Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@23:00:15 GMT

لزوم تکمیل خط دوم راه آهن بندرعباس به تهران و کاهش زمان سفر

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۷۶۳۲

لزوم تکمیل خط دوم راه آهن بندرعباس به تهران و کاهش زمان سفر

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون همتی در نشست با مدیرکل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با تاکید بر اینکه گردشگری می‌تواند محور اصلی توسعه هرمزگان باشد، عنوان کرد: این استان بیش از هر نقطه دیگری در کشورمان از ظرفیت‌های مناسب برای جذب گردشگر برخوردار است.

وی ادامه داد: مجموعه مدیران، معاونین و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان باید در این حوزه‌های مهم تحول اساسی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید از افراد خوش‌فکر و توانمند که دارای فهم توسعه باشند در حوزه‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در هرمزگان استفاده شود.

همتی با تاکید براینکه هدف ما جذب ۱۰ میلیون گردشگر در هرمزگان است، تصریح کرد: این هدف باید محور همه فعالیت‌ها در استان قرار گیرد و در این راستا باید همه وظیفه خود بدانیم که ظرفیت‌های گردشگری این استان را معرفی کنیم و شرایط برای توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه گردشگری را ایجاد کنیم.

وی گفت: هرمزگان در عرصه گردشگری می‌تواند جایگاه مهم ملی و بین المللی داشته باشد و باید زیرساخت مناسب برای حضور گردشگران را در این استان فراهم کنیم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که گردشگرانی که به این استان سفر می‌کنند، به مبلغ جاذبه‌های هرمزگان تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: زندگی مردم این استان می‌تواند از رهگذر توسعه گردشگری متحول شود.

همتی بیان داشت: از طریق گردشگری می‌توان شغل و درآمد های بسیاری را برای هرمزگان ایجاد نمود و لازم است که افراد علاقه مند در این حوزه را به خوبی به کار بگیریم و استعدادهای این بخش را مطرح کنیم.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: رسیدن به هدف کلان جذب ۱۰ میلیون گردشگر در هرمزگان چرخه عظیمی از ثروت، اشتغال و رونق اقتصادی را برای این استان ایجاد می‌کند.

همتی از پیگیری تکمیل خط دوم راه آهن بندرعباس به تهران خبر داد و اظهار داشت: در این راستا جلسه‌ای با استانداران استان‌هایی که در مسیر این خط ریلی قرار دارند خواهیم داشت تا با مشارکت یکدیگر بتوانیم این خط را تکمیل نموده و زمان سفر با قطار در این مسیر کاهش یابد.

وی افزود: این کار می‌تواند موجب سهولت سفر گردشگران از تهران به سمت بندرعباس شود و چنین اقداماتی افزایش اشتغال و سطح رفاه مردم را در هرمزگان به همراه خواهد داشت.

وی گفت: مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان باید در راستای روان سازی کارها و احترام به سرمایه گذاران در این حوزه تلاش کند.

همتی خواستار طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن جامع گردشگری هرمزگان شد و افزود: باید در این اپلیکیشن امکانات مناسب جهت دسترسی سریع مردم به تمامی اطلاعات و موارد مورد نیاز گردشگری در هرمزگان فراهم شود.

کد خبر 4588512

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری هرمزگان فریدون همتی اداره کل راه آهن هرمزگان میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مدت زمان ساخت واحدهای مسکونی با واگذاری اراضی به مردم

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امسال استفاده از ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی را در برنامه کاریمان قرار داده ایم گفت: استفاده از توان بخش خصوصی و مشارکت های مردمی تنها راهکار برای افزایش تولید مسکن نه تنها در استان تهران بلکه در تمامی کشور است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی یکی از اولویت های خود را واگذاری اراضی و پرداخت تسهیلات ساخت به متقاضیان قرار داده است تا از این طریق بتواند میزان عرضه و تقاضای مسکن را به تعادل برساند که نتیجه آن بهبود و ثبات بازار مسکن خواهد بود.

او می گوید: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی علاوه بر کاهش مدت زمان ساخت زمینه ساز کاهش قیمت تمام شده ساخت واحدهای مسکونی خواهد شد.

جنتی گفت: ساخت واحدهای ویلایی و کوتاه مرتبه در شهر ایوانکی یکی از پروژه های موفق در واگذاری به متقاضیان و ظرفیت های مردمی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پخش زنده مراسم نخستین شب قدر در هرمزگان
  • توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در هرمزگان
  • برنامه مراسم شب‌های قدر در مسجد جامع بندرعباس اعلام شد
  • اجرای طرح اعتکاف علمی در هرمزگان
  • کاهش مدت زمان ساخت واحدهای مسکونی با واگذاری اراضی به مردم
  • اسکان بیش از ۲۵۰ هزار مسافر در بوستان‌های شهر بندرعباس
  • لزوم پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه در تامین اعتبارات
  • تبادل تجربیات بین شهردار بندرعباس با سرکنسول چین و کنسول قزاقستان
  • سارقان طلا حین خروج از هرمزگان دستگیر شدند
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد