Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران در خصوص تاثیر سیل اخیر بر مصرف سیمان داخلی، اظهار کرد: سیل اخیر، اتفاق ناگواری بود و امیدواریم دیگر هرگز شاهد چنین حوادثی در کشور نباشیم. اما متاسفانه در این حادثه، خسارت‌هایی به جا ماند و بازسازی مناطق آسیب دیده، مصرف سیمان داخلی را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احداث هر متر مربع مسکونی تقریبا ۱۵۰ کیلوگرم تقاضای سیمان ایجاد خواهد کرد. با توجه به اخبار منتشر شده و تعداد واحد‌های آسیب دیده، به نظر می‌رسد بازسازی ساختمان‌ها نیازمند حدود ۳۷۵ هزار تن سیمان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: راه اندازی مجدد ۳۲۱ واحد صنعتی سیل زده

به گفته شیخان، بنیاد مستضعفان قرار است  برای بازسازی، سیمان رایگان در اختیار این مناطق قرار دهد. (کما اینکه در زلزله کرمانشاه هم بنیاد مستضعفان از طریق شرکت‌های زیرمجموعه، بخشی از سیمان را رایگان تامین کرد).

برهمین اساس انجمن صنفی صنعت سیمان در حال تشکیل ستاد بحران است تا از این طریق بتوان تامین سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیل زده را به نحوی ساماندهی کرد و با کمک بنیاد مستضعفان بتوان از سیل زدگان حمایت کرد و از بار مشکلات مردم کاست، البته هزینه ناشی از تامین سیمان مناطق سیل زده بین کل صنعت سیمان تقسیم می شود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تصریح کرد: سیل موجب افزایش قیمت سیمان نخواهد شد و حتما تمهیداتی برای مناطق سیل زده اندیشیده خواهد شد تا مردم از این بابت دچار مشکلی نشوند.

انتهای پیام/

سیل موجب افزایش قیمت سیمان نخواهد شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بازرگانی این کشور اعلام کرد که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) در سه ماهه ژانویه تا مارس به ۳۰۱.۷ میلیارد یوان (۴۱.۶۶ میلیارد دلار) رسیده است. این سرمایه‌گذاری ۴۱.۷ درصد نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

مقامات چینی تلاش‌های خود را برای جذب سرمایه‌گذاران افزایش داده‌اند و  لی چیانگ، نخست‌وزیر قول داد که به تلاش‌ها برای بهبود فضای کسب‌وکار و استقبال از سرمایه‌گذاری کسب‌وکارهای خارجی ادامه دهد.

این وزارتخانه اعلام کرد که سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت تولید چین در سه ماه اول به ۸۱.۱ میلیارد یوان رسیده است که ۲۶.۹ درصد از کل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را تشکیل می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاری خارجی در صنعت اقامت و پذیرایی چین ۸۴.۷ درصد در سال افزایش یافت، در حالی که در صنعت ساخت‌وساز ۱۷.۵ درصد و سرمایه‌گذاری در صنعت عمده فروشی و خرده فروشی ۲.۲ درصد افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی
  • تولید بیش از ۶۰ میلیون پاکت سیمان در زاهدان
  • سقز نیازمند افزایش سهمیه مسکن محرومان است
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین
  • ترمیم و بازسازی همه تأسیسات آبرسانی آسیب دیده بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • تاکید بر اجرای مقررات ملی ساختمان در کیش