Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: راه دسترسی بالادست سد گلورد در انتظار بودجه ملی است که با تخصیص آن پل دسترسی به حدود 60 روستا ساخته خواهد شد. به گزارش بلاغ، سید محمد نظری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه 500 میلیارد تومان خسارت به راه های اصلی فرعی و روستایی ،ابنیه و پل ها وارده شده است که اکثرا روستایی می باشند اظهار کرد :52 کیلومتر از راه های استان و 384 رانش و 312 پل از 30 تا 100 درصد دچار خسارت و زیان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از ابتدا تلاش کردیم که راه های دسترسی موقت برای تردد ایجاد کنیم و همچنین برای ترمیم اساسی این محورها نیز در حال مطالعه هستیم. بیشترین میزان خسارت را شهرستان های سیمرغ،جویبار و بابلسر نکا و بهشهر در سیل اول داشتیم و در سیل دوم بیشترین میزان تخریب را در شهر زیراب داشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: 1200 متر از شبکه معابر و 6 واحد مسکونی در سیل اخیر سوادکوه تخریب شده اند که براساس دستور استاندار واحدهای در معرض تخریب و پهنه های پرخطر شناسایی شده اند تا یکبار برای همیشه این مشکلات حل شود و جا به جایی لازم صورت بگیرد.

این مسوول با اشاره به اینکه احداث دیوار حفاظتی نیز با انتخاب سه پیمانکار در زیرآب محوریت اب منطقه ای شروع شده است یادآور شد: استاندار رسیدگی به مناطق بحران زده را پس از بحران رها نکرده و اجازه خروج دستگاه ها از مناطق سیل زده را نداده است.

نظری بیان کرد: لایروبی،ساماندهی و بازگشت رودخانه ها به مسیرهای اصلی در رودخانه ادامه دارد و همچنین 250 میلیارد تومان در حوزه علائم افقی و عمودی دچار آسیب شده ایم که برنامه ریزی برای جایگزینی صورت گرفته و همچنین در مرحله بعدی راهداری اقدامات مهمی همچون جمع آوری آب های سطحی و رانشی را آغاز کرده است.

وی افزود: سرجمع میزان خسارت ها در مناطق سیل زده 500 میلیارد تومان است که حجم بارش و طغیان رودخانه ها بسیار شدید بوده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه سند کنترل سیلاب در استان تهیه شده است و شرکت آب منطقه ای مشاور مربوطه را انتخاب نموده است ادامه داد: سند مزبور در اسفند ماه سال گذشته تصویب شده به طوریکه در گذشته فاقد سند بودیم چنانکه دستگاه های مختلفی در تدوین این سند سهیم هستند که با تخصیص منابع ملی، سال اینده اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

این مسوول اظهار کرد: براساس قانون یک کیلومتر پایین دست و یک کیلومتر بالادست رودخانه ها برداشت ممنوع است و در این سند امده است و تاثیر بسزایی در ایجاد خسارت ها بوجود خواهد امد لذا در گذشته بصورت موردی بی خطرسازی اتفاق می فتد اما با این سند با دریافت منابع ملی گسترده اولویت اول ایمن سازی با مسیرهایی که در خطر رانش هستند است.

نظری تصریح کرد: در منطقه ی هزار جریب نکا پیمانکاران راه های موقت را ایجاد نمودند و پایدار سازی راه جایگزین نیاز به مطالعات دارد که در حال انجام است همچنین راه دسترسی بالادست سد گلورد در انتظار بودجه ملی است که با تخصیص آن پل دسترسی به حدود 60 روستا ساخته خواهد شد.

وی گفت: جاده ساری به کیاسر که محور بین استانی است از ردیف اعتباری ملی برای سه استان مازندران یزد و سمنان برای این محور از ساری تا اردکان مصوب شده است. دو پیمانکار در محور ساری به تاکام مشغول هستند که امسال چهار خطه می شود در همین راستا فرآیند تملک که بصورت وقفی و اراضی ملی بود اجرایی شد علی الرغم آنکه وقت گیر بود سال گذشته برطرف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران بیان کرد: محورهای مواصلاتی که اعتبار ملی دارند امسال مشکلی نخواهند داشت و تمام نقاط آسیب دیده تحویل قطعی نشده و مسئولیت هزینه ها و تامین خسارت با پیمانکار است. پل صادق آباد بصورت موقت زده شده است و پل تصلی تا پایان اردیبهشت افتتاح می شود همچنین خشک رود نیز دیواره ها تا خرداد تحویل می گردد.

این مسوول ادامه داد: در پروژه پل امام زمین مطالعات انجام شد اما مقامات به دلیل گزارش مقامات محلی و جمعیت کم تغییر طراحی بخاطر همین دچار تاخیر شده و تا شهریور آماده افتتاح می گردد.

نظری با اشاره به اینکه پروژه های غرب استان بصورت روزانه پیگیری می شود خاطرنشان کرد: در مرزن اباد نیز عملیات چهار خطه را شروع کردیم و در آزاد راه زیر گذر زوات مطالعات انجام شده و ماه آینده عملیات اجرایی آغاز می گردد.

وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان چالوس نیز زیرگذر قطعات اماده است و بزودی اجرایی می شود همچنین بسیاری از پروژه ها در آن محدوده در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اظهار کرد: پروژه ی پل خانیان نیز انتخاب مشاور انجام شد و در محدوده ی رامسر. مسئولین غرب استان پیگیری مرتب دارند و اداره کل راه شهرسازی حضور فیزیکی بصورت هفتگی دارد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح زرد هواشناس برای روزهای آتی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مرادی اظهار کرد: بر اساس اطلاعیه هواشناسی استان مرکزی، بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی، حاکی از عبور متناوب امواج ناپایدار بارشی از کشور طی روزهای آتی است که از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه موجب ناپایداری‌های همرفتی در استان مرکزی خواهد شد.

وی افزود: برای برخی ساعات بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و احتمال بارش تگرگ پیش بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: اراک، آشتیان، شازند، خنداب، کمیجان، فراهان، غرق آباد، خمین، دلیجان، زرندیه، ساوه و محلات، منطقه اثر این بارش‌ها خواهند بود و به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها در فصل بهار، احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و ایجاد رواناب، لغزندگی معابر، وقوع صاعقه و احتمال خسارت ناشی از بارش تگرگ و احتمال خسارت به اشیا و سازه‌های سبک و ناپایدار وجود دارد.

مرادی گفت: از فردا دوشنبه تا سه شنبه در برخی ساعات به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و احتمال بارش تگرگ در استان پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین به دلیل شمالی شدن جریانات جوی دمای هوا طی روزهای سه شنبه تا چهارشنبه به طور نسبی کاهش خواهد یافت.

مرادی تاکید کرد: احتیاط در جاده‌ها و معابر عمومی، بازگشایی مسیرهای عبور آب، استحکام بخشی به سازه‌های سبک و پایدار، اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در اماکن مرتفع در هنگام ناپایداری‌های همرفتی و انجام هرگونه اقدام مقتضی برای جلوگیری از خسارت کشاورزی توصیه شده است.

کد خبر 6084292

دیگر خبرها

  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تمامی روستاهای سیلزده سیستان و بلوچستان برقدار شدند
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها
  • سیل ۹۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناس برای روزهای آتی در استان مرکزی
  • خسارت بيش از ۹۵ ميليارد تومانی سيل به شبكه توزيع برق / تنها برق سه روستا ناپایدار است
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در استان مرکزی