Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@23:33:22 GMT

نامه اعتراضی ظریف به شورای امنیت و گوترش

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۶۹۱۸

خرداد: وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت، نسبت به تصمیم اخیر واشنگتن علیه سپاه پاسداران اعتراض کرد.
به گزارش خرداد، محمدجواد ظریف هشدار داد، آمریکایی‌ها و چند دولت دست‌نشانده آنها تمامی مسئولیت عواقب خطرناک این ماجراجویی را برعهده خواهند داشت.
متن نامه محمد جواد ظریف به آنتونیو گوترش و شورای امنیت که توسط صدا و سیما منتشر شده است، به شرح زیر است:
«می خواهم توجه شما را به اقدام بی سابقه، غیرقانونی و خطرناک دولت بی قانون فعلی ایالات متحده آمریکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاخه‌ای رسمی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در فهرست به اصطلاح «سازمان‌های تروریستی خارجی» جلب نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید این اقدام بی اساس و تحریک‌آمیز، آن را اقدامی خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و خطر عمده‌ای برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی می‌داند. این حرکت که قبلاً هیچگاه سابقه نداشته است حتی برای این رژیم ایالات متحده که پیش از این تحریم‌ها و اقدام‌های یکجانبه غیرقانونی زیادی صورت داده بود، نقض آشکار اصول مسلم حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد از جمله اصل برابری حاکمیت دولت‌ها است.
این حرکت تحریک‌آمیز تنش‌ها را به سطحی تقابلی و غیرقابل کنترل می‌رساند و خطر حوادث و وقایع را در منطقه‌ای که پیش از این هم با چالش‌های بی شماری مواجه بوده، افزایش می‌دهد. بدیهی است رژیم ایالات متحده آمریکا همراه با کسانی که به صورت علنی مشارکت و تأثیرگذاری در این اقدام را پذیرفته‌اند و همچنین دو یا سه رژیم دست نشانده‌ای که از این کار حمایت کرده‌اند، تمامی مسئولیت‌های عواقب خطرناک این اقدام ماجراجویانه را برعهده خواهند داشت.
برخلاف آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن که همواره حامی گروه‌های افراطی و تروریست‌ها در منطقه غرب آسیا بوده‌اند، کما اینکه از جمله توسط رئیس جمهور فعلی ایالات متحده در زمان مبارزات انتخاباتی اش صراحتاً پذیرفته شد، نیروهای مسلح ایران از جمله و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوسته در خط مقدم مقابله با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه بوده‌اند. نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با گروه‌های تروریستی مورد تحریم شورای امنیت نظیر القاعده، داعش، النصره و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه توسط مردم و دولت‌های آسیب‌دیده همواره مورد توجه و تقدیر بوده است.
در اقدامی متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه آمریکا، جمهوری اسلامی ایران رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» اعلام کرد. این فرماندهی مسئولیت اجرای سیاست‌های تروریستی دولت آمریکا علیه منطقه غرب آسیا را با هدف قراردادن عامدانه غیرنظامیان برای پیشبرد سیاست‌های خصمانه ایالات متحده بر عهده داشته است. سنتکام امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و جان افراد بی‌گناه ایرانی و غیرایرانی را به خطر انداخته است که از آن جمله حمله وحشیانه و عامدانه به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷، همدستی در کشتار مردم یمن و دیگر شهروندان غیر نظامی در غرب آسیا را می‌توان نام برد.
جمهوری اسلامی ایران همچنین می‌خواهد تصریح نماید که به رغم اقدام‌های متعدد مستقیم و غیرمستقیم صورت گرفته از سوی سنتکام که ذات تروریستی دارد، اعلان این نهاد دولتی به عنوان یک سازمان تروریستی توسط ایران صرفاً بر اساس عمل متقابل است و نباید تغییر در موضع حقوقی ایران در ارتباط با اصل برابری حاکمیت دولت‌ها و تعریف تروریسم تلقی شود.» برچسب ها: ظریف ، شورای امنیت ، گوترش

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف شورای امنیت گوترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جواد ظریف به حادثه امنیتی اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین، محمد جواد ظریف وزیر سابق امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «نسل‌کشی در غزه بدون وقفه ادامه دارد. هیچ چیز نمی‌تواند توجه افکار عمومی جهانی را از جنایات اسرائیل منحرف کند.

اقدامات مستمر تجاوزکارانه اسرائیل علیه ایران، به ویژه حمله تحریک‌آمیز آن علیه اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه، از سوی شورای امنیت ملل متحد مجازات نشد و لذا ایران را ناگزیر به اقدام حساب‌شده در دفاع مشروع نمود که تنها تأسیسات نظامی را هدف گرفت و بر خلاف اسرائیل، آگاهانه از هدف‌گیری غیرنظامیان خودداری کرد.

اکنون، با توجه به آتش‌بازی امروز در اصفهان، تمامی کشورها و رهبران جهان می‌بایست توجه خود را به پایان دادن به جنایات اسرائیل و به ویژه جنگ غزه متمرکز کنند. وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در شورای امنیت ملل متحد توسط ایالات متحده حرکتی کاملا در جهت اشتباه بود.»

کد خبر 845556 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه محمدجواد ظریف فلسطین

دیگر خبرها

  • واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان
  • محمد جواد ظریف: زمان پایان‌دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • ظریف : زمان پایان دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • واکنش ظریف به آتش‌بازی اسرائیل در اصفهان
  • واکنش جواد ظریف به حادثه امنیتی اصفهان
  • نشست شورای امنیت با موضوع عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل/
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است