Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@06:31:37 GMT

واکنش ایران به انصراف مصر از ناتوی عربی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۴۰۴۲

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن استقبال از انصراف مصر از شرکت در ناتوی عربی گفت: مصر یکی از کشورهای مهم و توانمند جهان عرب و جهان اسلام است که می تواند نقش مهمی در ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا ایفا کند. آفتاب‌‌نیوز : «بهرام قاسمی» روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در مورد خبر منتشر شده توسط برخی خبرگزاری ها مبنی بر انصراف مصر از حضور در ناتوی عربی، اظهار داشت: هنوز این خبر توسط منابع رسمی تایید نشده است و اطلاع دقیقی در مورد صحت و سقم آن موجود نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: در حال بررسی این خبر و میزان صحت آن هستیم و در صورت تایید صحت این خبر از آن استقبال می کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: مصر یکی از کشورهای مهم و توانمند جهان عرب و جهان اسلام است که می تواند نقش مهمی در ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا ایفا کند.قاسمی اضافه کرد: مصر می تواند با واقع نگری هرچه بیشتر و درک شرایط حساس کنونی در جهت نزدیکی و وحدت جهان اسلام نقش بسزا و در خوری ایفا کند. 
وی ابراز امیدواری کرد که کشور مصر به عنوان یک قدرت انکار ناپذیر جهان عرب بتواند در شرایط خطیر کنونی منطقه و جهان، در مسیر واقع بینانه و درستی رسالت تاریخی خود را انجام دهد.
سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: در چنین شرایطی روابط و درک بهتری میان ایران، مصر و سایر کشورهای منطقه برای مقابله با تروریسم، تامین امنیت و ثبات پایدار، تحکیم درک و فهم متقابل و همکاری های چند سویه به وجود خواهد آمد. 
قاسمی در خصوص ناتوی عربی تاکید کرد: همانگونه که در گذشته نیز بیان کرده ام، اصولا نمی توان چندان به موضوعی بنام ناتوی عربی خوش بین بود چرا که در جهان غرب ناتو تحت شرایط خاص تاریخی، جغرافیایی خاص، بر اساس یک سری ارزش های مشخص و ضرورت ها و حتی اشتراکاتی کاملا مشخص انجام شد، امروز این گمان وجود ندارد که حتی با بومی کردن سازمان ناتو که مولود حوادث خاص تاریخی بود بتوان از آن در جهان عرب الگو برداری کرد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مصر ناتوی عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • اولین واکنش رئیس فدراسیون والیبال به انصراف محمد موسوی از تیم ملی +فیلم
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • واکنش متفاوت حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • واکنش کاپیتان تیم ملی به انصراف ملی‌پوشان: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • (ویدئو) واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن!
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • چرا سریال رمضانی حشاشین، جهان عرب را درنوردید؟
  • اشاعه ایران‌هراسی یا تبلیغ بازدارندگی؟
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی