Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:26:31 GMT

نشر اخبار کذب از سیلاب در فضای مجازی تبعات سنگینی دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۹۰۹۶

نشر اخبار کذب از سیلاب در فضای مجازی تبعات سنگینی دارد

اهواز - ایرنا - رییس پلیس فتا خوزستان گفت: کاربرانی که با انتشار و کپی ‌کردن پیام های کذب در فضای مجازی در خصوص سیلاب خوزستان اقدام می کنند، باید پاسخگوی تبعات و عواقب سنگین آن باشند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ شاهین حسنوند افزود: متاسفانه در روزهای اخیر افرادی با ایجاد پیام های کذب و انتشار آن با عبارات هیجان‌زا، احساسات مردمی را نشانه گرفته و سبب می‌شوند دروغ و ترس در جامعه رسوخ پیدا کند و تبدیل به یک ترس عمومی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: شایعه در شرایط بحران در شبکه‌های اجتماعی بهترین روش برای جذب کاربران بیشتر بوده و شهروندان باید مراقب سودجویان باشند.
سرهنگ حسنوند ادامه داد: برای جلوگیری از گسترش مطالب کذب باید افراد همواره به صحت و سقم اخبار دریافتی توجه، و اخبار از منابع رسمی دنبال شود، و تا زمانی که از صحت آن اطمینان حاصل نشده، اقدام به گسترش آن نشود.
رییس پلیس فتا خوزستان گفت: برابر ماده 18 قانون جرایم رایانه‌ای هر فرد که به قصد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی اخبار خلاف واقع را منتشر کند ، مجرم محسوب شده و افزون بر اعاده حیثیت به حبس از 91 روز تا 2 سال زندان یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا 40 میلیون ریال محکوم خواهد شد.
سرهنگ حسنوند از کاربران خواست در صورت مشاهده هرگونه شایعه در فضای مجازی از طریق ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا آدرس ایمیل khoozestan_fata@police.ir یا شماره تماس 21827307-061 اطلاع رسانی کنند.
7152/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي فضاي مجازي پليس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا یعقوبی، بیان اینکه به درخواست پلیس فتای شهرستان زرند در خصوص انتشار محتوای مجرمانه و تصاویر نامتعارف در فضای مجازی، دستور مسدود سازی پنچ صفحه مجازی صادر و گردانندگان آنها تحت تعقیب کیفری قرار گرفته‌اند گفت: ایجاد بستری امن و سالم در فضای مجازی از اولویت‌های دستگاه قضائی است.

وی با اشاره به اینکه رصد و پایش فضای مجازی به طور مستمر از طریق پلیس امنیت اخلاقی شهرستان و دیگر نهادهای امنیتی انجام می‌شود افزود: با دریافت گزارش فعالیت غیر اخلاقی پنج صفحه که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ترویج رفتارهای خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین جوانان می‌کردند، بلافاصله صاحبان این صفحات برای پاسخگویی به دادسرای زرند احضار شدند.

وی تصریح کرد: با تشکیل پرونده قضائی و احضار متهمین، ضمن تفهیم اتهام، قرار تأمین متناسب برای متهمین صادر و با صدور قرار نظارت قضائی، از فعالیت این صفحات با لحاظ مقررات قانونی جلوگیری به عمل آمده تا روند رسیدگی قانونی به جرایم ارتکابی ادامه یابد.

کد خبر 6088351

دیگر خبرها

  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد