Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@01:03:46 GMT

محصولات سفید کننده دندان موجب آسیب دندانی می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۴۹۷۱

محصولات سفید کننده دندان موجب آسیب دندانی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه استوکتون دریافتند پرکسید هیدروژن موجود در خمیردندان‌های سفیدکننده می‌تواند به بافت عاج دندان غنی از پروتئین که در زیر مینای دندان قرار دارد آسیب برساند.

دندان انسان متشکل از سه لایه است: مینای دندان بیرونی، لایه عاج دندان و بافت اتصالی که ریشه را به لثه متصل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخلاف اکثر مطالعاتی که بر مینای دندان متمرکز بوده، این مطالعه جدید بر عاج دندان متمرکز بوده است. عمده دندان از عاج تشکیل شده است و دارای میزان بالا پروتئین است. عمده این پروتئین را نیز کلاژن تشکیل می‌دهد.

تیم تحقیق اثبات کرد پروتئین اصلی موجود در عاج دندان در زمان استفاده از پرکسید هیدروژن به قطعات کوچک‌تری تبدیل می‌شود. در نتیجه پروتئین کلاژن اصلی از بین می‌رود که همین موضوع منجر به آسیب به دندان می‌شود.

کد خبر 4588264

منبع: مهر

کلیدواژه: بهداشت دهان و دندان پوسیدگی دندان پروتئین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدن انسان روزانه به چه میزان پروتئین نیاز دارد؟

متخصصان معتقدند که مقدار ایده‌آل مصرف پروتئین بر اساس عواملی مانند وزن، سطح فعالیت و سلامت عمومی افراد متفاوت است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پروتئین برای حفظ فرآیندهای بیولوژیکی بدن ضروری است، با این وجود متخصصان همچنان در مورد میزان مصرف روزانه پروتئین اختلاف نظر دارند، برخی افراد مصرف پروتئین بیشتر را توصیه می‌کنند، برخی دیگر نسبت به خطرات احتمالی ناشی از مصرف پروتئین هشدار می‌‎دهند؛ پروتئین برای رشد، نمو و ترمیم بافت‌های بدن حیاتی است و به عنوان یکی از سه درشت مغذی در کنار کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها عمل می‌کند.

مقدار ایده‌آل مصرف پروتئین بر اساس عواملی مانند وزن، سطح فعالیت و سلامت عمومی افراد متفاوت است، بیشتر متخصصان توصیه کرده‌اند که لازم است افراد روزانه به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن خود حدود ۰.۸ گرم پروتئین دریافت کنند؛ در حالی که مصرف پروتئین ضروری است، اما استفاده بیش از حد از آن نیز می‌تواند خطراتی برای سلامتی ایجاد کند، به طوری که رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا که سرشار از گوشت قرمز و چربی‌های اشباع شده هستند، خطر بروز بیماری‌هایی مانند سنگ کلیه، بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد.

متخصصان اعلام کرده‌اند که مصرف بیش از حد پروتئین ممکن است باعث بروز کم آبی بدن، خستگی و مشکلات گوارشی شود؛ عواملی مانند سطح فعالیت بدنی و وضعیت سلامتی بر میزان نیاز بدن به پروتئین تأثیر می‌گذارد؛ برای نمونه، به افرادی که دارای مشکلات کلیوی هستند توصیه شده است که مصرف پروتئین خود را محدود کنند.

کد خبر 737473

دیگر خبرها

  • مراقب سلامت دندان‌ها در تعطیلات نوروزی باشید
  • این شش دلیل عامل مهم ریزش مو هستند
  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • برای طرفداران دکوراسیون سفید و سبک بوهو (عکس)
  • این سبزی را خشک کنید و به جای نمک در غذا ها و سر سفره استفاده کنید
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • نابودی سرطان با این پروتئین امکان‌پذیر است؟
  • توسعه ایمنی درمانی سلول‌های تی برای درمان سرطان خون
  • بدن انسان روزانه به چه میزان پروتئین نیاز دارد؟
  • ۱۰ گونه از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین موجودات اعماق دریا + تصاویر