Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@10:50:29 GMT

۳۳۱ رستوران بین‌راهی در ایام نوروز پلمپ شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۹۷۰۴

۳۳۱ رستوران بین‌راهی در ایام نوروز پلمپ شدند

رویداد۲۴ علیرضا رئیسی در تشریح جزییات این خبر گفت: در نوروز امسال بیش از سه هزار تیم بازرسی بهداشت محیط از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کار نظارت بهداشتی بر تهیه و توزیع مواد غذایی، آب آشامیدنی همچنین اماکن را بر عهده داشتند.

وی تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی طی برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی را ۶۶۸ هزار و ۱۷۶ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی، مراکز و مدارس اسکان مسافرین نوروزی در این برنامه ۱۹۸ هزار و ۳۱۶ مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز، اماکن و رستوران‌های بین راهی ۳۱ هزار و ۵۶۴ مورد و کل بازرسی‌های بهدشت محیطی ۸۹۸ هزار و ۵۶ مورد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر بهداشت ضمن اشاره به همکاری و هماهنگی سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها در اجرای این برنامه تصریح کرد: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی در طی اجرای برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی ۱۲ هزار و ۵۱۳ مورد بود که از این تعداد ۸۸۱ مورد مربوط به مراکز و رستوران‌های بین راهی هستند.

رئیسی افزود: همچنین کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده ۲۸۲۹ مورد بود که ۳۳۱ مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بودند. مقدار مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده هم در این مدت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۹۱۴ کیلو گرم بود.

وی با اشاره به استفاده گسترده کارشناسان بهداشت محیط در سراسر کشور از وسایل سنجش پرتابل طی اجرای این برنامه خاطرنشان کرد: در این مدت، تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ۵۵۹ هزار و ۴۱۱ مورد بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: تشدید کنترل و سنجش سلامت آب آشامیدنی از مباحث مهم در طول اجرای این برنامه بود که طی آن تعداد ۶۰۲ هزار و ۶۷۶ مورد کلرسنجی آب انجام شد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رستوران های بین راهی سلامت نوروزی برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی گفت: در ایام نوروز پنج میلیون مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشته‌ایم. 

وی بیان کرد: آمارها نشان می دهد که در تعطیلات نوروز، یک میلیون بستری و ۱۸۰ هزار عمل جراحی انجام شده که ۱۳۰ هزار عمل جراحی اورژانسی و بقیه جراحی غیر اورژانسی بوده است. 

کریمی بیان کرد: در تعطیلات نوروز ۱۰۶۰ بیمارستان فعال و ۱۶۰ هزار تخت نیز فعال بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در تعطیلات نوروز، ۲۳ هزار متخصص، ۱۰ هزار پزشک عمومیو  همچنین ۴۷۰۰ فوق تخصص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به فعالیت بوده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مهروموم یک رستوران در شادگان
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • مهر و موم یک رستوران در شادگان
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه