Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@12:47:26 GMT

تاثیر سقوط هواپیماهای ۷۳۷ مکس بر فروش بوئینگ

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۲۲۰۴

تاثیر سقوط هواپیماهای ۷۳۷ مکس بر فروش بوئینگ

فروش هواپیماهای ساخت شرکت بوئینگ آمریکا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به شدت سقوط کرده و در ماه گذشته (مارس) سفارش خرید هواپیمای مدل «۷۳۷ مکس» که اخیرا دو سقوط فاجعه‌بار را تجربه کرده بود، کاملا متوقف شده است.

بر اساس گزارش سایت رسمی شرکت بوئینگ، فروش هواپیماهای مدل ۷۳۷ مکس طی سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ به ۸۹ فروند رسیده بود، در حالی که در دور مشابه سال گذشته این رقم ۱۳۲ فروند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیمای مدل ۷۳۷ مکس خطوط هوایی اتیوپی روز ۱۰ مارس به فاصله کوتاهی پس از پرواز، در دشت‌های اطراف آدیس آبابا، پایتخت، سقوط کرد.

گزارش شده است که در اوج‌گیری این هواپیما اختلال به وجود آمده و با دماغه به زمین اصابت کرد. ۱۵۷ مسافر این هواپیما کشته شدند که اهل ۳۰ کشور بودند.

یک بوئینگ ۷۳۷ مکس متعلق به شرکت هوایی لاین‌ایر اندونزی نیز در ماه اکتبر سقوط کرد که بر اثر این حادثه ۱۸۹ نفر کشته شدند.

بسیاری از کشورهای دنیا بعد از حادثه خطوط هوایی اتیوپی پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس را متوقف کردند و گزارش شرکت بوئینگ نیز نشان می‌دهد که طی ماه گذشته هیچ کشوری از این مدل هواپیما سفارش خرید نداده است.

دریافت سفارش ساخت بوئینگ ۷۳۷ طی سه ماهه سال تنها ۹۵ فروند بوده، در حالی که دور مشابه سال گذشته ۱۸۰ فروند بود.

بوئینگ ۷۳۷ مکس پرفروشترین هواپیمای این شرکت طی سال‌های گذشته بود.

کل فروش انواع هواپیمای مسافربری بوئینگ در سه ماهه سال جاری ۱۴۵ فروند بوده است.

بوئینگ غیر از ساخت هواپیما، خدمات پرواز نیز انجام می‌دهد و در ناوگان پروازی خود ۹۶۳ هواپیما دارد که ۲۴ فروند آن از نوع ۷۳۷ مکس هستند.

بعد از حادثه خطوط هوایی اتیوپی، آمریکا ۱۲۰۰ پرواز شرکت بوئینگ را لغو کرده است و این ممنوعیت تا ۵ ژوئن، زمانی که انتظار می‌رود تحقیقات پیرامون سقوط هواپیماهای این شرکت پایان یابد، ادامه خواهد داشت. البته، هنوز معلوم نیست آیا در تاریخ یاد شده تحقیقات به سرانجام برسد و مشکل این هواپیماها برطرف شود یا نه و خود شرکت بوئینگ نیز می‌گوید معلوم نیست چشم‌انداز درآمدهای شرکت در آینده چگونه باشد.

بوئینگ می‌گوید فعلا فروش هواپیمای مدل ۷۳۷ مکس را متوقف کرده و تولید آن را نیز ۲۰ درصد کاهش داده است. این شرکت قبلا برنامه‌ریزی کرده بود در سال جاری میلادی ماهانه ۵۷ هواپیمای مدل ۷۳۷ مکس بسازد، اما اکنون در نظر دارد این رقم را به ۴۲ فروند کاهش دهد تا مشکلات پروازی آن در آینده حل شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی

به گزارش خبرآنلاین، به طور دقیق‌تر، محققان به کمک آمار، نشان دادند که میانگین کمک‌های مالی به یک سازمان خیریه مستقر در ایالات متحده در مقایسه با چهار هفته قبل و بعد از تغییر در هفته کاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. در آریزونا و هاوایی، ایالت‌هایی که محاسبه‌ی ساعات کاری را طبق ساعت تابستانی رعایت نمی‌کنند، کمک‌های مالی بدون تغییر باقی ماندند.

به گفته محققان، بیش از نیمی از افراد، که در بخش‌هایی از کشورهای توسعه‌یافته زندگی می‌کنند، گزارش داده‌اند که در طول هفته به اندازه کافی نمی‌خوابند.

اتی بن سیمون، عصب‌شناس از دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «کمبود خواب، تجربیات اجتماعی ما و نوع جامعه‌ای که در آن زندگی می کنیم را شکل می‌دهد».

بن سایمون و تیمش برای بررسی ارتباط میان کم‌خوابی و مهربانی، ۲۳ جوان بزرگسال را به مدت دو شب به آزمایشگاه آوردند. شرکت کنندگان یک شب خوابیدند و یک شب دیگر بیدار ماندند.

صبح‌ها، شرکت‌کنندگان یک پرسشنامه‌ی استانداردشده با موضوع نوع‌دوستی را تکمیل کردند [که احتمال کمک به غریبه‌ها یا آشنایان را در سناریوهای مختلف ارزیابی می‌کند]. به عنوان مثال، شرکت‌کنندگان پاسخشان را به سؤالی با محوریت اینکه «آیا صندلی خود را در اتوبوس به یک غریبه یا به یک فرد مسن واگذار می‌کنند؟» در مقیاسی از ۱ تا ۵ (۱ برای کمترین احتمال و ۵ برای بیشترین احتمال) رتبه‌بندی کردند.

تقریباً ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در روزی که کم‌خواب بودند نسبت به زمانی که استراحت کافی داشتند، احتمال کمتری برای کمک به دیگران نشان دادند!

سپس محققان فعالیت مغزی شرکت‌کنندگان را در یک دستگاه MRI عملکردی مشاهده کردند و فعالیت عصبی هر شرکت‌کننده را در حالت استراحت و کم‌خوابی مقایسه کردند. این آزمایش نشان داد که محرومیت از خواب باعث کاهش فعالیت در شبکه‌ای از مناطق مغز می‌شود که با توانایی همدلی با دیگران مرتبط است.

منبع: sciencenews

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898792

دیگر خبرها

  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟