشی کند.

رئیس سد جیرفت هم گفت:۶۶درصد سد جیرفت خالی است.

سیدی گفت:از اول سال آبی مهرماه تا کنون ۸۳میلیون متر مکعب آب وارد سد شده و ۴۹میلیون متر مکعب خارج شد.

وی با بیان اینکه نیرو گاه برق بطور متوسط هر هفته در مدار بوده است افزود: ورودی آب ۱۶/۸ دهم مترمکعب بر ثانیه و خروجی ۸/۶ دهم مترمکعب است.

رئیس سد جیرفت گفت:۱۳۷میلیون مترمکعب سد جیرفت خالی است.

انتهای پیام/ی

۱۳۷میلیون مترمکعب سد جیرفت خالی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره نان و گندم در جیرفت

جشنواره گندم و نان با پخت انواع نان‌های محلی جیرفت و جنوب کرمان شامل نان‌های تیری، تنوری، روغن‌جوشی، هیزمی و برگزارشد.

احمد احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در این آیین، برگزاری جشنواره روستایی و عشایری را از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری دانست که مورد استقبال عمومی قرار گرفته است و گفت: در کنار معرفی خرده فرهنگ‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه‌ای باید زمینه نشاط اجتماعی را نیز فراهم کنیم و جشنواره آوا‌ها و نوا‌های روستایی و عشایر نمونه بارز این مهم است.

در اولین جشنواره ملی گندم و نان در جیرفت بر نقش بی بدیل جامعه زنان روستایی در برگزاری جشنواره‌ها تاکید شد که به عنوان تولیدکنندگان در رونق مشاغل خرد خانگی گام‌های مثبتی برداشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات
  • صدور هشدار جدید نارنجی هواشناسی + جزئیات
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای برخی از مناطق کشور
  • برگزاری جشنواره نان و گندم در جیرفت