Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرانشهر- بخشدار جالق در جلسه ستاد مدیریت بحران بخش جالق ضمن اشاره به اخطارهای جوی مبنی بر بارش ها و سیلاب بخش جالق را مستعد سیلابهای فصلی دانسته و خواستار تمهید امکانات و آماده باش نیروهای بحران وامدادی شد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالحکیم شاهمیری بخشدار بخش جالق،   اقدام ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر تروریست قلمداد کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نابخردی در دیپلماسی و سیاست خارجی ایالات متحده دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تبیین ریشه های سپاه پاسداران در اصول ۱۵۰ و ۱۵۱ قانون اساسی پرداخت واین اقدام مغایر با حقوق و کنوانسیون های بین المللی ترامپ را موجب همبستگی هر چه بیشتر ملت با سپاه و حاکمیت برشمردند و بر ارتباط علما، معتمدین شوراها و شورای اداری با سپاه پاسداران تاکید کرد.

بخشدار جالق در جلسه ستاد مدیریت بحران بخش جالق ضمن اشاره به اخطارهای جوی مبنی بر بارش ها وسیلاب بخش جالق را مستعد سیلابهای فصلی دانسته وخواستار تمهید امکانات و آماده باش نیروهای بحران وامدادی شد.

شاهمیری افزود: رودخانه های جالق، ناهوک و کلگان مهمترین نقاط سیلاب خیز در بخش جالق است که در مواقع بحران موجب قطع ارتباط بخش جالق با مرکزشهرستان و روستای کوپک به کوشکوک ناهوک و دهستان کلگان با مرکز بخش خواهد بود.

بخشدار جالق از ستاد بحران  و شوراها ودهیاری ها  خواستار تمهید مقدمات و ماشین آلات سنگین اداری اعم از شهرداری، راهداری، دهیاری ها و خودروهای سنگین شخصی شد.

شاهمیری گفت: مناطق عشایری در آسیب های سیل بسیار خاص می باشند و اطلاع رسانی و کمک توسط ستاد بحران، دهیاران و اداره امور عشایری امری ضروری است.

بخشدار بخش مرزی جالق ضمن اظهار همدردی با حادثه دیدگان سیل در استان های گلستان، فارس، لرستان و خوزستان خواستار جمع آوری کمک به آنان شد.

یعقوب ریگی شهردار و دبیر ستاد بحران شهر جالق، پیرو اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع رگبار باران، شدت بارش و سیلاب در استان  سیستان و بلوچستان گفت: تمامی ادارات و نهادهای این شهرستان بویژه اعضای شورای مدیریت بحران و شهرداری با توجه به اعلام هواشناسی در آمادگی کامل بسر می برند.

وی بر ضرورت آماده باش کامل نیروهای امدادی و نجاتی در روزهای آتی بمنظور مقابله با حوادث احتمالی تاکید و تصریح کرد: اطلاع رسانی در خصوص عدم اتراق شهروندان و مسافران در حاشیه رودخانه ها و مسیرهای سیل از ملزمات وظایف ستاد بحران است.

همچنین مدیران دستگاهای اجرایی در این جلسه ضمن اعلام آمادگی مسایل و برنامه های خود را در جهت مدیریت بحران احتمالی بیان کردند و با اظهار همبستگی با مردم گلستان، خوزستان، فارس، لرستان و فارس و دردناک بودن این  اتفاق و جمع آوری کمک توسط ائمه جمعه وعلما و ریش سفیدان، کمیته امداد جهت کمک به سیل زدگان اخیر شدند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، درخصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون مدیریت بحران استانداری درخصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

محمودرضا تیمورپور افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال احمر بین مردم آسیب دیده که در مناطق امن اسکان داده شده اند توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین آلات سنگین در آماده باش است.

وی گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، ۶ رشته قنات تخریب و ۳۰۰ راس دأم نیز تلف شده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده، افزود: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند لذا بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آبنما‌ها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی مسیر‌های اصلی و روستایی توسط نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین آلات کمرشکن برای حمل خودرو‌های سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده، اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی علیرغم سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستا‌ها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد