Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی تحولات سودان، آمریکا و کشورهای اروپایی خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع این کشور آفریقایی شدند. ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴ بین الملل آفریقا اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسکای نیوز، در پی تحولات سودان، آمریکا و کشورهای اروپایی خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع این کشور آفریقایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواستار حفظ آرامش و خویشتنداری در سودان شد.

وی بر ضرورت برآورده شدن خواسته‌های مردم سودان از جمله تحقق دموکراسی در این کشور تأکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین خواستار روند انتقالی آرام و فراگیر در سودان شد.

"عوض بن عوف" وزیر دفاع سودان امروز از بازداشت عمر البشیر پس از برکناری وی از قدرت و آغاز دوره انتقالی به‌مدت دو سال و برقراری حالت فوق‌العاده به‌مدت سه ماه در این کشور خبر داد و این در حالی است که خارطوم شاهد استقرار گسترده نیروهای نظامی در مناطق مختلف است.

انتهای پیام/.

R36486/P/S8,88,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع دیپلماتیک آگاه اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز جمعه درباره درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل رای‌گیری کند.

این قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت به حداقل ۹ رأی موافق و بدون وتو از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه یا چین نیاز دارد. دیپلمات های آگاه به موضوع می گویند که این قطعنامه احتمالاً از حمایت حداکثر ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار باشد.

هفته گذشته هم «وانیسا فرایزر» نماینده مالت در سازمان ملل که کشور متبوعش ریاست شورای امنیت را طی ماه جاری بر عهده دارد از شکست طرح عضویت دائم فلسطین در این سازمان خبر داد.

این در حالی است که به گفته فرایز دوسوم اعضای کمیته مربوط به بررسی پذیرش عضویت اعضای جدید در سازمان ملل متحد در جلسه خود درباره عضویت دائم فلسطین در این سازمان به این موضوع رأی مثبت داده‌اند.

گفتنی است محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان سپتامبر ۲۰۱۱ درخواست عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را ارائه کرد، اما سازمان ملل در نوامبر ۲۰۱۲ تنها موافقت کرد که فلسطین به عنوان ناظر غیرعضو در این سازمان پذیرفته شود.

۱۰ روز پیش نیز تشکیلات خودگردان در نامه‌ای به شورای امنیت درخواست عضویت دائم فلسطین در این سازمان را بار دیگر مطرح کرد؛ موضوعی که بررسی آن از دوشنبه گذشته آغاز شد.

کد خبر 6081440

دیگر خبرها

  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • مواضع متناقض آمریکا در باره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • زورآزمایی روسیه و آمریکا در شورای امنیت این بار به نفع ایران
  • شورای امنیت خواستار پرهیز از گسترش تنش‌ها
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوترش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی