Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:57:59 GMT

امداد رسانی البرز به خوزستان تا پایان بحران ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۱۷۸۲

امداد رسانی البرز به خوزستان تا پایان بحران ادامه دارد

اهواز- ایرنا- استاندار البرز گفت: امداد رسانی مجموعه دستگاه های اجرایی استان البرز به خوزستان تا پایان بحران سیلاب ادامه خواهد داشت.

عزیزاله شهبازی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از استحکام بخشی سیلاب های شهرستان باوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکی از مهم ترین ماموریت هایی که استانداری البرز در شهرستان باوی پیگیری می کند حفاظت از جان مردم و حفظ مسیر تردد جاده ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با وجود استقرار چند روزه دستگاه های اجرایی استانداری البرز در شهرستان باوی اما همچنان ورود تجهیزات و ماشین آلات به استان خوزستان ادامه دارد.
استاندار البرز با تاکید بر اینکه سیل بندها در شهرستان باوی نیاز به تقویت بیشتری دارند، بیان داشت: نیازسنجی ها به صورت روزانه در حال انجام است و در این راستا مردم نیز همکاری های بسیار خوبی با ما و فرمانداری این شهرستان داشته اند.
شهبازی تصریح کرد: در مجموع وضعیت شهرستان باوی مناسب است و با هماهنگی های بین بخشی بین دستگاه های استان های البرز و خوزستان می توانیم از بحران موجود عبور کنیم.
استاندار البرز با بیان اینکه استان خوزستان حوزه آبریز چندین استان است گفت : بر اساس دستور رئیس جمهوری و ابلاغ وزیر کشور البرز به عنوان یکی از استانهای معین خوزستان تعیین شده که طبق تقسیم کار صورت گرفته البرز عهده دار مدیریت بحران در شهرستان باوی است.
بر اساس این گزارش با رهاسازی آب از سدهای خوزستان، سیل بندهای شهر شیبان از توابع شهرستان باوی نیز تخریب شده بود که نیروهای عملیاتی و اجرایی استان البرز نسبت به ترمیم 2 سیل بند اقدام کرده اند و در حال حاضر روند تقویت سیل بند سوم توسط البرز دنبال می ‌شود.
همچنین به واسطه سیل بندهای ایجاد شده توسط تیم البرز در شیبان از ورود آب به شهر جلوگیری شده و اکنون با اقدامات پیشگیرانه ثبات برقرار است.
سیلاب در خوزستان تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
9931/6064

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل98 البرز خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد

سیدمحمد مهدی سجادی  گفت: از ۲۸ فروردین ماه، ۱۳ شهرستان و ۲۴۲ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی افزود: در این مدت ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر سیستان و بلوچستان به ۴۰هزار و ۹۳۴ نفر در قالب ۹ هزار و ۱۷۰ خانوار متأثر امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نیروهای عملیاتی هلال احمر ۲ هزار و ۷۴۵ نفر از متاثرین را اسکان اضطراری دادند.

وی بیان کرد: در این مدت سه هزار و ۶۴۶ کیلوگرم نایلون پوششی، چهار هزار و ۵۸۹ تخته پتو، ۲ هزار و ۷۵۳ تخته موکت، بیش از ۱۰ هزار بطری آب معدنی و در مجموع هفت هزار و ۲۸۹ بسته غذایی توسط امداد هوایی و زمینی با حضور تیم‌های عملیاتی هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.

سجادی از هموطنان خواست از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • انجام ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است
  • آبگیری یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب از بند‌های خاکی و سنگی ملاتی
  • شکستگی خط لوله آب در خیابان میر / محدودیت‌های ترافیکی تا پایان بازسازی ادامه دارد
  • فیلم| آخرین وضعیت امداد رسانی در سیستان وبلوچستان
  • ادامه امداد رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان
  • فیلم/ آخرین وضعیت امداد رسانی در سیستان وبلوچستان