Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود شمیلی، مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: مزارع کشت و صنعت نیشکر فارابی صبح امروز ۲۳ فروردین ماه ۹۸ در اثر ورود سیلاب به زیر آب رفت.

وی بیان داشت: با پیشروی سیلاب به سمت کشت و صنعت نیشکر فارابی، کمپ اسکان اضطراری سیل زدگان در این شرکت نیز در معرض خطر آبگرفتگی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمیلی تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ نفر از سیل زدگان روستای دریسیه دارخوین از توابع شادگان در کمپ‌های اضطراری شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی اسکان داده شدند.

این مقام مسئول پیشروی سیلاب به سمت مزارع و تاسیسات و انبار‌های شکر کشت و صنعت‌های توسعه نیشکر ادامه داشته و تاکنون مزارع نیشکر ۵ کشت و صنعت به زیر آب رفته و خسارات فراوانی وارد کرده است

مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در حال حاضر باتوجه به هدایت سیلاب به سمت مزارع نیشکر ۱۰ هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت امام خمینی (ره)، بیش ۹ هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت نیشکر دهخدا، ۷ هکتار از مزارع کشت و صنعت سلمان فارسی، ۳ هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت دعبل خزاعی و ۵۰۰ هکتار از مزارع کشت و صنعت نیشکر فارابی با طغیان رودخانه‌ها دچار آبگرفتگی شدند.

به گفته محمود شمیلی، ورود سیلاب به مزارع نیشکر شرکت توسعه نیشکر، به دیگر محصولات زراعی و زیرساخت‌های این شرکت خسارت جدی وارد کرده، به طوریکه تاسیسات و کارخانه شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا نیز زیر آب رفته است.

وی اذعان داشت: خسارت فراوان به مزارع نیشکر و تاسیات در حالی است که شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اعلام ستاد مدیریت بحران از همان روز‌های اول برای کمک رسانی به مردم روستا‌های شعیبیه شوشتر اعلام آمادگی کرد و با تشکیل ستاد بحران، اعزام نیرو و امکانات به مناطق بحرانی، شبانه روز به منظور کاهش خسارات سیل به روستا‌های این منطقه فعالیت دارد.

شمیلی جاده سازی در مناطق سیل زده، ترمیم سیل بندها، خاکریزی، دایک‌های حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستا‌ها، تأمین غذای کمیته‌های بحران شهرستان شادگان و کارون و سوخت رسانی به کلیه ماشین آلات فعال در عملیات مهار سیلاب بخشی از خدماتی است که از سوی کشت و صنعت‌های هفتگانه توسعه نیشکر به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

آبگرفتگی مزارع نیشکر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان برای سمپاشی مزارع


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کردستان، برای مبارزه با این آفت تاکنون عملیات سمپاشی در ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است.

در سال زراعی جاری ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم و جو رفته است.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم، یک عامل اثربخش
  • هشدار به کشاورزان برای سمپاشی مزارع
  • «کوه نور صفه» بهره‌برداری می‌شود/ ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی اصفهان
  • بهره‌برداری از «کوه نور صفه» در اصفهان/ ۱۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری داشتیم
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • وضعیت آلودگی هوای خوزستان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳