Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال ایران گفته سرمربی تیم ملی به موقع انتخاب می‌شود و حتما بزرگتر از کی‌روش خواهد بود اما همین مقام مسوول نمی‌داند که چطور قرار است برای چنین اقدام بزرگی تامین مالی شود کما اینکه بعید است فدراسیون فوتبال توانایی استخدام مربی در حد کی‌روش را هم داشته باشد. با این حال همچنان درباره گزینه‌های مد نظر فدراسیون اتفاقاتی می‌افتد که می‌توان پیگیری‌شان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته با اخباری که این روزها از سایت‌های خارجی به گوش می‌رسد ظاهرا بعد از مونتلا باید روی نام‌هایی مثل بلان و رنار خط بکشیم و دنبال گزینه‌های دیگری باشیم چرا که بلان فوق‌العاده گرانقیمت است و در فرانسه دنبال تیم می‌گردد، مونتلا از همان اول جواب منفی داده و در کشورش مربیگری می‌کند و رنار حداقل تا پایان جام ملت‌های آفریقا در مراکش خواهد ماند. مسابقاتی که از 2 تا 28 تیرماه طول خواهد کشید اما فدراسیون فوتبال می‌خواهد تیم ملی برای فیفادی ماه ژوئن یعنی در خردادماه تیم ملی را با سرمربی جدیدش در بازی‌های دوستانه ببیند.

پیش از تعطیلات نوروز سایت توتو اسپورت ایتالیا اعلام کرد فدراسیون فوتبال ایران به وینچنزو مونتلا پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی ایران را داده که او هم این پیشنهاد را رد کرده است.

حالا خبر می‌رسد مونتلا سرمربی 44 پس از تجربه حضور در میلان و سویا، دوباره به فیورنتینا، تیمی که بهترین دوران سرمربیگری‌اش را در آن سپری کرده، بازگشته است. در واقع هواپیمای تک نفره محبوب رمی‌ها به جای تهران در فلورانس فرود آمد.

امروز فابریتزیو رومانو، خبر داد پس از استعفای استفانو پیولی از سرمربیگری فیورنتینا به دلیل کسب نتایج ضعیف، وینچنزو مونتلا که هم اکنون بیکار است، جانشین پیولی خواهد شد. این اتفاق بعد از ظهر دیروز رسمی شد و فیورنتینا بعد از برکناری پیولی برای دومین بار مونتلا را به فلورانس بازگرداند تا سکان هدایت بنفش‌ها را در اختیار بگیرد. مونتلا قراردادی به مدت 2 فصل و تا پایان فصل 2021 با تیم شهر فلورانس امضا کرد و در اردوگاه داوید آستوری در تمرین و سپس در سالن کنفرانس آرتمیو فرانکی پاسخگوی خبرنگاران شد.

مونتلا که پیش از این در فصل 15-2014 نیز هدایت فیورنتینا را برعهده داشت حدود دو ماه پیش نیز گزینه هدایت تیم ملی ایران بود اما این پیشنهاد را قبول نکرد و حالا چالش قهرمانی در کوپا ایتالیا را پیش روی خود می‌بیند.

 

بلان گرانقیمت را از ابتدا هم نباید جدی می‌گرفتیم

یکی دیگر از گزینه‌های فدراسیون فوتبال لوران بلان گرانقیمت است که احتمالا راهی لیون خواهد شد و از اول هم مشخص بود باید بی‌خیال حضور او در ایران شویم. البته ژان میشل اولا مدیر باشگاه المپیک لیون فرانسه واکنش تند و تیزی به اخبار رسانه‌های ورزشی فرانسوی که حاکی از امضا شدن قراردادی بین باشگاه لیون و لوران بلان هستند، داشته است.

قابل ذکر است قرارداد برونو ژنزیو به طور اتوماتیک تمدید نشده و آینده وی در لیون به‌عنوان سرمربی «بچه‌ها» زیر سوال است. شایعات حاکی از آنند که قراردادی بین باشگاه لیون و لوران بلان امضا شده است ولی به گزارش Totoexpert ژان میشل اولا ضمن رد تمامی این شایعات گفته: «ما تمامی اخباری که حاکی از برقراری تماس سران لیون با لوران بلان و چه برسد از انعقاد قرارداد با وی می‌باشند را رد می‌کنیم. در حال حاضر هدف اصلی ما این است که بتوانیم فصل جاری لیگ یک فرانسه را طوری که باید و شاید به پایان برسانیم. اطلاعات کاملاً نادرست و فریبنده می‌تواند باعث بی‌ثباتی در درون باشگاه شود. به همین خاطر من به تیم حقوقدانان و وکلای باشگاه پیشنهاد دادم که از روزنامه‌هایی که مشغول چاپ و پخش اینگونه خبرهای نادرست هستند، شکایت کنند و پیگیر این موضوع در دادگاه باشند.»

لازم به ذکر است که لیون در حال حاضر در رده 3 جدول رتبه‌‌بندی لیگ یک فرانسه قرار دارد و تنها 5 امتیاز کمتر از باشگاه لیل که صدرنشین جدول است، دارد.

 

رنار تا پایان جام ملت‌های آفریقا باید در مراکش بماند

با توجه به نام‌هایی که لو رفته شاید قیمت رنار در مقایسه با سایر نفرات متعادل‌تر باشد اما پای او در مراکش گیر است و باید به تعهدش در قبال تیم ملی مراکش بپردازد. یک سایت مراکشی در مورد شایعه جدایی هروه رنار سرمربی تیم ملی مراکش نوشت: «هروه رنار با تیم ملی مراکش تا سال ۲۰۲۰ قرارداد دارد و فدراسیون فوتبال این کشور مذاکره‌ای با لوران بلان برای جایگزینی وی نداشته است و با وجود اخبار منتشره در رسانه‌های ایرانی این مربی در مراکش می‌ماند و بهترین تصمیم، حفظ رنار در تیم ملی مراکش است.»

این سایت مدعی شد: «رسانه‌های ایرانی در مورد مذاکره فدراسیون این کشور با رنار مطالبی را منتشر کردند و نوشتند که فدراسیون مراکش با لوران بلان مذاکره داشته است اما رنار در مراکش می‌ماند و این تیم را تا سال ۲۰۲۰ هدایت خواهد کرد.»

رنار و مراکش جام ملت‌های آفریقا را در پیش دارند و به نظر می‌رسد موفقیت در این رقابت‌ها در ماندن یا نماندن او در این تیم تاثیر زیادی دارد چه اینکه از حالا نام‌هایی برای جانشینی او در مراکش ردیف شده است. مرد فرانسوی خوب می‌داند طرفداران مراکش همینطور اهالی فوتبال از او انتظار دارند تا در مصر جام قهرمانی CAF 2019 را بالای سر ببرد در غیر این‌صورت رنار دیگر شانسی برای تمدید قرارداد و ماندن تا جام جهانی 2022 با مراکش ندارد.

شاید اگر هر مربی دیگری هم جای رنار بود با دریافت پیشنهاد وسوسه‌کننده هدایت ایران برحسب شرایطی که در مراکش دارد، پای میز مذاکره می‌نشست از همین رو جام ملت‌های پیش رو برای او و آینده‌اش نقشی کلیدی دارد اما اگر نتواند آنجا با مراکش موفق شود احتمالا زمان را برای حضور در راس کادر فنی تیم ملی ایران از دست داده است و از اینجا رانده و از آنجا مانده خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لوران بلان هروه رنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حمام کردن و یا شنا در استخر، روزه را باطل می‌کند؟

بنا بر فتوای مراجع تقلید، انسان روزه‌دار می‌تواند حمام کند، اما باید مراقب باشد آب از راه دهان بینی وارد حلق نشود و همچنین تمام سر را در ظرف آب، حوض یا استخر فرو نبرد. حتی اگر در حمام قصد غسل کردن دارد، باید غسل ترتیبی انجام دهد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از شرایط اولیه در قبول بودن روزه، پرهیز از خوردن و آشامیدن است. به این ترتیب فرد روزه‌دار باید از خوردن هر نوع خوراکی – حتی دارو- و هر نوع آشامیدنی خودداری کند. البته در رعایت این حکم الهی، شبهات و پرسش‌هایی مطرح می‌شود، از جمله اینکه آیا فرو بردن سر داخل آب یا حمام کردن اشکال دارد و روزه را باطل می‌کند یا خیر؟

خبرگزاری تسنیم با مرور برخی استفتائات مقام معظم رهبری در صدد بررسی حکم حمام کردن و فرو بردن سر در آب در شرایط روزه‌داری پرداخته است.

فرو بردن سر در آب طبق نظر امام خامنه‌ای

امام خامنه‌ای درباره فرو بردن سر در آب می‌فرمایند:

«اگر روزه‌دار عمداً تمام سر را در آب فرو ببرد، بنابر احتیاط واجب روزه‌اش باطل است و باید روزه آن روز را قضا کند. در حکم این مسئله، فرقی نیست میان اینکه در هنگام فرو بردن سر در آب، بدن او هم در آب باشد یا اینکه بدن او در بیرون باشد و فقط سر را در آب فرو ببرد.

البته اگر نصف سر را در آب فرو ببرد و سپس بیرون بیاورد و نصف دیگر سر را در آب فرو کند، روزه‌اش باطل نمی‌شود. اما اگر تمام سر زیر آب برود ولی مقداری از موها بیرون بماند روزه باطل می‌شود.

اگر انسان شک کند که تمام سر زیر آب رفته یا نه، روزه‌اش صحیح است.

اگر روزه‌دار بی‌اختیار در آب بیفتد و تمام سر او را آب بگیرد روزه‌اش باطل نمی‌شود، ولی باید فوراً سر را از زیر آب خارج کند. همچنین اگر فراموش کند که روزه است و سر در آب فرو ببرد روزه او باطل نمی‌شود، ولی هرگاه یادش آمد باید فوراً سر را بیرون بیاورد.

کسی که با پوشیدن لباس مخصوص (مانند لباس غواصی) بدون این که بدنش خیس شود در آب فرو برود، اگر لباس به سر او چسبیده باشد، صحت روزه‌اش محل اشکال است و بنابر احتیاط واجب قضای آن لازم است.

آب ریختن روی سر توسط ظرف و مانند آن به صحت روزه ضرر نمی‌رساند.»

 

احکام رمضان| شرط‌های صحیح بودن روزه چیست؟

 

نظر سایر مراجع

نظر سایر مراجع تقلید درباره فرو بردن سر در آب به این شرح است:

پرسش: اگر روزه‌دار عمداً تمام سر را در آب فرو برد، اگر چه باقی بدن او از آب بیرون باشد، آیا روزه‌اش باطل است؟

آیت‌الله بهجت (ره): روزه‌اش بنا بر أقوی باطل می‌شود. و همچنین در حالی که مانع و حائل غلیظی دور سر را فرا گرفته و یا سر به چیزی آغشته شده که مانع از رسیدن آب به آن باشد، فرو بردن تمام سر در آب، بنا بر اظهر روزه را باطل نمی‌کند.

آیات عظام گلپایگانی، صافی، فاضل: بنا بر احتیاط واجب روزه‌اش باطل می‌شود.

آیت‌الله تبریزی: بنا بر احتیاط روزه باطل می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی: روزه‌دار بنا بر احتیاط واجب تمام سر را عمداً در آب فرو نبرد، حتی اگر بقیه بدن بیرون از آب باشد. اما اگر تمام بدن و قسمتی از سر زیر آب برود ولی مقداری از سر بیرون باشد روزه باطل نمی‌شود.

آیت‌الله زنجانی: بر روزه دار حرام است که عمداً تمام سر را در آب فرو برد، اگر چه باقی بدن او از آب بیرون باشد؛ ولی چنانچه معصیت کرده و این کار را انجام دهد، ظاهراً روزه‌اش باطل نمی‌شود و احتیاط مستحب در روزه واجب، آن است که دوباره به جا آورد و اگر تمام بدن را آب بگیرد ولی تمام یا مقداری از سر بیرون باشد، اشکال ندارد.

آیت‌الله سیستانی: فرو بردن تمام سر در آب روزه را باطل نمی‌کند ولی کراهت شدید دارد.

 

احکام رمضان|حکم روزه گرفتن در صورت بیماری چیست؟

 

اگر شک کند که تمام سر زیر آب رفته یا نه

 

این مسئله در رساله آیات عظام بهجت و سیستانی نیست.

امام خمینی: ‏‏اگرشک کند که تمام سر زیرآب رفته یا نه، روزه‌اش صحیح است.‏

آیت‌الله خامنه‌ای: اگر انسان شک کند که تمام سر زیر آب رفته یا نه، روزه‌اش صحیح است.

آیات عظام گلپایگانی و صافی: اگر قصد داشت که سر را زیر آب فرو ببرد و شک کرد که تمام سر زیر آب رفت یا نه، بنا بر احتیاط واجب روزه‌اش باطل است.

آیات عظام خوئی و تبریزی: اگر به قصد این که تمام سر را زیر آب ببرد در آب فرو رود و شک کند که تمام سر زیر آب رفته یا نه، روزه‌اش باطل است ولی کفاره ندارد.

اگر تمام سر زیر آب برود

این مسئله در رساله آیات عظام بهجت و سیستانی نیست.

آیت‌الله خامنه‌ای: اگر تمام سر زیر آب برود ولی مقداری از موها بیرون بماند روزه باطل می‌شود.

آیت‌الله مکارم: روزه‌اش اشکال دارد.

آیات عظام خوئی و تبریزی: اگر تمام سر زیر آب برود، اگر چه مقداری از موها بیرون بماند روزه باطل می‌شود.

آیت‌الله زنجانی: جایز نیست روزه‌دار تمام سر را زیر آب ببرد؛ هر چند مقداری از موها بیرون بماند.

اگر روزه‌دار بی‌اختیار در آب بیفتد

آیت‌الله خامنه‌ای: اگر روزه‌دار بی‌اختیار در آب بیفتد و تمام سر او را آب بگیرد روزه‌اش باطل نمی‌شود، ولی باید فوراً سر را از زیر آب خارج کند.

‏‏امام خمینی: اگر روزه‌دار بی اختیار در آب بیفتد و تمام سر او را آب بگیرد یا‏‎ ‎‏فراموش کند که روزه است و سر در آب فرو برد، روزه او باطل نمی شود.‏

آیت‌الله زنجانی: اشکال ندارد و روزه او باطل نمی‌شود.

آیت‌الله مکارم: اگر روزه‌دار بی‌اختیار در آب بیفتد یا او را در آب بیندازند و سر او زیر آب رود یا فراموش کند که روزه است سر در آب فرو برد، روزه او باطل نمی‌شود، ولی اگر یادش بیاید، بنا بر احتیاط واجب باید فوراً سر را از آب بیرون آورد.

حمام کردن روزه‌دار

امام خمینی: حمام کردن مبطل روزه نیست، و تنها در صورتی که روزه‌دار بترسد حمام رفتن باعث ضعف او می‌گردد مکروه است.

آیت‌الله خامنه‌ای: آب ریختن روی سر توسط ظرف و مانند آن به صحت روزه ضرر نمی‌رساند.

آیت‌الله مکارم: رفتن به حمام برای روزه‌دار اشکال ندارد، هرچند فضای حمام را بخار گرفته باشد. همچنین می‌تواند سر را به طور کامل زیر دوش ببرد مشروط بر این که آب وارد حلق او نشود. البته به طور کلی اگر حمام رفتن باعث ضعف شود کراهت دارد.

نتیجه‌گیری

بنا بر فتاوای عنوان شده، انسان روزه‌دار می‌تواند حمام کند، اما باید مراقب باشد تمام سر را در ظرف آب، حوض یا استخری فرو نبرد. حتی اگر در حمام قصد غسل کردن دارد، باید غسل ترتیبی انجام دهد، نه غسل ارتماسی که لازمه آن فرو بردن تمام بدن در آب است.

از سوی دیگر اگر روزه‌دار گمان می‌کند حمام کردن او موجب سستی و ضعف بدن می‌شود، طبق فتوای برخی از مراجع در صورت استحمام، عمل مکروهی مرتکب شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وال‌استریت‌ژورنال: پیروزی اسرائیل بر حماس دور از دسترس است
  • آیا حمام کردن و یا شنا در استخر، روزه را باطل می‌کند؟
  • آمادگی شگفت‌انگیز کاپیتان پرسپولیس در سال نو
  • قابلیت جدید اینستاگرام و تردز؛ محدودکردن محتوا‌های سیاسی!
  • باطل نابود شده و حق پایدار می ماند
  • حق و باطل با یکدیگر جمع نمی شوند/هدف بعثت انبیای الهی
  • سوال پانزدهم طرح «زندگی با آیه ها»
  • باطل همواره نابودشدنی است
  • بقای حقّ و نابودی باطل یک سنّت و قانون الهی
  • زندگی با آیه‌ها؛ باطل نابودشدنی است